  • 1. Data: 2010-09-11 13:19:24
    Temat: Surowce- Exell - pytanie rawdopodobnie do Dietera....
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    Pytałem kiedyś o surowcową bazę danych w Metasie i jakoś nikt na grupie o
    dziwo nie odpowiedział, polecono mi natomiast w wątku:
    "Jeszcze raz towary - pliki do Metasa."
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw/msg/ba6
    bf443bc0eeb71?hl=pl

    płatne dane historyczne na Stooq.pl (z kórych ze skąpstwa nie skorzystałem).
    A dzisiaj (po trzech - czy nawet czterech) latach spędzonych na
    pl.biznes.wgpw otworzyłem sobie strone którą z "pięć milionów" razy
    otwierałem:

    http://stooq.pl/

    i w zakładce "Dane historyczne"
    http://stooq.pl/q/d/?s=wig

    zauważyłem przypadkowo możliwość eksportu danych danego indeksu do pliku csv
    Stad moje dalsze pytanie - czy da się jakoś w/w csv (z możliwośćia
    przerobiania na exella) przerobić na Metasa (np. przy pomocy Metas'owskiego
    Downloadera). Znaczy się podstawowym problemem było by, aby jakoś pogrupować
    w kolumnach dane OHLCV poodzielane przecinkami.
    Czy ktoś przypadkiem wie jak to zrobić ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2010-09-11 13:35:46
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Znaczy się podstawowym problemem było by, aby jakoś pogrupować w kolumnach
    > dane OHLCV poodzielane przecinkami.
    > Czy ktoś przypadkiem wie jak to zrobić ?.

    Dobra, już znalazłem....

    Exell/Dane/Tekst jako kolumny.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 3. Data: 2010-09-11 13:59:11
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Dobra, już znalazłem....
    > Exell/Dane/Tekst jako kolumny.

    Niestety po zamianie Csv na Exella i pogrupowaniu w kolumnach Downloader
    wywala błędy:

    http://zapisz.net/view.php?filename=726_bez_tytu_u.p
    ng

    O co dziadowi może chodzić ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2010-09-11 14:34:22
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Endriu" <n...@i...pl> wrote in message

    > Niestety po zamianie Csv na Exella i pogrupowaniu w kolumnach Downloader
> [...]

    niestety nie korzystam z Metasa ale może że spodziewa sie aby w pierwszym
    wierszu skoroszytu były nagłówki /nazwy kolumn a nie dane:

    "heading1";"heading2";"heading3"
    FW20;2500;2500;2500;2500
    sprawdź. może zadziała

    george

  • 5. Data: 2010-09-11 14:48:42
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > niestety nie korzystam z Metasa ale może że spodziewa sie aby w pierwszym
    > wierszu skoroszytu były nagłówki /nazwy kolumn a nie dane:

> [...]

    Dobra. Poradziłem sobie inaczej. W Downloaderze - New Security i
    przekopiowałem wszystko z Exella.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2010-09-11 15:37:06
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

    > http://stooq.pl/
    >
    > i w zakładce "Dane historyczne"http://stooq.pl/q/d/?s=wig

    Nie używaj tych danych!
    To baza danych niekomercyjnych (z min. bad tickami), niekorygowana o
    rolowania między seriami.

    Jeśli chcesz dobrą bazę kontraktów na towary, waluty, indeksy masz
    darmowe http://www.tradingblox.com/tradingblox/free-historic
    al-data.htm,
    oparte na komercyjnej CSI Data.

  • 7. Data: 2010-09-11 15:51:27
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

> [...]
    > rolowania między seriami.
    >
    > Jeśli chcesz dobrą bazę kontraktów na towary, waluty, indeksy masz

    Co ciekawe: przy zleceniach opartych na limitach / jakiś ekstremalnych
    wartościach dnia nawet porządna, komerycjna baza danych dziennych
    wymaga re-testu....
    http://www.finantic.de/joomla/content/view/44/47/

  • 8. Data: 2010-09-11 15:58:10
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Dobra. Poradziłem sobie inaczej. W Downloaderze - New Security i
    > przekopiowałem wszystko z Exella.

    A dupa.... daty nie przeszły. Trzeba konwertować Downloaderem -> Convert.
    Zrobiłem eksperyment i spróbowałem przekonwertować dowolny indeks z Metstock
    Data na Exell.

    No i wyszło że format daty w csv ze Stooq.pl jest:

    1959-07-15

    a przekonwertowany format daty z dowolnego indeksu np. z Bossa.pl jest

    04/18/1994

    Czy ktoś to umie zautomatyzować w exellu ?.

    P.S. Przerzucić rok jeszcze idzie, ale pozamieniać - na /, to już gorzej

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 9. Data: 2010-09-11 15:59:23
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    >Jeśli chcesz dobrą bazę kontraktów na towary, waluty, indeksy masz
    >darmowe http://www.tradingblox.com/tradingblox/free-historic
    al-data.htm,
    >oparte na komercyjnej CSI Data.

    Dzięki za link Janie.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2010-09-11 16:57:05
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Dlaczego kombinujesz jak kon pod gore, skoro bazy danych do metasa, Stooq.pl
    oferuje w plikach typu ZIP.

    D.