  • 1. Data: 2004-10-16 12:14:42
    Temat: VW Bank Direct - fatalna pomyłka
    Od: Tomek <t...@p...fm>

    Witam wszystkich.

    Może temat ten już był wielokrotnie omawiany, bo nie jestem zapewne
    pierwszą czy jedyną osób która miała możliwość przekonać się do
    niekompetencji VW Banku i totalnej ignorancji klienta.
    Podkreślę TOTALNEJ ignorancji.

    Postanowiłem zatem Was ostrzec przed tym pseudo-Bankiem.

    Dwie kwestie:
    - zleciłem wykonanie przelewu na następny dzień - przelew wcale nie
    wyszedł ani następnego dnia ani w ogóle.

    Najpierw tłumaczono mi, że zlecenie miało miejsce po 18 i choć wprawdzie
    system potwierdził jego przyjęcie (zmienił się stan z "zakładanego" na
    "aktywne") to dlatego były problemy i powinienem składać zlecenie wcześniej!
    Nonszalancja? Oczywiście nie ma żadnego zapisu w tej sprawie w
    regulaminie...
    Następnym razem poinformowano mnie, że ich przerwa techniczna trwała
    dłużej niż się spodziewali i żadne zlecenia tego dnia nie wyszły. System
    zleceń został uruchomiony ponownie 5 minut po pierwszej sesji elixiru.
    Oczywiście wszystko bez żadnych ostrzeżeń, informacji, czy wysłania
    następnymi sesjami...

    - wykonałem wczoraj po 22.00 przelew (liczy się data przelewu).
    W każdym normalnym i uczciwym banku - podkreślę uczciwym przelew
    wychodzi pierwszą możliwą sesją ale data wykonania zlecenia jest taka
    jak dzień kiedy zlecenie przelewu faktycznie miało miejsce.
    Tym razem uradowana obsługa VW Banku oświadczyła, że System zamknął
    dzień w piątek o 22.00 i zlecenie złożone po tej godzinie (choć przyjęte
    faktycznie danego dnia o czym informuje także System) jest traktowane
    jako złożone następnego dnia czyli w sobotę!
    Kobietka stwierdziła, że powinienem złożyć wcześniej najlepiej rano.
    Oczywiście tak jak poprzednio NIE MA NIGDZIE OFICJALNIE ŻADNYCH
    informacji o tejże godzinie 22.00 jako godzinie kiedy dla VW Banku
    kończy się dzień. Zresztą każdego dnia, jak rozumiem, może to być inna
    godzina...

    To tyle.
    Liczę, że moje uwagi przydadzą się Wam i pozwolą ustrzec się problemów z
    płatnościami w tym czymś, co podszywa się pod Bank.

    Pozdrawiam,

    Tomasz Orzechowski

  • 2. Data: 2004-10-16 12:26:29
    Temat: Re: VW Bank Direct - fatalna pomyłka
    Od: "Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\)" <p...@w...pl>

    W artykule news:ckr3bj$tcm$1@achot.icm.edu.pl,
    Tomek z adresu <t...@p...fm> napisał(a):

    > niekompetencji VW Banku i totalnej ignorancji klienta.
    > Podkreślę TOTALNEJ ignorancji.

    ROTFL :-D

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 3. Data: 2004-10-16 12:30:30
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/16/2004 2:14 PM, Użytkownik Tomek napisał :

> [...]
    > pierwszą czy jedyną osób która miała możliwość przekonać się do
    > niekompetencji VW Banku i totalnej ignorancji klienta.

    No dobrana z was para: niekompetentny bank i klient ignorant ;-)
    A tak na poważnie to jakiś czas temu w przypływie szaleństwa
    postanowiłem sobie założyć konto w VW Banku. Przeszedłem nawet przez
    procedurę potwierdzania i wysyłania dokumentów, przysłali papiery token
    i kartę. Ale po kilku nieudanych próbach aktywowania rachunku i
    trzykrotnym tłumaczeniu "pajenkom" na infolince, że coś mają po@#$^^ne w
    systemie wrzuciłem na luz. Nie odzywają się, to się nie będę narzucał. :-)

  • 4. Data: 2004-10-16 12:37:39
    Od: Tomek <t...@p...fm>

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) wrote:

    > W artykule news:ckr3bj$tcm$1@achot.icm.edu.pl,
    > Tomek z adresu <t...@p...fm> napisa?(a):

    miało być "wobec klienta" :-(

  • 5. Data: 2004-10-16 12:46:02
    Od: Tomek <t...@p...fm>

    Tomek wrote:

> [...]
    > pierwszą czy jedyną osób która miała możliwość przekonać się do
    > niekompetencji VW Banku i totalnej ignorancji klienta.

