  • 1. Data: 2011-03-06 06:03:22
    Temat: Srebro- eksplozja ceny?
    Od: fatso <f...@t...net>

    Na razie informacje z rynku sa metne i niepewne. Mowi sie, ze pod
    koniec lutego pewna firma makelrska w Chicago zaoferowala klientowi na
    COMEX regulacje pieniezna kontraktu LONG. Nie byli w stanie dostarczyc
    zadanych 20 mln uncji troy, chcieli placic smieciowym dolarem po $35
    za uncje w danym momencie majaca cene $33.5
    Klient mial sie nie zgodzic i wymusil cene $80 wzamian za sprzedaz
    wszystkich kontraktow w reku. Makler wzorem Don Vito Corleone czyli
    Ojca Chrzestnego dal klientowi propozycje nie do odparcia: wez
    pieniadz(bagatelka : 1.6 miliarda$) albo makler upadajac oplaci
    wszystkich kredytorow z wyjatkiem ciebie- a ty pozostaniesz jako
    jedyny niezabezpieczony kredytor.
    Na taka strate nawet fundusz suwerenny ktory za ta gra zapewne stoi,
    nie mogl sobie pozwolic.
    Wzial szmal po cichu, gore szmalu i odpuscil.
    Cena srebra skoczyla znowu w piatek do gory, przebijajac latwo $35. ja
    sam, bedac czlowiekim prostym, uwazam ze wartosc danego produktu jest
    rowna cenie, jaka ktos jest gotow zan zaplacic. Dlaczego wiec cena
    uncji troy ma byc tak niska skoro ludzie placa po cichu $80?
    Uwazam ,ze mamy juz oczywisty rozziew pomiedzy cena srebra
    papierowego ,zdominowana przez oszukanczy COMEX a cena kruszcu
    rzeczywista. Ta ostatnia musi sie juz niedlugo ujawnic. I to w duzych
    podskokach. Idzie Janosik skaczac po gorach- hej!

  • 2. Data: 2011-03-06 11:14:13
    Temat: Re: Srebro- eksplozja ceny?
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "fatso" <f...@t...net> wrote in message
    q.googlegroups.com...
> [...]
    > rzeczywista. Ta ostatnia musi sie juz niedlugo ujawnic. I to w duzych
    > podskokach. Idzie Janosik skaczac po gorach- hej!

    tez to czytalem ale pewne fakty tu sie nie zgadzaja...
    nie 80$ a 80% powyzej spota...co wzgledem 33,5$ dawaloby cos w granicach
    60,3 $.
    W drugiej czesci tego przekazu Wynter_Brenton mowi cos o
    "Over $50 per contract on the condition that our group sell all our
    contracts"
    To w koncu ile wzieli 80% czy cos powyzej 50$.... troche sie nie trzyma
    kupy.
    Po drugie broker "zagrozil" w negocjacjach przykladem "ghost of Herstatt"...
    to chyba chodzi raczej o "dark shadow of Herstatt"... (róznica niby
    niewielka ale jednak)

    http://harveyorgan.blogspot.com/search?updated-max=2
    011-03-05T09%3A06%3A00-08%3A00&max-results=7

    przewinac do "wynter_brenton".

    george

    P.S. Anyway, jesli tylko sam fakt ze Blythe negocjuje poza "rynkiem" i kasa
    za 20mln oz jest wyplacana pod ciemnym mostem i nie widac tego na comex'ie
    to maja tam niezly pasztet a publika robiona jest w bambuko.

  • 3. Data: 2011-03-06 17:11:32
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-06 07:03, fatso pisze:
> [...]
    > rzeczywista. Ta ostatnia musi sie juz niedlugo ujawnic. I to w duzych
    > podskokach. Idzie Janosik skaczac po gorach- hej!

    A powiedz mi kto normalny inwestuje w srebrne nocniki ?

    Zydzi i glupi Fatso chyba tylko.

    Srebro na gieldzie ma wartosc tylko i wylacznie dlatego ze jest uzywane
    przez przemysl.

  • 4. Data: 2011-03-06 17:44:39
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Aha" <t...@s...com> wrote in message

    > A powiedz mi kto normalny inwestuje w srebrne nocniki ?
    >
    > Zydzi i glupi Fatso chyba tylko.
    >
    > Srebro na gieldzie ma wartosc tylko i wylacznie dlatego ze jest uzywane
    > przez przemysl.

    co za bzdury ....

    george

  • 5. Data: 2011-03-06 17:51:39
    Od: Aha <t...@s...com>

    To nie sa bzdury jakby przestano uzywac srebra do wyrobu luster popyt
    szybko by spadl i co za tym idzie cena.

  • 6. Data: 2011-03-06 18:30:41
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Aha" <t...@s...com> wrote in message
    > To nie sa bzdury jakby przestano uzywac srebra do wyrobu luster popyt
    > szybko by spadl i co za tym idzie cena.

    Zloto przykladowo nie ma praktycznie zadnych zastosowan przemyslowych
    (pewnie za drogie wzgledem swych fizycznych wlasciwosci) a jakos nie da sie
    powiedziec nic ciekawego o niskiej cenie. W przedstawionej sytuacji nie
    powinienem placic za nie 1400 $ z uncje... a powiedzmy jak za bochenek
    chleba...
    W sumie zlota nie da zjesc to moze i nawet mniej...

    george

  • 7. Data: 2011-03-06 18:45:44
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Aha" <t...@s...com> wrote in message
    > To nie sa bzdury jakby przestano uzywac srebra do wyrobu luster popyt
    > szybko by spadl i co za tym idzie cena.

    http://www.foxnews.com/politics/2011/03/04/utah-hous
    e-passes-recognizing-gold-silver-legal-tender/?cmpid
    =cmty_email_Gigya_Utah_House_Passes_Bill_Recognizing
    _Gold,_Silver_as_Legal_Tender

    popyt na "money" raczej nie spadnie.

  • 8. Data: 2011-03-06 20:16:49
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-06 19:30, george pisze:

> [...]
    > bochenek chleba...
    > W sumie zlota nie da zjesc to moze i nawet mniej...

    Co ty qrwa pierdolisz frajerze zajebany w twoim komputerze jest kilka
    gram zlota.

    Zloto jest stosowane w elektronice od lat. Kazda karta i kazda plyta
    glowna nie omijajac nozek porceosra jest zlocona.

  • 9. Data: 2011-03-06 20:19:21
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    tylko nie zapomnij skorzystać z tych pikujacych kursów , fatso.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 10. Data: 2011-03-06 20:26:20
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> Co ty qrwa pierdolisz frajerze zajebany

    opanuj sie ;-)

    >w twoim komputerze jest kilka gram zlota.

    z gramami to przesadziles
    ale ogólnie to racja.