  • 1. Data: 2010-06-11 09:14:30
    Temat: Tajniki gieldy ;)
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Witam
    Ostatnio ktos tu poruszal temat spolki duda - wiec prosze o wytlumaczenie
    leszczowi
    obecnie kurs akcji wynosi ok 1,17 zl i sa w obrocie PP po 3-5 gr
    posiadanie PP daje mozliwosc zapisania sie na akcje w cenie 1,10 zl
    wiec rozumiem ze obecny kurs akcji 1,17zl zawiera juz w sobie cene "po korekcie"
    odjecia emisji od "starych akcji"

    Szperajac po necie znalazlem sporo opini osob "wydudkanych" ktorzy twierdza (o
    ile to prawda)
    ze nie beda skladac zapisu a posiadanych PP nie sprzedadza w takiej cenie.

    Co sie dalej dzieje w takiej sytuacji jesli np. zapisow na nowe akcje byloby 50%
    w stosunku do ich ogolnej liczby ?
    Czy jest mozliwy scenariusz np. unieważnienia emisji ? i jak ew. mogloby to
    wplynac na "stare akcje"

    Sorki za "leszczowe" pytania - ale to chyba dosc ciekawa spolka do "nauki /
    przestudiowania"
    na przestrzeni paru ostatnich lat GPW

    Waldek
    Caly czas sie ucze /w wolnych chwilach/
    - choc jeszcze nie odwazylem sie zainwestowac w polecany przez Was kontrakt na
    W20 :)

  • 2. Data: 2010-06-11 10:56:00
    Temat: Re: Tajniki gieldy ;)
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Waldek wrote:

> [...]
    > byloby 50% w stosunku do ich ogolnej liczby ?
    > Czy jest mozliwy scenariusz np. unieważnienia emisji ? i jak ew. mogloby

    Ja dobrze się na tym nie znam, ale zwróć uwagę na to, że prawo poboru jest
    tylko prawem. Jeśli posiadacze zrezygnują z tego prawa, to akcje dostaną
    inni chętnie bez prawa poboru. No chyba, że tych innych chętnych też nie
    będzie, to wtedy inna bajka.

  • 3. Data: 2010-06-11 11:14:02
    Od: "DJ \(Dominik\)" <d...@a...pl>

> [...]
    > tylko prawem. Jeśli posiadacze zrezygnują z tego prawa, to akcje dostaną
    > inni chętnie bez prawa poboru. No chyba, że tych innych chętnych też nie

    Hmmm, chyba nie można bez prawa poboru dostać akcji nawet jak inni
    zrezygnują. Trzeba mieć przynajmniej 1 prawo otrzymane do posiadanej akcji,
    żeby zrobić zapis w tzw drugim terminie.

    DJ

  • 4. Data: 2010-06-11 11:24:22
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    DJ (Dominik) wrote:

    > Hmmm, chyba nie można bez prawa poboru dostać akcji nawet jak inni
    > zrezygnują. Trzeba mieć przynajmniej 1 prawo otrzymane do posiadanej
    > akcji, żeby zrobić zapis w tzw drugim terminie.

    Ale rzadko się chyba zdarza, że wszystkie prawa poboru będą wykorzystane?
    Podejrzewam, że wielu jest ludzi, co kupili akcje kiedyś na wiele lat i
    jakimiś tam prawami się nie interesują. Nie ma żadnego trzeciego terminu dla
    ludzi bez praw?

  • 5. Data: 2010-06-11 11:26:27
    Od: "DJ \(Dominik\)" <d...@a...pl>

    Nie ma trzeciego terminu, choć już w drugim terminie redukcje wynosza po
    99,98%
    Niewykorzystane prawa przepadają, wirtualna strata na rachunku wynikająca z
    odcięcia praw i przeliczenia wartości akcji staje się wtedy stratą
    rzeczywistą. Trzeba albo zrobić zapis, albo upchnąć prawa poboru na rynku
    gdy są notowane.

    DJ

  • 6. Data: 2010-06-11 12:43:09
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "DJ (Dominik)" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odcięcia praw i przeliczenia wartości akcji staje się wtedy stratą
    > rzeczywistą. Trzeba albo zrobić zapis, albo upchnąć prawa poboru na rynku gdy

    W sumie tak strata to strata - ale co do tej straty,
    toco to za strata (dla przecietnego kowalskiego) - a ci chyba najglosniej
    krzycza ;)
    skoro PP sa notowane po 3-4 gr +1,10 to na dzis cena akcji = 1,13
    a kurs jest obecnie ok. 1,17 - wiec zeby te potencjalne 4gr roznicy
    stanowily jakas znaczaca strate to trzeba by miec naprawde duzo tych PP ;)

    Ale wracajac do tematu - czyli jesli zapisow bedzie mniej niz wyemitowanych
    akcji
    to zostanie ogloszone zapis na dodatkowe akcje w liczbie X + potencjalna
    redukcja
    a gdyby i to nie wypalilo (brak chetnych do objecia akcji w 2 turze ) - wowczas
    zaczyna sie problem
    tylko wlasnie - ciekawi mnie to, co "potencjalnie" mogloby byc wowczas :)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-06-11 12:49:36
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Waldek" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    A i jeszcze jedno - rozumiem ze to co sie teraz dzieje na notowaniach tychze PP
    to walka spekulantow ? gdyz zmiana ceny o 1gr generuje 20% zysku lub straty :)
    dobrze kumam ?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-06-11 15:19:22
    Od: rabarbarek <r...@a...pl>

    W dniu 2010-06-11 14:43, Waldek pisze:
> [...]
    > a kurs jest obecnie ok. 1,17 - wiec zeby te potencjalne 4gr roznicy
    > stanowily jakas znaczaca strate to trzeba by miec naprawde duzo tych PP ;)

    te 3-4 gr to 3-4% ceny akcji