    :-) :-) :-) :-) :-)

    Z uwagi na niejednoznaczność umiszczam drobną erratę:
    > Może temat ten już był wielokrotnie omawiany, bo nie jestem zapewne
    > pierwszą czy jedyną osób która miała możliwość przekonać się do
    > niekompetencji VW Banku i totalnej ignorancji wobec klienta.

    Ech... Byłem przed chwilą po prostu wściekły, zirytowany i bezradny
    wobec wyjaśnień "panieńki" i jej rad, że należy zlecać przelew rano bo
    wtedy jest szansa że będzie miał dobrą datę...

  • 6. Data: 2004-10-16 13:03:00
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    NIE MA NIGDZIE OFICJALNIE ŻADNYCH
    > informacji o tejże godzinie 22.00 jako godzinie kiedy dla VW Banku kończy
    > się dzień. Zresztą każdego dnia, jak rozumiem, może to być inna godzina...

    Nie bronie tego banku, ale pokaz mi bank, ktory szczegołowo opisuje
    realizacje zlecen i przelewow z dokladnymi godzinami. Przewaznie
    przekonujemy sie w praktyce jak to jest w kazdym banku. Np. w ING dla
    pospulstwa dostepna jest wysylka tylko pierwsza sesja i zeby sie na nia
    załapac trzeba wczesnie wstac lub wklepac przelew dzien wczesniej.

  • 7. Data: 2004-10-16 13:22:59
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sat, 16 Oct 2004 14:14:42 +0200, w <ckr3bj$tcm$1@achot.icm.edu.pl>, Tomek
    <t...@p...fm> napisał(-a):

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > jak dzień kiedy zlecenie przelewu faktycznie miało miejsce.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sugerujesz, że inne banki poświadczają nieprawdę i to jest OK? ;)

  • 8. Data: 2004-10-16 15:31:33
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomek" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > NIE MA NIGDZIE OFICJALNIE ŻADNYCH
    >
    > Nie bronie tego banku, ale pokaz mi bank, ktory szczegołowo opisuje
    > realizacje zlecen i przelewow z dokladnymi godzinami.

    http://www.bphpbk.pl/pl/klienci_indywidualni/rozlicz
    enia/przelewy
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    11,1#174
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    11,1#170
    pkt. 8 http://www.inteligo.pl/infosite/faq/pomoc_faq-przele
    wy.htm
    Przy wychodzących można zegarki regulować.

  • 9. Data: 2004-10-16 16:17:34
    Od: "Janusz Plantagenet" <j_plantagenet@WYTNIJ_TOo2.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Postanowiłem zatem Was ostrzec przed tym pseudo-Bankiem.

    To fakt, ze na ten bank trzeba uwazac, ale zeby bylo az tak zle...??? 8-(

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 10. Data: 2004-10-16 19:54:25
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz Plantagenet" <j_plantagenet@WYTNIJ_TOo2.pl> napisał w
    wiadomości news:ckrhj0$f92$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Tomek" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > To fakt, ze na ten bank trzeba uwazac, ale zeby bylo az tak zle...???
    8-(

    Nie, nie jest !

    Ja się cieszę że jest na rynku oferta taka jak VW. Dlaczego ?
    Najkrócej:

    zalety:
    - darmowe konto z darmową kartą, darmowymi przelewami, bezprowizyjnymi
    wypłatami z wszystkich bankomatów krajowych (warunkowo)
    - dobra i najczęściej najlepsza bankowa oferta lokacyjna na rynku
    - dostęp przez internet z dobrym poziomem zabezpieczeń
    wady:
    - offlinowy, archaiczny system transakcyjny w którym demony / serwisy
    uruchamia czasem chyba admin 'z łapki'

    Na rynku po prostu brak oferty w której nawet przy opłatach za prowadzenie
    rachunku, płatnych przelewach, płatnych kartach i płatnych wypłatach z
    bankomatów oferowana jest tak dobra oferta lokacyjna dla maluczkich.
    Jeżeli się mylę - poprawcie, bo jestem zainteresowany :-)
    Zapewne ma to związek z tym czym jest VW - miejscem do zbierania pieniędzy
    od małych klientów dla innych firm grupy VW a nie bankiem który ma zarabiać.

    Może jakby wprowadzili opłaty albo obniżyli oprocentowanie znalazłyby się
    pieniądze na lepszy system, ale po co mi kolejny bank z ofertą taką jak inne
    banki ?
    Ja się cieszę że VW jest jaki jest i korzystam z tego z czego korzystać u
    nich warto.

    Co do zabaw z przelewami i ich datami to dla uregulowania należności istotny
    jest dzień wpływu środków na rachunek wierzyciela i tyle. Data zlecenia w
    dla -normalnego- wierzyciela nie ma i nie może mieć znaczenia.

    TomekD