  • 1. Data: 2014-02-26 17:12:45
    Temat: Ubezpieczenie medyczne w mBanku - starajcie się o zwrot składki
    Od: m...@g...com

    mBank już w lutym ściąga z kont powiększoną składkę, np. dla pakietu Komfortowego
    zamiast 199 zł już 309 zł. A dla Maksymalnego zamiast 299 zł już 464 zł.

    Zachęcam do zapoznania się z Tabelą Opłat i Prowizji, a w niej:
    - przy opłacie sprzed podwyżki "Opłata obowiązuje do 28.02.2014 r. dla Klientów,
    którzy posiadają ubezpieczenie lub złożą wniosek o ubezpieczenie do 30.11.2013 r."
    - przy opłacie po podwyżce "Opłata obowiązuje od 1.03.2014 r. dla Klientów, którzy
    posiadają ubezpieczenie lub złożą wniosek o ubezpieczenie do 30.11.2013 r. oraz dla
    Klientów, którzy złożą wniosek o ubezpieczenie od 01.12.2013 r.".

    A więc jasno jest napisane, że dopiero po 1 marca powinni ściągać wyższą opłatę - ja
    złożyłem reklamację.

    ****

    PS.
    Ja wiem, że składka jest pobierana na kolejny miesiąc, a więc składka pobrana w lutym
    dotyczy usług medycznych w marcu. Tyle, że takiej informacji TOiP nie zawiera.
    Precyzyjnie wskazuje, że do końca lutego jest po staremu.

    M.

  • 2. Data: 2014-03-20 21:17:17
    Od: tomek <t...@m...info>

    W dniu 2014-02-26 17:12, m...@g...com pisze:
    > mBank już w lutym ściąga z kont powiększoną składkę, np. dla pakietu
    > Komfortowego zamiast 199 zł już 309 zł. A dla Maksymalnego zamiast 299 zł już 464
    zł.

    Podbiję temat, bo otrzymałem "zlecenie" znalezienia jakiegoś
    ubezpieczenia medycznego zamiast mbankowego.

    Jest na grupie ktoś, kto orientuje się w temacie bankowych ubezpieczeń
    medycznych? Można znaleźć coś taniej w podobnym zakresie?
    Podwyżka o ponad 50% (za to samo) to lekkie przegięcie ze strony MBanku.

  • 3. Data: 2014-03-21 10:00:43
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 20 marca 2014 21:17:17 UTC+1 użytkownik tomek napisał:

    > Jest na grupie ktoś, kto orientuje się w temacie bankowych ubezpieczeń
    >
    > medycznych? Można znaleźć coś taniej w podobnym zakresie?
    >
    > Podwyżka o ponad 50% (za to samo) to lekkie przegięcie ze strony MBanku.

    sprawdzales nie przez bank tylko bezposrednio w np. w Luxmedzie?
    co prawda pakiety indywidualne sa raczej slabe, nie ma tez wersji rodzinnej (wiec
    trzeba kazdemu oddzielnie oplacic), najdrozszy kosztuje 3100PLN za rok (dla dzieci
    1863PLN) najtanszy 450PLN/rok ale sie doplaca do wizyt.
    https://emarket.luxmed.pl/eMarket/dorosli-18-65-lat

    pakiety ma tez np. Citi:
    https://www.online.citibank.pl/p/pakiet_medyczny.do

    a czasem najbardziej sie oplaca NFZ (i tak nie do unikniecia przy najpowazniejszych
    przypadkach...) + sporadyczne wizyty prywatne (przynajmniej ma sie pelny wybor mozna
    isc do dowolnego lekarza). Jak sie ma sprawnie dzialajace przychodnie w ramach NFZ
    (np. umawianie na konretna godzne zamiast oczekiwania) to tez nie jest to zle.

    inna alternatywa to namawianie pracodawcy do wejscia w ubezpieczenie medyczne
    grupowe, one chyba zawsze sa korzystniejsze cenowo albo wejscie w cos takiego jesli
    sie jest pracodawca;)

  • 4. Data: 2014-03-21 17:20:34
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    Ciekawa oferta ubezpieczenia grupowego dostępna oferta allianz i TU
    Zdrowie (Medica Polska), warunki całkiem w porządku do tego co teraz
    oferuje mbank i inni ubezpieczyciele.

