  • 1. Data: 2002-05-27 20:20:52
    Temat: Visa a autostrada w Europie.
    Od: "sebcz" <s...@o...pl>

    Moi drodzy - mam pytanie. Wkrotce wybieram się do Hiszpanii autem. Zamierzam
    placic za przejazd autostradami karta Visa Classic lub Elektron.
    Czy w praktyce (chodzi o Francję i Hiszpanię) sa z tym jakies problemy?
    W teorii powinno dzialac, ale wiadomo - teoria jedno, praktyka drugie. Tym
    bardziej, ze niżej opowiada Baton o problemach z Visa Clasic.

    Macie jakies doswiadczenia?

    Aha, mam Visa Classic PKO i Lukasa.

    pzdr
    Seb

  • 2. Data: 2002-05-27 20:36:15
    Temat: Re: Visa a autostrada w Europie.
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "sebcz" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W teorii powinno dzialac, ale wiadomo - teoria jedno, praktyka drugie. Tym
    > bardziej, ze niżej opowiada Baton o problemach z Visa Clasic.

    Posiadaj zawsze przy sobie paszport, ewentualnie inny wiarygodny dokument
    /prawo jazdy/. Czesto robiac zakupy w Hiszpani, Andorze bylem proszony o
    okazanie takowego... Ja tez jade do Hiszapnii w sierpniu - wybrzeze costa
    Brava, Lloret de Marr ;)))

    Ostatnio w Grecji, moj znajomy placac karta Visa Electron (BPH) dowiedzial
    sie od kasjerki, ze jego konto jest puste, co bylo oczywiscie nieprawda, po
    czym jeszce raz dokonal zakupow i w efekcie po powrocie do Polski okazalo
    sie, ze jego rachunek zostal dwukrotnie obciazony... na szczescie udalo sie
    sprawe "wyprostowac", ale za stracone nerwy, benzyne i cas nikt nie
    zwraca... :((

    Pozdrawiam

    Baton

  • 3. Data: 2002-05-27 21:44:59
    Od: "sebcz" <s...@o...pl>

> [...]
    sie
    > sprawe "wyprostowac", ale za stracone nerwy, benzyne i cas nikt nie

    Ooo, to smutna historia...
    OK, dzieki za radę. Ja przez Barcelonę do Madrytu i okolic :)
    Seb

  • 4. Data: 2002-05-27 21:57:05
    Od: <k...@g...pl>

    NIE masz się czym przejmować: przejechałem Europę kilka razy, ZAWSZE płaciłem
    za autostradę i paliwo TYLKO kartą, ale zwykle tłoczoną: płatność szybciej niż
    gotówką :)), bo podpisywać nie trzeba.
    Wszystko OK!! Ale czasem trzeba uważać, bo w niektórych krajach kartą można
    płacić na wszystkich bramkach, a w innych tylko na oznaczonych: zobaczysz, to
    będziesz wiedział.
    Nawet Amex bez problemów przechodził.
    Pzdr.!

  • 5. Data: 2002-05-27 22:40:02
    Od: "e c i a" <a...@p...onet.pl>

    Siedem lat temu dojechałem Skodą Favorit aż do Granady, praktycznie na całej
    trasie (Włochy, Francja, Hiszpania) płacąc za przejazdy (paliwo, autostrady,
    tunele, motele) Visą Classic lub Mastercardem. Wtedy nie było Electronów,
    więc nie wiem jak działają karty niewypukłe. Autostrady były w pełni
    zautomatyzowane. Można było zażyczyć sobie kwitek u obsługi (jeśli była)
    albo wciskając przycisk, ale zawsze bez podpisywania. Wszystko świetnie
    działało, nigdy mnie nie oszukało. Całość operacji trwała zazwyczaj kilka
    sekund.
    W Hiszpani autostrady były fantastyczne, ale bardzo drogie. Często
    równolegle do nich były bardzo dobrej jakości darmowe trasy szybkiego ruchu,
    które poza sezonem (czyli chyba właśnie teraz) powinny być niezatłoczone. W
    tamtą stronę we Francji trafiłem na strajk pracowników autostrady, którzy
    prawie wszędzie przepuszczali wszystkich za darmo. Życzę wszystkim tego
    samego.
    Chciałem też dojechać do Andory na niemal pustym baku aby zatankować po
    rewelacyjnie niskiej cenie (kraj wolnocłowy, słowo "zatankować" należy
    rozumieć bardzo szeroko). Na mapie od strony Francji droga wyglądała
    niegroźnie, ale naprawdę była wąska, kręta i cały czas stromo pod górę, więc
    miałem niezły przepał. Jak ktoś źle obliczy to musi tankować jeszcze we
    Francji za absurdalne pieniądze, bo tam w górach już czekają na takie
    ofiary. Byłem taką ofiarą.

    Szerokiej drogi!
    Lechu

  • 6. Data: 2002-05-27 22:51:04
    Temat: pytanie może śmieszne
    Od: "sebcz" <s...@o...pl>

    ale czy bank, który wystawił daną Visę Clasic ma jakiś wpływ na jej
    funkcjonowanie w świecie?

    Przerysowując:
    Bank Super-Wiarygodny-I-Z-Tradycjami wydaje VC - nazwijmy VC1
    Bank Dopiero-Początkujący-I-Mało-Jeszcze-Znany wydaje VC - nazwijmy VC2

    CZY VC1 jest lepsza od VC2 ??

    Nie chodzi o terminy spłaty, procenty, obsługę, tylko o 'uznawalność'!

    pzdr
    Seb

  • 7. Data: 2002-05-28 09:19:05
    Od: sceptyk <s...@o...pl>

    sebcz wrote:

> [...]
    >W teorii powinno dzialac, ale wiadomo - teoria jedno, praktyka drugie. Tym
    >bardziej, ze niżej opowiada Baton o problemach z Visa Clasic.

    elektrony nie sa akceptowane, wypukle jak najbardziej
    sceptyk