  • 1. Data: 2003-10-10 19:30:08
    Temat: Szykuje się kolejna zmiana ustawy o kredycie konsumenckim.
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@N...pl>

    Wczorajsza Rzeczpospolita podała (09.10.03 Nr 236),
    że w prawie unijnym szykują się zmiany dotyczące
    kredytów konsumenckich.

    Artykuł opisujący projekt dyrektywy dostępny jest na:

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_031009/prawo/prawo_a
    _8.html

    ______
    Robert

  • 2. Data: 2003-10-13 04:04:51
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Robert Kondraciuk" <m...@N...pl> writes:

> [...]
    > że w prawie unijnym szykują się zmiany dotyczące
    > kredytów konsumenckich.
    >
    > Artykuł opisujący projekt dyrektywy dostępny jest na:

    Ciekawe, że wszystkie takie ustawy zazwyczaj mają skutek dokładnie
    odwrotny do oczekiwanego. Ta ustawa zaowocuje niemal na pewno:
    - wypłatą kredytu nie wcześniej niż 14 dni od podpisania umowy,
    - kolejną stertą biurokracji,
    - wyższą prowizją od udzielenia kredytu,
    - likwidacją kredytów udzielanych 'od ręki'.

    Zarazem, jakoś nie wydaje mi się, by człowiek, który obecnie nie
    zadaje sobie trudu by przed podpisaniem umowy kredytowej przejść się
    po paru bankach i sprawdzić ofertę, nagle zaczął robić to w przeciągu
    dwóch tygodni po jej podpisaniu.

    PS Uwielbiam sformułowania typu 'najbardziej optymalna'.

    PS2 Aktualna ustawa obowiązuje od 500 złotych. Nie jest trudno znaleźć
    oferty łatwo dostępnych pożyczek różnej maści, które kończą się
    własnie na tej kwocie...