  • 1. Data: 2009-05-21 18:39:27
    Temat: Skończy się antybelkowanie na krótkoterminowych lokatach?
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    Skoro już prasa o tym pisze...

    http://www.gazetaprawna.pl/serwisy/moj_portfel/artyk
    uly/319116,dzienna_kapitalizacja_odsetek_sposobem_na
    _podatek_belki.html

    A tu "dziennikarz" z GW przeczytał, nie zrozumiał, skrócił sobie i
    wyszła bzdura:
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,66280
    97,Banki_oferuja_nowe_lokaty_antypodatkowe.html?utm_
    source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=4777659

    --
    Michał

  • 2. Data: 2009-05-21 19:23:59
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Michał Rolka wrote:

    > A tu "dziennikarz" z GW przeczytał, nie zrozumiał, skrócił sobie i

    a dlaczego Ty w temacie zadajesz pytanie czy sie skoncza ?

  • 3. Data: 2009-05-21 19:57:57
    Od: "u" <$@qr.st>

    Użytkownik "Michał Rolka" <usenet@moje_nazwisko.info> napisał w wiadomości
    > Skoro już prasa o tym pisze...

    To się wprowadzi odsetki godzinowe, minutowe, sekundowe, femtosekundowe ..
    Chyba, ze politycy pójdą po rozum do głowy.

  • 4. Data: 2009-05-21 20:23:37
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "u" <$@qr.st> napisał w wiadomości

    > To się wprowadzi odsetki godzinowe, minutowe, sekundowe, femtosekundowe ..

    Kapitalizację ciągłą można wprowadzić :-).

  • 5. Data: 2009-05-21 20:28:54
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    MarcinF pisze:

    > a dlaczego Ty w temacie zadajesz pytanie czy sie skoncza ?

    A bo mi się przypomniało coś takiego:
    http://www.rp.pl/artykul/56726,203995_Wiecej_podatku
    _Belki__.html

    "Ministerstwo Finansów pracuje nad przepisami, które uniemożliwią
    unikanie podatku Belki przy wykupie krótkoterminowych polis na życie"

    Jeśli lokaty krótkoterminowe staną się popularne (wskutek reklamy w
    mediach), to może je spotkać to samo - na razie zainteresowanie MinFin i
    KNF.

    --
    Michał

  • 6. Data: 2009-05-21 20:56:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "u" gv4bv6$ptp$...@n...wp.pl

    > To się wprowadzi odsetki godzinowe, minutowe, sekundowe, femtosekundowe ..
    > Chyba, ze politycy pójdą po rozum do głowy.

    W Niemczech za złomowanie starego samochodu państwo płaci...
    W Wielkiej Brytanii podobnie...

    Czyli te państwa zmniejszają podatki, co zapowiadał Tusk.
    Szkoda, że ja tego całego Tuska nie zrozumiałem. Myślałem,
    że on zamierza zmniejszyć podatki w Polsce, nie W Niemczech
    czy w Wielkiej Brytanii... ;)

    No... Ale sam mówił, że był w kraju, podczas gdy był w Londynie...
    A dlaczego nazwał Londyn krajem? Dlatego, że spotkał tam cała masę Polaków.

    -=-

    Jak to jest, że te państwa zmniejszają podatki, aby ratować
    gospodarkę, podczas gdy Polska ma podatki zwiększyć, aby
    uzyskać ten sam efekt? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-05-21 21:06:13
    Od: k...@o...pl

    On 21 Maj, 22:23, "corner" <c...@i...TOTEZpl> wrote:

    > Kapitalizację ciągłą można wprowadzić :-).

    Okres kapitalizacji taki aby odsetki wynosiły zawsze 1 gr :).

  • 8. Data: 2009-05-22 11:57:26
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik k...@o...pl napisał:

    > Okres kapitalizacji taki aby odsetki wynosiły zawsze 1 gr :).

    Wystarczy 2 gr, wtedy podatku jest 0,38 gr i też zaokrągli się do zera.
    Za to przy 3 gr byłoby już 0,57 gr czyli 1 gr i realna stopa
    opodatkowania skacze do 33,33% :-).

    A swoją drogą, po jaką cholerę wprowadzono do ordynacji podatkowej to
    podwójne zaokrąglanie? Czy chodziło o usprawnienie _gotówkowego_
    rozliczania podatków, bo innego powodu nie widzę...

    Przemek

  • 9. Data: 2009-05-22 12:11:28
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 21 Maj, 20:39, Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info> wrote:
    > Skoro już prasa o tym pisze...

    Przed chwila w radiu jakis dziennikarz si epodniecal, ze mozna
    bezbelkowo, jesli 2,49 odsetek, a ekspert podpowiadal, ze trzeba
    dzielic na wiele malych lokat.....

    Przypomina mi sie cytat z jakiegos milionera z usa (buuu...szkoda, z
    enie slyszalem o kupujac akcje), ze jesli na gieldzie zaczyna grac
    pucybut i fryzjer, to oznacza, ze czas wyciagac z niej swoje
    oszczednosci. Chyba podobnie z bezbelkowoscia moz enam grozic.

  • 10. Data: 2009-05-22 14:33:30
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik k...@w...pl napisał:

    > Przed chwila w radiu jakis dziennikarz si epodniecal, ze mozna
    > bezbelkowo, jesli 2,49 odsetek, a ekspert podpowiadal, ze trzeba
    > dzielic na wiele malych lokat.....
    To aż eksperta potrzeba do takiej informacji?

    > Przypomina mi sie cytat z jakiegos milionera z usa (buuu...szkoda, z
    > enie slyszalem o kupujac akcje), ze jesli na gieldzie zaczyna grac
    > pucybut i fryzjer,
    Bez urazy, ale czy uprawiasz któryś z tych zawodów ;-)?

    > to oznacza, ze czas wyciagac z niej swoje
    > oszczednosci. Chyba podobnie z bezbelkowoscia moz enam grozic.

    Likwidacja bezbelkowości oparta na idiotyzmach ordynacji podatkowej
    spowoduje z drugiej strony, że ci, którzy za belkę przepłacają, bo im
    się nieszczęśliwe zaokrągliło, przepłacać przestaną...

    Przemek