  • 1. Data: 2014-07-02 17:44:59
    Temat: Tasmy prawdy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    No i mamy ciag dalszy

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/klopoty-sikorskiego-p
    o-ujawnieniu-nagran-posel-pis-donosi-do-prokuratury/
    7y3fm

    "Poseł PiS Andrzej Jaworski złożył do Prokuratora Generalnego
    zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez szefa
    resortu spraw zagranicznych.

    Radosław Sikorski uregulował rachunek służbową kartą i w ten sposób,
    zdaniem posła, uzyskał korzyść majątkową w postaci posiłku o wartości
    1 352,25 zł. Jaworski uważa, że prawnokarnej oceny postępowania
    ministra nie zmienia fakt ewentualnego zwrócenia kosztów tego posiłku.

    W zawiadomieniu napisał, że Radosław Sikorski "działając w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej doprowadził Skarb Państwa do
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem w kwocie 1.352,25 zł." poprzez
    poświadczenie na fakturze VAT nieprawdy, że wydatek został poniesiony
    za kolację służbową, w sytuacji, gdy publicznie głosił, że kolacja
    miała charakter wyłącznie prywatny."

    I bardzo dobrze. Jak US podatnikom, tak podatnicy rzadowi :-)

    J.

  • 2. Data: 2014-07-02 19:15:47
    Temat: Re: Tasmy prawdy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 02.07.2014 17:44, J.F. pisze:

> [...]
    > charakter wyłącznie prywatny."
    >
    > I bardzo dobrze. Jak US podatnikom, tak podatnicy rzadowi :-)

    Primo: NTG
    Secundo: o ile mi wiadomo Urząd Skarbowy nie podlega pod MSZ, ale może
    wiesz coś więcej?
    Tertio: no to idź dobrowolnie poddać się karze za każdy błąd w
    papierkach jaki zrobiłeś, zwłaszcza jeśli potem go skorygowałeś.

  • 3. Data: 2014-07-02 20:19:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" lp1eo3$29d$...@n...news.atman.pl

    > Primo: NTG

    TG -- pieniądz czy bank to TG!

> [...]

    > Tertio: no to idź dobrowolnie poddać się karze za każdy błąd w papierkach jaki
    zrobiłeś, zwłaszcza jeśli potem go skorygowałeś.

    Poprawił, czyli uznał, że to służbowe spotkanie?
    Czy moze zwrócił za obiad?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-07-02 20:50:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości

    >Primo: NTG
    >Secundo: o ile mi wiadomo Urząd Skarbowy nie podlega pod MSZ, ale
    >może wiesz coś więcej?

    I dobrze ze nie podlega, ale jak chce wszelkie dochody, w tym i te TG,
    rozliczac, to niech rozlicza.
    O politykach nie zapominajac. Nawet tych z ministerstwa pod ktore
    podlega.

    >Tertio: no to idź dobrowolnie poddać się karze za każdy błąd w
    >papierkach jaki zrobiłeś, zwłaszcza jeśli potem go skorygowałeś.

    A skorygowalem w miesiacu rozliczenia, czy dopiero teraz, jak sie
    sprawa wydala ?
    Inne kolacyjki tez skorygowalem ?

    No i ... jakbym tak ja, czy kierowca ministra, kupil za firmowe
    pieniadze cos dla siebie, to by wszyscy mowili "zlodziej", choc moze
    mialem zamiar oddac po wyplacie.
    A pan minister jakos sie nie wstydzil firmowej karty po prywatnej
    kolacji wyciagnac :-P

    J.

  • 5. Data: 2014-07-02 21:19:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 53b45472$0$2366$6...@n...neostrada.pl

    > A pan minister jakos sie nie wstydzil firmowej karty po prywatnej kolacji wyciagnac
    :-P

    IMO trzeba być niezwykle wyrozumiałym, aby nadal popierać
    rządy Platformy. Nas ścigają ,,nowelizacjami prawnymi'',
    aby ściągnąć z nas podatki wisienkowe, ale sami płacą
    naszymi pieniędzmi za cos, co wg nich jest prywatne.
    VATu nie można odliczać, bo być może samochód nie jest
    wykorzystany tylko do DG, zaś obiad wart 2 renty
    miesięczne można zjeść za nasze pieniądze...

    Przypomnę, ż Tuk obiecywał obniżani podatków.

    -=-

    Nixon padł po ujawnieniu zawartości taśm.
    (niby nie do końca były nielegalne, ale
    jednak i nie do końca były legalne)

    SLD padł.

    Merkel nie wytoczyła procesu Obamie.
    (ponoć nadal jest na podsłuchu)

    Ale PO/PSL szuka zawzięcie winnych wykrycia szajki zagrażającej RP.

    Można monitorować ulice, nagrywać widoki (aby w razie wypadku
    mieć dowody) i fotografować ludzi z miejsc publicznych a nawet
    publikować takie zdjęcia, o ile głownym wątkiem zdjęcia nie są
    ci ludzie, ale jeśli taka inwigilacja wykaże przygotowania do
    zbrodni (lub samą zbrodnię) to staje sie przestepstwem, i to
    tylko wówczas, gdy winnym jest ktoś inny niz PO i jej sojusznicy...

