  • 1. Data: 2006-08-25 08:41:02
    Temat: Tabela sesje wychodzące i przychodzące
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    Czy jest jakas tabela z zestawieniem sesji wychodzącacy i przychodzących.
    Mnie interesuje konkretnie PKOBP i PEKAO SA.
    Tzn jesli wyjdzie z PKO druga sesją to o której bedzie w Pekao SA :)

    Własciwie to interesuje mnie kwestia tego co się dzieje z pieniędzmi w
    momencie kiedy wychodzą z jednego banku, to przez jakiś czas one gdzieś są.
    I kto na tym zarabia jak one gdzies sa :)

    pozdr
    pl

  • 2. Data: 2006-08-25 08:56:29
    Temat: Re: Tabela sesje wychodzące i przychodzące
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Auguro wrote:

    > Czy jest jakas tabela z zestawieniem sesji wychodzącacy i
    > przychodzących. Mnie interesuje konkretnie PKOBP i PEKAO SA.
    > Tzn jesli wyjdzie z PKO druga sesją to o której bedzie w Pekao SA :)

    To poszukaj o której jest druga sesja przychodząca w Pekao SA. Zawsze
    wychodzi i przychodzi tą samą sesją.
    Przy interpretacji tabel sesji przychodzących jest zalecana ostrożność.
    Godziny te w różnych bankach oznaczają różne rzeczy. Niektóre podają
    godzinę *rozpoczęcia* księgowania sesji, inne godzinę do której
    *gwarantują*, że sesja zostanie zaksięgowana na koncie klienta.

    > Własciwie to interesuje mnie kwestia tego co się dzieje z pieniędzmi w
    > momencie kiedy wychodzą z jednego banku, to przez jakiś czas one
    > gdzieś są. I kto na tym zarabia jak one gdzies sa :)

    A ktoś musi zarabiać? Sesja eliksiru jest obsługiwana w ciągu dnia. Nic
    nie przenosi się na dzień następny. A w systemie bankowym salda są
    liczone tylko na koniec dnia. Więc to gdzie są pieniądze przez ten czas
    nie ma znaczenia.
    Znaczenie mogą mieć dwie inne sprawy.
    1. W niektórych bankach jeśli zlecisz przelew po zamknięciu ostaniej
    sesji, to bank obciąża rachunek w dniu zlecenia a wysyła przelew
    pierwszą sesją następnego dnia roboczego.
    2. Zdarza się też, że w pewnych bankach trzecia sesja przychodząca
    jest księgowana dopiero następnego dnia roboczego.
    W obu wypadkach na odsetkach (a właściwie na ich nie naliczaniu
    klientom) zarabia bank przetrzymujący.

  • 3. Data: 2006-08-25 09:01:51
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    > To poszukaj o której jest druga sesja przychodząca w Pekao SA. Zawsze
    > wychodzi i przychodzi tą samą sesją.

    Niestety albo jestem ciemniak albo na stronie pekao sa nie ma nic o sejsach
    przychodzących

    pl

  • 4. Data: 2006-08-28 15:54:16
    Od: -Dorota- <d...@A...com>

    Auguro wrote:

    > Niestety albo jestem ciemniak albo na stronie pekao sa nie ma nic o sejsach
    > przychodzących

    Znalazłam kiedyś w sieci:
    http://www.blackue.net/elixir.html

    A środki z Twojego konta wysyłane są do KIR, a potem do banku odbiorcy.
    Jak chcesz wiedzieć więcej, to poczytaj sobie na http://www.kir.pl/

    Pozdrawiam,
    --
    Dorota Kulas
    dorotaq (at) polbox.com

  • 5. Data: 2006-08-30 07:49:24
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    -Dorota- napisał(a):

    > A środki z Twojego konta wysyłane są do KIR, a potem do banku odbiorcy.

    No nie do konca tak jak napisalas:
    "ELIXIR jest systemem rozrachunku netto, w którym zlecenia wystawiane do
    zaksięgowania na rachunkach banków są rezultatem kompensaty wzajemnych
    należności i zobowiązań banków, wynikających z indywidualnych zleceń
    klientów."
    Tak wiec srodki nie sa wysylane przez KIR - on pelni tylko role wezla
    wymiany informacji.

    --
    pzdr
    robbi

  • 6. Data: 2006-08-30 13:52:20
    Od: -Dorota- <d...@A...com>

    robbi wrote:

> [...]
    > klientów."
    > Tak wiec srodki nie sa wysylane przez KIR - on pelni tylko role wezla

    Ok, skrót myślowy, masz rację.

    --
    Dorota Kulas
    dorotaq (at) polbox.com