  • 1. Data: 2010-08-01 18:10:40
    Temat: Sygma Bank Real Załóż Kartę i złap 2000 punktów PAYBACK
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zastanawiam się nad wyrobieniem sobie karty Real Mastercard
    http://www.realfinanse.pl/promocje7.php
    ale dokument pdf na tej stronie jest chyba uszkodzony bo nie umiem
    go odczytać
    http://www.realfinanse.pl/download.php?id=254

    Z tego co się zorientowałem wydaje to Sygma Bank i mam pytanie czy
    ten bank stosuje jakieś kruczki w taryfie opłata lub w
    regulaminach - umowach ?

    Czy ktoś ma jakieś złe lub dobre doświadczenie z tego typu kartami
    lub bankiem Sygma
    Karta w sumie jest mi niepotrzebna mam lepsze ale dają 2000
    punktów więc szkoda nie skorzystać :)

    --
    Damian

  • 2. Data: 2010-08-01 19:38:40
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-08-01 20:10, Damian Niusy wrote:
> [...]
    > bankiem Sygma
    > Karta w sumie jest mi niepotrzebna mam lepsze ale dają 2000 punktów więc

    To grupa laser, do ktorej tez nalezy cetelem, a wlascicielem jest bnp
    paribas (ten od Fortis Banku). Lider pod wzgledem wydanych KK na polskim
    rynku.
    Zauwaz, ze na stronie nie ma TOiP. W FAQ znajdziesz informacje na temat
    tej karty. 12 zl rocznie minimum kosztuje. nie wiem jak z
    wydaniem/odnowieniem. Co do oferty - googlaj :)

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 3. Data: 2010-08-01 20:21:39
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    > To grupa laser, do której tez należy cetelem, a właścicielem
    > jest bnp paribas (ten od Fortis Banku). Lider pod względem
    > wydanych KK na polskim rynku.

    Czyli co bank nie jest taki zły i nie powinno być większych
    problemów.

    > Zauważ, ze na stronie nie ma TOiP. W FAQ znajdziesz informacje
    > na temat tej karty. 12 zl rocznie minimum kosztuje. nie wiem jak
    > z wydaniem/odnowieniem. Co do oferty - googlaj :)

    Masz na myśli to:
    1. Jakie są koszty użytkowania karty?

    Pierwszy rok korzystania z karty Real MasterCard jest bezpłatny.
    Na początku każdego kolejnego rocznego okresu obowiązywania umowy
    Bank pobiera minimalną kwotę 1 zł miesięcznie za obsługę kredytu i
    za kartę. Opłata w wysokości 12 zł pobierana jest z góry na
    następne 12 miesięcy.

    Czyli nie najgorzej 1 rok za friko :)
    No i mam nadzieje ze przy wydawaniu dostanę TOiP, regulamin i
    umowę

    Damian

  • 4. Data: 2010-08-01 20:33:53
    Od: "PM" <p...@p...onet.pl>

    > Karta w sumie jest mi niepotrzebna mam lepsze ale dają 2000
    > punktów więc szkoda nie skorzystać :)

    2000 punktów to raptem 20 PLN.
    Szkoda zachodu,chyba że dla rozrywki.
    PM

  • 5. Data: 2010-08-01 20:46:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 01 Aug 2010 20:10:40 +0200, Damian Niusy napisał(a):

    > Karta w sumie jest mi niepotrzebna mam lepsze ale dają 2000 punktów więc
    > szkoda nie skorzystać

    Jezus Maria. Po co Ci te 2000 punktów?

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 6. Data: 2010-08-01 21:38:10
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    > Jezus Maria. Po co Ci te 2000 punktów?

