-
1. Data: 2010-11-29 12:46:11
Temat: UOKiK: 12 banków stosowało niekorzystne postanowienia
Od: " " <n...@g...pl>
http://banki.wp.pl/kat,6600,title,UOKiK-12-bankow-st
osowalo-niekorzystne-postanowienia,wid,12895819,wiad
omosc.html
"Najnowsza kontrola Urzędu dotyczyła umów o karty płatnicze. W ciągu ostatnich
sześciu miesięcy 2010 roku Urząd przeanalizował 280 różnego rodzaju wzorców:
umowy o karty płatnicze, regulaminy, tabele opłat i prowizji stosowane przez
12 banków: AIG Bank Polska, Bank BPH, Bank Gospodarki Żywnościowej, Bank
Handlowy, Bank Polska Kasa Opieki, BRE Bank, Euro Bank, Fortis Bank Polska,
Lukas Bank, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski, Raiffeisen Bank Polska,
Sygma Banque Societe Anonyme.
Przedsiębiorcy zostali wybrani metodą mieszaną: losowo, ze względu na skargi
konsumentów i największy udział w rynku. Zastrzeżenia UOKiK wzbudziły wzorce
stosowane przez wszystkie skontrolowane banki."
(...)
"Urząd przypomina, że w razie pojawienia się jakichkolwiek trudności słabsi
uczestnicy rynku powinni skontaktować się w pierwszej kolejności z bankiem. W
przypadku nieuwzględnienia reklamacji mogą liczyć na pomoc rzeczników
konsumentów czy organizacji pozarządowych. Bezpłatne porady udzielane są pod
numerem infolinii 800 800 008 przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Poradnictwo w Polsce jest finansowane m.in. z budżetu UOKiK. Ponadto spory
między konsumentami a bankami w zakresie roszczeń pieniężnych do wysokości 8
tys. zł rozstrzyga Arbiter Bankowy."
Kontrola UOKiK wykazała:
Reklamacje - długie terminy i nieuzasadnione opłaty
Brak spłaty zadłużenia na karcie kredytowej - podwójne opłaty
Awaria - brak odpowiedzialności banku
Rozwiązanie umowy - dodatkowe koszty
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/