  • 1. Data: 2002-07-11 22:48:24
    Temat: Tytuł przelewu. Epizod 2 [uwaga: crosspost]
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl.__!__>

    Pół roku temu już tu pisałem na ten temat: <1418473.VbhacDa7dW@phoenix> ,
    dyskusja potoczyła się podówczas dość interesująco. Dziś coś podobnego.

    Prolog.

    Naszedł mnie pomysł, żeby czegoś przelać oszczędności między moimi kontami
    z szacownego PKO BP do mBanku. Jako, że ja już jakoś tak mam, że jak w
    jakimś kwestionariuszu jest gupie pytanie, na które nie wiem co napisać to
    mi długo schodzi zanim coś wymyślę, więc na karteczce od przelewu jako
    tytuł wpisałem "NIE MAM POMYSŁU", wychodząc z założenia, że to jest
    informacja dla odbiorcy, czyli dla mnie w tym wypadku.

    Scena 1. Kasa

    Pani dzielnie wklepuje długaśny numerek mBanku, (chyba wiem, czemu w PKO BP
    się trzymają starych, krótszych ;-) ), dochodzi do końca ...
    - Proszę Pana, taki tytuł "nie mam pomysłu" nie może być. Proszę zmienić na
    "zasilenie konta"
    - Dobrze
    Dopisałem w drugiej linijce, bo co mi leży ... drugiego kwitu nie kazała
    wypisać :), dałem pani.
    - Przepraszam, a czy może mi Pani powiedzieć w czym ten drugi ciąg znaków
    jest lepszy od tego pierwszego?
    - [uśmiech] Wie Pan, to jest przecież dokument bankowy i taki tytuł jest
    absolutnie niedopuszczalny.
    - Acha
    Pani była życzliwa i uśmiechnięta ładnie cały czas, i myślę, że jest
    znacząco różne od zera prawdopodobieństwo, że rozumiała o co jej się
    zapytałem i że uzyskując odpowiedź niczego się nie dowiedziałem. W sumie
    przecież mogłem jakieś gorsze bzdury wpisać ... Usunąłem się z kolejki,
    niech inni się pobawią.

    Scena 2. Informacja

    Nie spieszyłem się, a że wychodząc zawadziłem wzrokiem o stolik pani
    informantki to stwierdziłem, że sprawdzę jej zeznania.
    - Dzień dobry, ja się kciałem dowiedzieć, bo tu przed chwilą przelewałem
    sobie pieniądze z jednego swojego konta na inne gdzieś indziej i jako
    tytuł przelewu napisałem "nie mam pomysłu" i pani w kasie stwierdziła że
    absolutnie tak nie może być, no i ja się chciałem zapytać czy są jakieś
    ograniczenia na to.
    - Nie, to jest dokument bankowy i lepiej Pan wpisuje w takim wypadku
    "wpłata własna"
    - Acha. Ale czy taki ciąg znaków "nie mam pomysłu" to jest jakoś formalnie
    zakazany?
    - No nie, ale polecam wpisywać "wpłata własna".
    - Acha, czyli to w sumie tylko takie widzimisię, że nie można "nie mam
    pomysłu"?
    - Nie widzimisię. Wie Pan, teraz musimy tu wszystko dokładnie przepisywać,
    musi się zgadzać adres i tak dalej ... Naprawdę tak jak w tym wypadku
    najlepsza jest formułka "wpłata własna". Może jakby się dokładnie wczytać
    w przepisy to by coś było na ten temat ...
    - No bo mi się wydawało, że w zasadzie to tytuł przelewu jest informacją
    dla adresata, a że tu adresatem byłem ja, to czy to nie obojętne?
    - No ale to jest poważny dokument przecież ... [i tu znów zdanie
    zawierające "wpłata własna" ...]
    Poddałem się, pani była uśmiechnięta i miła, ale się zapętliła jakby i nie
    zajarzyła że jak nie zakaz i nie widzimisię, to zostaje zbiór pusty :) No
    toi ja się uśmiechłem :)
    - Acha. Dziękuję.

    Epilog
    Pieniądze dotarły na konto w mBanku w trymiga z tytułem "zasilenie konta".
    Na świstku mam inny tytuł: "nie mam pomysłu"/"zasilenie konta" ... co z
    tym dokładnym przepisywaniem, co ono ponoć teraz obowiązuje?

    Disclaimer
    Dyktafonu ze sobą nie miałem, więc dialogi nie są zachowane wiernie,
    aczkolwiek starałem się jak najlepiej przekazać ich sens.