  • 5. Data: 2014-03-21 17:21:13
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    Przepraszam zapomniałem wkleić adres http://www.cazdrowie.pl/

  • 6. Data: 2014-03-23 00:52:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysiek <k...@o...pl> writes:

    > inna alternatywa to namawianie pracodawcy do wejscia w ubezpieczenie
    > medyczne grupowe, one chyba zawsze sa korzystniejsze cenowo albo
    > wejscie w cos takiego jesli sie jest pracodawca;)

    Wątpię. Te ubezpieczenia może ładnie wyglądają, ale jak przyjdzie co do
    czego, to i tak NFZ potrzebny. Zdecydowanie lepiej umówić się
    z pracodawcą, by te pieniądze po prostu dodał do zarobków (albo to
    zrobić, jeśli samemu jest się pracodawcą).

    Opłacalne (poza ubezpieczycielem, oczywiście), to to może być głównie
    dla odpowiedzialnego za takie rzeczy w firmie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2014-03-23 12:01:39
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 23 marca 2014 00:52:35 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

> [...]
    >
    > z pracodawcą, by te pieniądze po prostu dodał do zarobków (albo to
    >
    > zrobić, jeśli samemu jest się pracodawcą).

    W korporacji ciezko o taka umowe musieliby wszyscy na to isc.
    Oczywiscie dotyczy to tylko sytuacji gdy w ogole nie chcemy ubzpieczenia prywatnego,
    ktora ma swoje liczne wady (wiadome).
    Jednak do prostszych rzeczy i np. diagnostyki takie ubezieczenie dziala jako tako,
    aczolwiek kolejki do lekarzy tez wystepuja (przynajmniej w Luxmedzie:)
    to jednak system internetowy pozwala na wyszukiwania sensownych terminow zwlaszcza
    jak ktos zrezygnuje no i sa gratisy "w cenie' np. ubezpieczenie podrozne KL na
    rozsadna sume, gratis dentysta lacznie z plombami(!), zaszczepilem sie za darmo na
    WZW A&B itp.

  • 8. Data: 2014-03-23 13:55:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysiek <k...@o...pl> writes:

    > W korporacji ciezko o taka umowe musieliby wszyscy na to isc.

    Dlaczego? Właśnie w korporacji łatwo o takie ubezpieczenie, bo tam
    "góra" jest daleko od "dołu" i nie ma ogólnej świadomości opłacalności
    (innej niż lokalna).
    W małej firmie, to chyba nie spotkałem się z czymś takim. Ale oczywiście
    też jest taka możliwość, nie każdy potrafi liczyć.

    > Jednak do prostszych rzeczy i np. diagnostyki takie ubezieczenie
    > dziala jako tako, aczolwiek kolejki do lekarzy tez wystepuja
    > (przynajmniej w Luxmedzie:)

    Gotówka działa nie gorzej. BTW większość "usług" tak czy owak jest
    opłacana przez NFZ (niektóre częściowo).

> [...]
    > ubezpieczenie podrozne KL na rozsadna sume, gratis dentysta lacznie z
    > plombami(!), zaszczepilem sie za darmo na WZW A&B itp.

    I wyszło taniej niż normalnie?

    Tzn. oczywiście może wyjść taniej, w jednostkowych przypadkach. Jest to
    pewien rodzaj zakupu hurtowego, cena może być nieco niższa. Ktoś inny,
    kto nie korzysta intensywnie z takich usług, zapłaci więcej.
    Statystycznie nie ma to jednak sensu.

    Poza tym kwota to jedno, natomiast możliwość dowolnego wyboru przy
    płaceniu gotówką to zupełnie inna sprawa.
    --
    Krzysztof Hałasa