-
1. Data: 2005-04-26 10:41:59
Temat: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>
Witam.
Płaciłem za bilety. Kartą Inteligo.
Informacje na stronie Skyeurope.com mówiły, że pobrane będzie 403,60 zł.
Tyle było też w zablokowanych środkach. Jednak po zaksięgowaniu widzę, że z
konta zeszło mi jednak 417,36 zł.
Opis operacji w historii Inteligo wygląda tak:
Data:
2005-04-25
Typ transakcji:
Płatność kartą
Opis:
Kwota operacji: 403.60 PLN
WWW.SKYEUROPE.COM 0001273914 81100 SK
Data wykonania: 2005-04-21
Kwota: 417,36
Jakim cudem pobrali mi więcej kasy? Ktoś może to wyjaśnić?
--
Jacek Wojaczyński
-
2. Data: 2005-04-26 10:48:49
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>
> Informacje na stronie Skyeurope.com mówiły, że pobrane będzie 403,60 zł.
> Tyle było też w zablokowanych środkach. Jednak po zaksięgowaniu widzę, że
z
> konta zeszło mi jednak 417,36 zł.
Pewnie zmienił się kurs korony słowackiej, bo z tego co pamiętam to
SkyEurope pobiera w SKK.
-
3. Data: 2005-04-26 11:00:11
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Jacek Wojaczyński napisał(a):
> Typ transakcji:
> Płatność kartą
> Kwota operacji: 403.60 PLN
> Kwota: 417,36
> Jakim cudem pobrali mi więcej kasy? Ktoś może to wyjaśnić?
Przewalutowanie PLN->USD (Visa), następnie USD->PLN (PKO BP)
Powód: transakcja zagraniczna, mimo, że wykonana w PLN
Sposób rozwiązania problemu: reklamacja w inteligo, będzie rozpatrzona
pozytywnie.
-
4. Data: 2005-04-26 11:00:41
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Grzegorz Niedzwiecki napisał(a):
> Pewnie zmienił się kurs korony słowackiej, bo z tego co pamiętam to
> SkyEurope pobiera w SKK.
Nie.
-
5. Data: 2005-04-26 11:06:06
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>
"Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl> wrote:
>> konta zeszło mi jednak 417,36 zł.
> Pewnie zmienił się kurs korony słowackiej, bo z tego co pamiętam to
> SkyEurope pobiera w SKK.
To po co na stronie informują, że pobierają z złotych??
Z tego co wiem to karta Inteligo rozliczana jest w USD, więc pewnie różnica
wynika z jakichś przewalutowań, ale można to jakoś sprawdzić?
Ponoć kursy VISA są dostępne, ale za cholerę nie wiem jak to sprawdzić.
Chyba zadzwonię do SkyEurope i spróbuję się dowiedzieć.
Jak dla mnie nadal wygląda to na oszukiwanie klienta...
--
Jacek Wojaczyński
-
6. Data: 2005-04-26 11:12:43
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Jacek Wojaczyński napisał(a):
> To po co na stronie informują, że pobierają z złotych??
Bo pobierają. Masz przecież zaznaczone w historii inteligo.
Przeczytaj regulamin inteligo, zwłaszcza fragment traktujący o
transakcjach zagranicznych i zauważ, że nie ma tam wyjątku pozwalającego
na traktowanie transakcji zagranicznej w PLN jako krajowej, a jeśli musi
być traktowana jako zagraniczna, to bez przewalutowania przez USD się
nie obejdzie.
Ale nie bój nic - złożysz reklamację to będzie zwrot. :-)
-
7. Data: 2005-04-26 11:15:52
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>
Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:
>> Kwota operacji: 403.60 PLN
>> Kwota: 417,36
>> Jakim cudem pobrali mi więcej kasy? Ktoś może to wyjaśnić?
> Przewalutowanie PLN->USD (Visa), następnie USD->PLN (PKO BP)
Wg dzisiejszych kursów VISA 1 PLN = 0,31 USD.
Tak więc zapłaciłem w dolarach 125,12 USD za 2 bilety.
Gdzieś znajdę kursy tego drugiego przewalutowania? (PKO BP).
> Powód: transakcja zagraniczna, mimo, że wykonana w PLN
> Sposób rozwiązania problemu: reklamacja w inteligo, będzie rozpatrzona
> pozytywnie.
Dzwoniłem do Inteligo i pani konsultantka powiedziała mi, że to wina
SkyEurope, ciekawe, no nie? Chyba jeszcze raz tam zadzwonię...
--
Jacek Wojaczyński
-
8. Data: 2005-04-26 11:21:47
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Jacek Wojaczyński napisał(a):
>>Przewalutowanie PLN->USD (Visa), następnie USD->PLN (PKO BP)
>
> Wg dzisiejszych kursów VISA 1 PLN = 0,31 USD.
> Tak więc zapłaciłem w dolarach 125,12 USD za 2 bilety.
> Gdzieś znajdę kursy tego drugiego przewalutowania? (PKO BP).
www.pkobp.pl :-)
> Dzwoniłem do Inteligo i pani konsultantka powiedziała mi, że to wina
> SkyEurope, ciekawe, no nie?
Nieważne czyja wina. I jedni i drudzy działają zgodnie ze swoimi
zasadami - SkyEurope pobiera w PLN, a inteligo przewalutowuje transakcję
zagraniczną.
Powinieneś złożyć rekelmację w banku, niezależnie od winnego. Wyślij
formularz reklamacyjny VISA, zaznacz, że nie na taką kwotę wyraziłeś
zgodę i wsio. Nie musisz załączać dowodu zakupu.
> Chyba jeszcze raz tam zadzwonię...
Nic się nie dowiesz.
-
9. Data: 2005-04-26 11:38:49
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:
> Nieważne czyja wina. I jedni i drudzy działają zgodnie ze swoimi
> zasadami
Skoro tak, to na jakiej podstawie uwzględniają reklamację?
MJ
-
10. Data: 2005-04-26 11:46:41
Temat: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>
Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:
>>>Przewalutowanie PLN->USD (Visa), następnie USD->PLN (PKO BP)
>> Wg dzisiejszych kursów VISA 1 PLN = 0,31 USD.
>> Tak więc zapłaciłem w dolarach 125,12 USD za 2 bilety.
>> Gdzieś znajdę kursy tego drugiego przewalutowania? (PKO BP).
> www.pkobp.pl :-)
No i nadal nie mogę się doliczyć. Ktoś się podejmie? :)
>> Dzwoniłem do Inteligo i pani konsultantka powiedziała mi, że to wina
>> SkyEurope, ciekawe, no nie?
> Nieważne czyja wina. I jedni i drudzy działają zgodnie ze swoimi
> zasadami - SkyEurope pobiera w PLN, a inteligo przewalutowuje transakcję
> zagraniczną.
... i zmienia to faktu, że czuję się oskubany na 13,76 zł.
> Powinieneś złożyć rekelmację w banku, niezależnie od winnego. Wyślij
> formularz reklamacyjny VISA, zaznacz, że nie na taką kwotę wyraziłeś
> zgodę i wsio.
A skąd ten formularz reklamacyjny VISA?
> Nie musisz załączać dowodu zakupu.
A co by było dowodem zakupu? Chyba nic takie się nie ma w przypadku zakupu
biletów przez net. No mam nr potwierdzenia, które przyszło na adres e-mail.
>> Chyba jeszcze raz tam zadzwonię...
> Nic się nie dowiesz.
Może i racja. Teraz bardziej bliski jestem złożeniu reklamacji niż
wydzwanianiu i traceniu czasu i nerwów.
Pozdrawiam
--
Jacek Wojaczyński