  • 1. Data: 2003-10-23 07:55:59
    Temat: VISA,BZWBK i prowizja 3%
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    Witam wszystkich!
    Dlugo przecieralem oczy ze zdumienia po lekturze nowej tabeli oplat i
    prowizji dla KK Visa BZWBK. Nie podoba mi sie 3% prowizji za transakcje
    zagraniczne w walucie innej niz USD. Najblizej mi do strefy euro,
    Skandynawii, Slowacji. I jak pomysle, ze za kazdy wydatek ma być "plus 3%"
    juz przy kasie, to mnie to bardzo zniecheca do uzywania dosc dobrego
    produktu BZBWK. Bedzie z tej karty VISA Domestic Polonicum.

    Najlepsze jest tlumaczenie banku - "przeciez moge sobie zmienic na KK MC".
    Ciekawe co na taki marketing powiedzialaby VISA International. Chcialem ich
    o to zapytac, ale zadnych adresow emailowych nie ma ichniejszych stronach.

    Wiem co powiecie - przeciez ta prowizja byla ukryta w wyzszych kursach
    przeliczeniowych. Ale czy te kursy rzeczywiscie byly wyzsze az o 3%? No i
    'czego oczy nie widzialy, tego sercu nie zal' ;)A moze czas na KK VISA
    rozliczana w euro?

    Pozdrowienia!
    Pablo

  • 2. Data: 2003-10-23 08:41:25
    Temat: Re: VISA,BZWBK i prowizja 3%
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    2...@8...210.125.162,
    Pablo <p...@w...pl>:

    > Wiem co powiecie - przeciez ta prowizja byla ukryta w wyzszych kursach
    > przeliczeniowych. Ale czy te kursy rzeczywiscie byly wyzsze az o 3%?

    Byl niedawno watek o tym. Ale to jest interesujacy aspekt.

    1. Czy cos sie ostatnio zmienilo w uregulowaniach, ze te prowizje "wyszly z
    podziemia"?

    2. I czy to jest faktycznie ta stara prowizja, tylko ujawniona, czy moze
    zupelnie nowa?

    3. Czy te same 3% liczy sie dla klientów z kartami Lukasa (ktore rozlicza CK
    BZWBK)?

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-10-23 08:52:02
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

> [...]
    > zupelnie nowa?
    >
    > 3. Czy te same 3% liczy sie dla klientów z kartami Lukasa (ktore rozlicza

    1. Tak jak dla mnie pojawily sie znikad. Co ciekawe przed 13.10 byla ankieta
    na stronach BZWBK na temat 'czy wolisz karte VISA rozliczana przez EUR czy
    przez USD'

    2. nie wiem

    3. nie wiem.

    Pablo

  • 4. Data: 2003-10-23 12:37:44
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    [...]
    > Wiem co powiecie - przeciez ta prowizja byla ukryta w wyzszych
    > kursach przeliczeniowych.

    Chyba nie. Zauwaz, ze te 3% jest tylko dla kart VISA.
    W przypadku kart MC nie ma tej prowizji, a przeciez tutaj
    tez moze nastapic przewalutowanie.

    [...]
    > Ale czy te kursy rzeczywiscie byly wyzsze
    > az o 3%? No i 'czego oczy nie widzialy, tego sercu nie zal' ;)

    IMHO jest to koleja dodatkowa prowizja banku.
    Pytanie jednak brzmi: dlaczego tylko w przypadku kart VISA...

    [...]
    > A moze czas na KK VISA rozliczana w euro?

    Czas aby polskie banki niezaleznie od systemu platniczego karty
    rozliczaly transakcje wg schematu: waluta transakcji => PLN.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 5. Data: 2003-10-23 13:04:45
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl> napisał:
    > Czas aby polskie banki niezaleznie od systemu platniczego karty
    > rozliczaly transakcje wg schematu: waluta transakcji => PLN.

    Ale teraz przecież banki __MOGĄ__ tak robić ! VI/MC nie narzucaja przecież
    bankom sposobu rozliczania się z klientem. Nadto bank nie musi pobierać od
    klienta np. tych wspomnianych 3%, bowiem decyzja odnośnie pobierania (czy też
    wysokości) takiej prowizji należy do banku.
    Inna sprawa, że większość banków nie dość że przerzuca te prowizje na klientów,
    to jeszcze ich o tym nie informuje. BTW obowiązek informowania o sposobie i
    kursach użytych do przewalutowania transakcji wynika z ustawy o epi.

    --
    Witek

  • 6. Data: 2003-10-23 13:21:51
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

> [...]
    > to jeszcze ich o tym nie informuje. BTW obowiązek informowania o sposobie
    > kursach użytych do przewalutowania transakcji wynika z ustawy o epi.

    Ale co ma tutaj obowiazek ustawowy (tak rzeczywiscie mowi ustawa?) do
    marketingowego baka wypuszczonego przez BZWBK? Dla kart MC nie ma prowizji
    za waluty inne niz EUR, a dla VISY jest dla walut innych niz USD. Przeciez
    wiekszosc rodakow podrozuje po Europie. Logiczna tego konsekwencja powinien
    byc przeplyw klientow z systemu VISA do MC. Rozumiem, ze VISA nie jest
    zainteresowana, abym placil jej karta i BZWBK nie jest zainteresowany
    wydawaniem kart VISA.

    Pablo

  • 7. Data: 2003-10-23 13:43:31
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Pablo"

> [...]
    > wiekszosc rodakow podrozuje po Europie. Logiczna tego konsekwencja powinien
    > byc przeplyw klientow z systemu VISA do MC.

    - ten bąk chyba faktycznie nie ma nic wspólnego z ustawą i chcą nowej prowizji
    3%
    - "przypadkiem" to samo wydedukowałem i właśnie 3 tyg. temu zgłosiłem
    chęć NIEWZNAWIANIA KK VC - fajnie się to odbywało ponieważ
    w grudniu kończy mi się rok KK i poprosiłem o nieodnawianie umowy żeby
    kolejnej rocznej składki nie ściągali A TAKIEGO WARIANTU NIE MA NA DRUKU
    w joko przyczynę podałem nową usawę (i datę 12 X) oraz przejście na lepszy
    dla mnie produkt KK MC (przewidzieli ze moze to być lepszy produkt innego
    banku ale swojego banku nie przewidzieli)
    *** blad ***

  • 8. Data: 2003-10-23 13:47:59
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    [...]
    > Ale teraz przecież banki __MOGĄ__ tak robić !
    > VI/MC nie narzucaja przecież bankom sposobu rozliczania się z klientem.

    Przeciez wlasnie o tym pisalem.

    [...]
    > Nadto bank nie musi pobierać od klienta np. tych wspomnianych 3%,
    > bowiem decyzja odnośnie pobierania (czy też wysokości) takiej
    > prowizji należy do banku.

    Przeczytales i zrozumiales mojego poprzedniego posta?

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 9. Data: 2003-10-23 14:00:25
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Pablo" <p...@w...pl> napisał:
    > Dla kart MC nie ma prowizji
    > za waluty inne niz EUR, a dla VISY jest dla walut innych niz USD.

    A skąd wiesz, że nie ma ? Dlatego, że nie napisali tego TOiP ? ;-)))

  • 10. Data: 2003-10-23 14:08:46
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl> napisał:
    > Przeciez wlasnie o tym pisalem.

    Ok.

    > Przeczytales i zrozumiales mojego poprzedniego posta?

    Nawzajem ;-) Jako że Twoja wypowiedź była troche lakoniczna pozwoliłem ja sobie
    uzupełnić ;P I tyle. Nie ma co się unosić ;)