    Bo mi brakuje i dla rozrywki a co :)

  • 7. Data: 2010-08-01 21:44:08
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    Damian Niusy <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > http://www.realfinanse.pl/promocje7.php
    > ale dokument pdf na tej stronie jest chyba uszkodzony bo nie umiem

    Ten ostatni odnośnik powoduje ściągniecie pliku z informacją o braku pliku PDF
    ;) To jest znamienne dla tego banku. Regulaminy i TPiO to u nich tajemnica
    handlowa chyba...
    Jak prosiłem o to w punkcie Real'a to dostałem kiepską kserówkę 'wyciąg TPiO'...

    To jest instytucja, która sprawia wrażenie jakby dopiero uczyła się oferowania
    bankowości. Gdybyś się skusił na w/w ofertę, to kilka uwag:

    - jak przy płatności kartą wybierzesz 'spłatę jednorazową' i całość spłacasz w
    terminie wskazanym na wyciągu, to jedyny koszt to te 12 złotych co roku,

    - transakcje w Realu autoryzowane są podpisem,

    - sami potrafią podwyższać limit na karcie (będziesz chciał kartę/kredyt w
    innym banku, to pamiętaj: wysoki limit w Sygma obniża Twoją zdolność
    kredytową). Podwyższanie limitu bez Twojej wiedzy można sobie jednak zablokować

    - w ramach limitu kredytowego ustalają limit gotówkowy do wypłat z bankomatów
    (nie można z tego zrezygnować, zawsze jest to jakiś procent limitu
    zadłużania). Nie korzystałem z tego w praktyce, więc szczegółów Ci nie podam
    tutaj - ale raczej uważaj na lichwiarski procent od takich wypłat,

    - Karta wydawana przez Sygma Bank, ale konta do spłat prowadzone są przez ING BSK,

    - papierowe wyciągi miesięczne kosztują 5 zł (nie wiem, czy przy podpisywaniu
    umowy domyślnie mają wyciągi elektroniczne, czy wciskają nieświadomym usługę
    płatną, z której potem trzeba rezygnować),

    - jako alternatywę wciskają podgląd przez internet na te wyciągi. Można sobie
    ściągnąc stamtąd wyciąg w PDF. Jest to jedyna usługa oferowana w ich
    'bankowości internetowej' Ops, zapomniałem, że można sobie jeszcze zmienić
    hasło do logowania ;))

    Wyciągi w internecie udostępniają po 7-9 dniach kalendarzowych od daty ich
    wygenerowania. I jest to standard póki co (drukują w chinach, potem wysyłąją w
    paczkach do Polski, pod Łodzią skanują i udostępniają w necie?? - żartuję ;p)

  • 8. Data: 2010-08-01 21:57:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > 2000 punktów to raptem 20 PLN.
    > Szkoda zachodu,chyba że dla rozrywki.

    to nie jest takie oczywiste.
    np. ja ostatnio za 10.000 punktów brałem nagrode warta ok 150zł.
    Gdybym kupował np. na allegro to doszłoby jeszcze jakies 15zł za przesyłke.
    Wiec jeden punkt to nie koniecznie 1 grosz.
    Ale wiadomo - robi sie to raczej dla zabawy.

    Sam tez mysle o tej karcie, bo wlasnie WBK zasłużył sobie u mnie na
    likwidacje konta po 12 latach...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 9. Data: 2010-08-01 22:00:39
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-01 22:21, Damian Niusy pisze:
> [...]
    > następne 12 miesięcy.
    >
    > Czyli nie najgorzej 1 rok za friko:)
    > No i mam nadzieje ze przy wydawaniu dostanę TOiP, regulamin i

    Czy gotówkę z tej karty można pobierać? Np. w bankomacie.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-08-01 22:12:39
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-01 20:10, Damian Niusy pisze:
> [...]
    > http://www.realfinanse.pl/promocje7.php
    > ale dokument pdf na tej stronie jest chyba uszkodzony bo nie umiem

    Masz zapisać sobie na dysku i przeczytać w programie do PDF.
    http://www.programosy.pl/program,foxit-pdf-reader.ht
    ml
    Podaję starszą wersję, bo nowsze czasami powodują konflikty.

    --
    animka