    Idźmy może inną drogą -- kelnerzy nagrywali odgłosy dochodzące
    z innej planety słyszane w restauracji, do czego mieli prawo,
    ale w tle słychać także nieważne ;) rozmowy klientów... ;) Czy
    naprawdę trzeba parodiować, aby dochodzić prawdy?

    Czy Polacy (śladem Niemców z czasów Hitler) za sprawą
    demokracji stali się niewolnikiem władców swego państwa?

    -=-

    IMO wizerunek Polaków ucierpiał za sprawą wypowiedzi Sikorskiego,
    ale naprawdę ucierpi dopiero wówczas, gdy Polacy nie rozliczą PO
    z tego co posłowie PO czynią, zamierzają, mówią -- i z tego, jak
    mówią...

    -=-

    IMO prawo jest (delikatnie ujmując) niezbyt dobre, skoro
    można podsłuchać przygotowania do zbrodni i nie móc tego
    faktu nigdzie zgłosić w obawie o własną wolność.

    Wracając do tematyki grupy:

    Przecież to, co mówi MBelka można by nazwać zamachem stanu czy jakoś tak.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2014-07-03 00:51:44
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 02 Jul 2014 19:15:47 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tertio: no to idź dobrowolnie poddać się karze za każdy błąd w
    > papierkach jaki zrobiłeś, zwłaszcza jeśli potem go skorygowałeś.

    Jesteś bardzo wyrozumiały dla rządzących.
    Kiedyś z powodu urlopu nie złożyłem w terminie miesięcznej deklaracji
    PIT-5.
    Po powrocie z urlopu złożyłem PIT-a i dokonałem zapłaty podatku.
    Miesiąc później dostałem wezwanie do US i z powodu opóźnienia nałożono
    mi karę w wysokości 50 zł, a wówczas była to duża kwota!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2014-07-03 01:25:38
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Tertio: no to idź dobrowolnie poddać się karze za każdy błąd w papierkach
    > jaki zrobiłeś, zwłaszcza jeśli potem go skorygowałeś.

    Ok, ale jaki to ma zwiazek ze "sprawa Sikorskiego"?

    PS
    Nigdy, ze uzywalem "w prywatnych celach" karty sluzbowej.
    Nigdy mi to nawet nie przeszlo przez mysl (podobnie jak innym z pracy).
    Zarabiam znacznie mniej niz Sikorski.
    Ze im nie wstyd...

  • 8. Data: 2014-07-03 01:38:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" lp22dt$mc7$...@o...futuro.pl

> [...]
    > Miesiąc później dostałem wezwanie do US i z powodu opóźnienia nałożono
    > mi karę w wysokości 50 zł, a wówczas była to duża kwota!

    Wiele lat temu moja matka spóźniła się (nie pamiętam z czym, ale
    z jakąś deklaracją) o dosłownie jeden dzień -- udało się bez kary,
    choć tłumaczenia i proszenia oraz pisania było dużo. Karą miało
    być bodajże 300 pln.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2014-07-03 01:54:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jakson" lp24dr$p9g$...@n...news.atman.pl

    > Nigdy, ze uzywalem "w prywatnych celach" karty sluzbowej.
    > Nigdy mi to nawet nie przeszlo przez mysl (podobnie jak innym z pracy).
    > Zarabiam znacznie mniej niz Sikorski.
    > Ze im nie wstyd...

    Mnie na religii (niemal 40 lat temu) uczono, że prywatne korzystanie
    z firmowych dóbr jest grzechem -- kradzieżą. Użycie biurowego spinacza
    czy złożenie podpisu długopisem firmowym -- to mały grzech, ale jednak
    grzech; natomiast użycie służbowego samochody czy telefonowanie
    międzymiastowe to ciężki grzech...

    Dobro firmowe zwykle było tożsame z dobrem państwowy, a państwo
    było postrzegane jako komunistyczne, czyli wrogie Kościołowi.

    -=-

    Ilu ludzi umarło w RP -- gdyż zabrakło im wpisu czy stempla
    o wartości parudziesięciu plnów? Ilu ludzi można nakarmić za
    takie pieniądze? Ile razy Sikorski czy Belka płacili firmowymi
    ,,kartami'' za prywatne zakupy?...

    I jak skutecznie rząd ściga nas, gdy nie zapłacimy
    Belkowo-Vincentowo czy podobnego Szczurkowego?...

    IMO Sikorski czy Belka po prostu utożsamiają się z biznesmenami
    nakręcającymi finanse państwa. Im wydaje się, że są właścicielami
    tego państwa czy banku centralnego... Nie biorą pod uwagę faktu,
    iż Polska liczy sobie kilkadziesiąt milionów ludzi, z których
    zdecydowana większość może zająć ich stanowiska...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2014-07-03 14:54:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości

> [...]
    >nałożono
    >mi karę w wysokości 50 zł, a wówczas była to duża kwota!

    Kwota byla mala, bo podejrzewam ze US mogl nalozyc i kilka tysiecy.

    No ale byla, wiec i na pana ministra powinien nalozyc, adekwatna do
    zarobkow :-)

    J.