-
1. Data: 2004-12-06 11:45:00
Temat: VW Bank Direct - uroki tego banku [koniecznie przeczytajcie, uchroni to Was przed przykrymi konsekwencjami]
Od: Tomasz <t...@p...fm>
Witam wszystkich!
Ten bank to istna pomyłka... Niestety wszystko wychodzi dopiero "w
praniu"...
Jednak jeśli już się na niego zdecydujemy i z uwagi na niskie koszty
zamierzamy dalej z niego korzystać, to przesyłam opis kilku problemów
które mnie spotkały.
Wychodzę po prostu z założenia, iż "lepszy znany diabeł od nieznanego". ;-)
Oto 3 przykłady z X 2004:
1. Realizowałem przelew - złożyłem go w piątek po południu - liczyła się
data zlecenia przelewu... Niestety pomimo przyjęcia z tą datą przelew
wyszedł w poniedziałek ale z sobotnią datą zlecenia...
Kiedy od razu zadzwoniłem, to poinformowano mnie, że "to może się
faktycznie zdarzyć, choć nie musi i lepiej przelew realizować rano,
wtedy w 99% tego dnia wyjdzie, a jeśli nie to wyjdzie tego dnia, to
wyjdzie choć z tą datą w następny roboczy." Prosiłem o podanie do jakiej
konkretnej godziny mogę składać dyspozycję przelewu danego dnia aby ta
data widniała na przelewie i gdzie mogę znaleźć opis takiego działania,
jako że wole znać je przed faktem a regulamin milczy na ten temat.
Niestety nie dotarłem do żadnego oficjalnego i nieoficjalnego zapisu na
ten temat.
Złożyłem także oficjalne pytanie w tej sprawie i... nie doczekałem się
żadnej odpowiedzi... A minęło już 50 dni...
Kto poniesie karę za opóźnienia?
2. Składałem zlecenie z datą przyszłą. Przelew został przetworzony przez
system i miał status AKTYWNY. Niestety przelew danego dnia nie wyszedł,
bo... trwała wtedy przerwa techniczna, która nie zdążyła się zakończyć w
terminie zaplanowanym i w efekcie pierwszą sesją nie wyszły zlecenia a
tylko przelewy... A że zlecenia są realizowane tylko pierwszą sesją moje
zlecenie w ogóle danego dnia nie wyszło i w ogóle nigdy nie wyszło...
Prosiłem o szczegółowe wyjaśnienia, gdyż nie mogą przecież takie
sytuacje mieć miejsca! Nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, przeprosin,
itp. poza stwierdzeniem o tym, że "przyczyny tego stanu rzeczy tkwiły w
problemach technicznych".
kto poniesie koszty strat za brak terminowego przelewu?
3. Nie korzystajcie z powtarzalnych zleceń!
Przykładowo: mam do końca danego miesiąca zapłacić składkę do PZU, czy
do 20 (włącznie) czynsz.
Jeśli wpiszę jako datę w drugim przypadku 19 danego miesiąca, to jeśli
akurat w danym miesiącu wypadnie wtedy święto, czy weekend, to przelew
będzie miał miejsce kilka dni po tej obowiązkowej dacie...
Oczywiście inne banki np. mBank przelew w takim przypadku realizują w
pierwszy najbliższy dzień roboczy PRZED tą datą a nie PO!
Pozostaje zatem albo przelewać z tygodniowym wyprzedzeniem, albo lepiej
robić to za pomocą licznych zleceń jednorazowych co czynię.
I najważniejsze: korzystajmy z kalendarza i patrzmy uważnie czy
przypadkiem nie ma wtedy weekendu, święta, itp. Odliczmy jeszcze 2 dni
na wszelki wypadek (z uwagi na punkt 2.listu) i realizujmy wtedy przelewy...
A teraz coś z ostatniej chwili:
4. Przy wpisaniu dłuższej treści zlecenia, czy nazwy odbiorcy, ale
treści która jest akceptowana przez system, czasem zdarza się, iż system
realizując zlecenie wysyła jako treść tylko to co zmieści się w jednej
linijce... Dlaczego? Hmmm..
Wcześniej system wprowadza spacje wszędzie tam gdzie będzie dzielił
treść na wiersze (dla dokumentów międzybankowych) - widać je przy
podglądzie zlecenia. Swoją drogą wiersze te jednak nie odpowiadają
wierszom dla potwierdzenia zlecenia, które sami możemy wydrukować...
Wracając do tematu:
Z przerażeniem obejrzałem treść wielu zrealizowanych zleceń
niezawierających m.in. numerów faktur VAT, czy innych niezbędnych
informacji...
Złożyłem dziś pytanie w tej sprawie. Może kiedyś odpowiedzą...
Pozdrawiam,
Tomasz