    PS Komentarze niezgodne z klimatem p.b.banki proszę kierować wyłącznie na
    p.r.paranoja, komentarze niezgodne z klimatem p.r.paranoja ... eee ... tam
    nie ma pojęć "OT" czy "NTG" :-)

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 2. Data: 2002-07-12 00:22:14
    Temat: Re: Tytuł przelewu. Epizod 2 [uwaga: crosspost]
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    g...@c...edu.pl.__!__ (Artur Gawryszczak) wrote in
    <2493035.qXSk6PVOey@lothlorien>:

    Jako nastepny akt blazenady proponuje wyslanie z mBanku elektronicznego
    przelewu do innego banku, w szczegolach platnosci umieszczajac najgorsze
    znaki ASCII akceptowane przez system. Potem porownasz sobie czy i
    jak bardzo zostalo to znieksztalcone w drugim banku.

    Po prostu podsuwam Ci jakis ciekawszy pomysl, bo to o czym piszesz
    jest rownie interesujace jak bekanie alfabetu : "aaaaa beeeee ceeee...".
    Nie badz upierdliwy dla ludzi w okienkach, bo i tak maja ciezka prace.
    A jak sie nudzisz, poczytaj ksiazke :-)

    MSPANC,
    W.

  • 3. Data: 2002-07-12 05:21:50
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jul 12, 2002 at 02:22:14AM +0200, Wojciech Skrzypinski wrote:

> [...]
    > znaki ASCII akceptowane przez system. Potem porownasz sobie czy i
    > jak bardzo zostalo to znieksztalcone w drugim banku.

    Wiekszosc z nas tak robila i nie widze w tym nic zlego.

    > Po prostu podsuwam Ci jakis ciekawszy pomysl, bo to o czym piszesz
    > jest rownie interesujace jak bekanie alfabetu : "aaaaa beeeee ceeee...".
    > Nie badz upierdliwy dla ludzi w okienkach, bo i tak maja ciezka prace.

    Bzdurzysz. Czlowiek chce wyslac przelew z tytulem taki jaki sobie
    wymyslil, niby dlaczego napis 'wplata wlasna' ma byc lepszy od innego
    skoro nie ma _zadnego_ uzasadnienia?

    --

    --w

  • 4. Data: 2002-07-12 06:21:48
    Od: Radek S <u...@a...net.pl>

    Artur Gawryszczak wrote:
> [...]
    > "zasilenie konta"
    > - Dobrze
    > Dopisałem w drugiej linijce, bo co mi leży ... drugiego kwitu nie kazała

    Tak to jest jak sie korzysta z dziwnych bankow, ja nie ma problemow z
    wysylaniem dziwnych tytulow przelewow, systematycznie porzyczam kase
    bracholowi i wpisuje roznie dziwne rzeczy, i nigdy nie mialem z tym
    problemu oprocz usmiechu panienki z okienka, korzystam z ING BSK.

    --
    pozdrowienia
    radek S

  • 5. Data: 2002-07-12 06:26:47
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Radek S <u...@a...net.pl> wrote:

> [...]
    > bracholowi i wpisuje roznie dziwne rzeczy, i nigdy nie mialem z tym
    > problemu oprocz usmiechu panienki z okienka, korzystam z ING BSK.

    To w mniejszym stopniu problem banku, w większym pojedynczego człowieka
    i tego nie da sie całkiem zwalczyć: jedyną radą jest samodzielne
    wpisywanie tytułu przelewu z pominięciem człowieka.

  • 6. Data: 2002-07-12 07:20:12
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) wrote in <20020712051756.GP5501
    @diuna.pingwin.waw.pl>:

    /ciach.../

    >Wiekszosc z nas tak robila i nie widze w tym nic zlego.

    No wlasnie. I przynajmniej bedzie mialo to jakies znamiona "pseudonaukowe".

    >Bzdurzysz. Czlowiek chce wyslac przelew z tytulem taki jaki sobie
    >wymyslil, niby dlaczego napis 'wplata wlasna' ma byc lepszy od innego
    >skoro nie ma _zadnego_ uzasadnienia?

    To wie kazdy z nas. Moze oprocz niektorych pan w okienku - ale ich nie trzeba
    ewangelizowac. Jesli mowia, ze ma byc "wplata wlasna" to niech tak bedzie, tym
    bardziej ze
    wpisanie "nie mam pomyslu" ma sluzyc wylacznie zabawie. Najgorszy typ czlowieka to
    taki, ktory
    celowo zawraca innym gitare, przysparza im dodatkowo niepotrzebnej pracy. Jesli
    kolega
    musialby wpisac numer f-ry "FV 3463682/23/23/323/323" i panie nie chcialyby tego
    przyjac - widze
    podstawe do interwencji. A w tym przypadku mozna to po prostu olac, bo dla Artura G.
    pole
    szczegolow platnosci nie ma zadnego znaczenia. Nie jest on firma, ktora automatycznie

    rozksiegowywuje wplywy po kodzie "nie mam pomyslu". Najgorzej jest gdy ktos umie i
    lubi pisac
    - ale nie ma o czym. Wtedy powstaja takie przydlugie posty, a czlowiek jest zly sam
    na siebie ze
    stracil swoj czas na ich lekture.

