  • 1. Data: 2007-05-03 19:24:25
    Temat: Ściąganie gotówki z własnej karty kredytowej...
    Od: "Rezydent" <r...@g...pl>

    Dlaczego wypłata gotówki z bankomatów kartą kredytową są takie drogie nawet z
    "własnego" bankomatu ? Czy ma to związek z ogólną tendencją brania opłat za
    łatwe kredyty ?

    Dlaczego dla klienta operacje bezgotówkowe są bezpłatne ?

    Rozumiem, że każdy z czegoś musi żyć i od każdej transakcji kartowej bank
    zabiera sklepowi coś ok. 3,5%.
    Sklep kupuje w hurtowni towar za 5zł, dorzuca swoją marżę i sprzedaje za
    6,50zł klient zapłaci kartą to sklep dostanie 6,27zł, czy może jest tak, ze
    oprócz 3,5% jest jeszcze próg "nie mniej niż..." ???

    --
    Rezydent

  • 2. Data: 2007-05-03 19:34:23
    Temat: Re: Ściąganie gotówki z własnej karty kredytowej...
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Rezydent pisze:

> [...]
    > 6,50zł klient zapłaci kartą to sklep dostanie 6,27zł, czy może jest tak, ze
    > oprócz 3,5% jest jeszcze próg "nie mniej niż..." ???

    Bo gdyby klient "wiedział", że dopłaca to by nie używał karty. Zero zysku.
    A tak to zazwyczaj sprzedaca bierze to pod uwagę przy kalkulacji ceny, a
    klient myśli, że nie traci.
    A marże są różne.

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 3. Data: 2007-05-03 19:35:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Rezydent" <r...@g...pl> writes:

    > Dlaczego wypłata gotówki z bankomatów kartą kredytową są takie drogie
    > nawet z
    > "własnego" bankomatu ? Czy ma to związek z ogólną tendencją brania opłat za
    > łatwe kredyty ?

    Oczywiscie, bank nie ma wtedy skad sciagnac innych prowizji.

    > Dlaczego dla klienta operacje bezgotówkowe są bezpłatne ?

    Bo placi sklep.

    > Rozumiem, że każdy z czegoś musi żyć i od każdej transakcji kartowej bank
    > zabiera sklepowi coś ok. 3,5%.

    Az tyle to nie, bez przesady.

    > Sklep kupuje w hurtowni towar za 5zł, dorzuca swoją marżę i sprzedaje za
    > 6,50zł

    Dosc tani sklep

    > klient zapłaci kartą to sklep dostanie 6,27zł, czy może jest tak, ze
    > oprócz 3,5% jest jeszcze próg "nie mniej niż..." ???

    Nie, chyba ze za polaczenie telefoniczne.
    W innych krajach w przypadku kart debit czesto jest stala oplata
    (bez procentowej).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2007-05-03 20:03:35
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rezydent <r...@g...pl> napisał(a):

    > Dlaczego wypłata gotówki z bankomatów kartą kredytową są takie drogie nawet z
    > "własnego" bankomatu ? Czy ma to związek z ogólną tendencją brania opłat za
    > łatwe kredyty ?

    To dodaj sobie jeszcze, ze przy wyplacie gotowki od razu rusza oprocentowanie a nie
    dpoiero po 50-ilus dniach

  • 5. Data: 2007-05-03 20:49:07
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > Dlaczego wypłata gotówki z bankomatów kartą
    > kredytową są takie drogie nawet z "własnego"
    > bankomatu ?

    No wiesz, KK w swoim zamyśle mają służyć głównie transakcjom bezgotówkowym. Jak
    na moje rozumowanie to podjęcie gotówki z bankomatu to swoisty "dodatek", na
    który jak się klient zdecyduje to niech płaci za taką przyjemność - w końcu o
    wiele mniejsze koszty ponoszone są w przypadku obrotu bezgotówkowego a
    gotówkowego (przechowywanie gotówki, zasilanie bankomatów, odwózki etc.), więc
    za korzystanie gotówkowe z KK płacą tak naprawdę wszyscy ;)
    Swoją drogą (jak już tak się ostatnio obracam w KK eurobanku) to "czerwoni"
    nieźle dali po bandzie - ustalili sobie prowizję za wypłatę gotówki z KK 1 zł
    niezależnie od kwoty wypłaty i w dowolnym bankomacie i teraz mają setki (a może
    i tysiące) klientów, którzy popędzili najpierw do placówki po KK, potem do
    bankomatu po kasę i pozaciągali sobie "tanie" kredyty na 19,9% i spłacają po
    minimalnych kwotach. Koszą ludzi jak mogą ;)

    Pzdr. Parl Dro

  • 6. Data: 2007-05-03 20:56:42
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Parl Dro <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    popędzili najpierw do placówki po KK, potem do
    > bankomatu po kasę i pozaciągali sobie "tanie" kredyty na 19,9% i spłacają po
    > minimalnych kwotach. Koszą ludzi jak mogą ;)

    Dokladnie - i mysla, ze kwota minimalna to rata, ktora systematycznie wplacajac
    splaca caly kredyt.

  • 7. Data: 2007-05-03 21:11:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > Dokladnie - i mysla, ze kwota minimalna to rata, ktora systematycznie
    > wplacajac
    > splaca caly kredyt.

    Powinno tak byc. Z tym ze moze to byc ekonomiczne inaczej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2007-05-03 21:34:26
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > Powinno tak byc. Z tym ze moze to byc ekonomiczne inaczej.

    Lekko powiedziane ;)
    Przy takim oprocentowaniu i dodatkowym ubezpieczeniu kredytu nawet kwota 1000 zł
    zadłużonego limitu na KK może się ciągnąć przez wiele miesięcy niczym odcinki
    Mody na Sukces. Oczywiście ku uciesze banku i frustracji klientów ;) No ale...

    Pzdr. Parl Dro

  • 9. Data: 2007-05-03 22:16:33
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:65b9.00000076.463a4ac2@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > bankomatu po kasę i pozaciągali sobie "tanie" kredyty na 19,9% i
    > spłacają po
    > minimalnych kwotach. Koszą ludzi jak mogą ;)

    I uważasz, że to są takie bardzo złe warunki ??

    marekz

  • 10. Data: 2007-05-04 13:53:34
    Od: "wefe" <k...@g...PL>

> [...]
    > ze
    > oprócz 3,5% jest jeszcze próg "nie mniej niż..." ???

    niektóre KK umożliwiają przelewy , rozliczane są jako tranzakcje
    bezgotówkowe przelew z karty to koszt ok 3zł