    Koniec,
    W.

  • 7. Data: 2002-07-12 07:38:15
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Radek S" <u...@a...net.pl> wrote in message

> [...]
    > bracholowi i wpisuje roznie dziwne rzeczy, i nigdy nie mialem z tym
    > problemu oprocz usmiechu panienki z okienka, korzystam z ING BSK.

    problem pojawia się, kiedy starasz się na przykład o kredyt mieszkaniowy i
    bank poprosi o historię rachunku za ostatnie 6 miesięcy :))))
    ale sobie poczytają :)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 8. Data: 2002-07-12 08:19:06
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl.__!__>

> [...]
    > @diuna.pingwin.waw.pl>:
    > /ciach.../
    > No wlasnie. I przynajmniej bedzie mialo to jakies znamiona

    Acha, ale badało tylko jeden kierunek operacji :)

    > To wie kazdy z nas. Moze oprocz niektorych pan w okienku - ale ich nie
    > trzeba ewangelizowac. Jesli mowia, ze ma byc "wplata wlasna" to niech tak
    > bedzie,

    No i przecież było, przecież grzecznie dopisałem "zasilenie konta" ...

    > tym bardziej ze wpisanie "nie mam pomyslu" ma sluzyc wylacznie
    > zabawie.

    Nie umiesz czytać. Przynajmniej nie o 2:22 ... Z "Prologu" można
    wywnioskować dlaczego akurat "nie mam pomysłu". Naprawdę tępawy jestem na
    tyle, że zanim nie pogadałem z informacją to nie wpadłem na frazę "wpłata
    własna". Zabawa wynikła potem, spontanicznie. Podkreślam, że się wszyscy
    uśmiechali. No, oprócz ciebie :-P

    > Najgorszy typ czlowieka to taki, ktory celowo zawraca innym
    > gitare, przysparza im dodatkowo niepotrzebnej pracy.

    Pani w kasie akurat czekała na wydruk, pani w informacji się nudziła. A
    moje prawo klienta dochodzić czemu tak a nie inaczej, granic rozsądku w
    dochodzeniu, uważam, nie przekroczyłem, smutny człowieku. Piszesz takim
    tonem, jakbym się miał cieszyć, że mni bank nagany nie udzielił a'boco ;-)

    > [...] Najgorzej jest gdy ktos umie i lubi pisac - ale nie ma o czym.
    > Wtedy powstaja takie przydlugie posty, a czlowiek jest zly sam na siebie
    > ze stracil swoj czas na ich lekture.

    W moim czytniku da się ustawić modyfikatory "score" zarówno na zawartość
    pola "From:" jak i "Lines:" ...

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 9. Data: 2002-07-12 08:21:37
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> wrote in message

    [ciach]

> [...]
    ktos umie i lubi pisac
    > - ale nie ma o czym. Wtedy powstaja takie przydlugie posty, a czlowiek

    "Chcącemu nie dzieje się krzywda" - to takie mądre powiedzenie.
    Jest to prywatna sprawa kolegi Artura co chce wysłać w tytule przelewu. Nie
    nam i pracownikowi banku oceniać czy jest to istotne czy nie. Na tym właśnie
    polega socjalizm - pani w banku wie lepiej jaki tytuł będzie adekwatny, a
    osoba płacąca za fakturę okazuje się RÓWNIEJSZA od osoby, która nie płaci za
    fakturę. Zaiste przykre.

    K. Kowalski

  • 10. Data: 2002-07-12 08:23:00
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Fri, 12 Jul 2002 09:38:15 +0200, "Piotr Orzechowski"
    <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> wrote:

    >problem pojawia się, kiedy starasz się na przykład o kredyt mieszkaniowy i
    >bank poprosi o historię rachunku za ostatnie 6 miesięcy :))))
> [...]

    Kolega mial kiedys pretensce, bo oddajac mu pieniadze wpisalem "Za
    uslugi sexualne". Pani od kredytu dziwnie sie na niego patrzyla, i
    myslal ze sie spali ze wstydu.

    Z kolei inny kumpel dostal przelew od znajomego tytulem 'za pokaz
    samogwaltu'. Ciekawe czy sie kiedys wybierze po kredyt?

    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl