  • 1. Data: 2005-07-18 12:02:48
    Temat: W Banku Zachodnim WBK już tylko karty z chipem
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Bank Zachodni WBK jako pierwszy bank w Polsce wydaje wyłącznie karty z
    chipem. Wszystkie obecnie wydawane przez bank karty będą wyposażone w chip
    (mikroprocesor), którego zastosowanie zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo
    transakcji kartowych.
    http://banki.prnews.pl/index.php/display,12856

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 2. Data: 2005-07-18 12:35:30
    Temat: Re: W Banku Zachodnim WBK już tylko karty z chipem
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

    > chipem. Wszystkie obecnie wydawane przez bank karty będą wyposażone w
    > chip (mikroprocesor), którego zastosowanie zdecydowanie zwiększa
    > bezpieczeństwo transakcji kartowych.

    Tere-fere kuku.

    Jakby zaczeli wydawac karty _bez paska_, to moglibysmy porozmawiac
    inaczej...

    MJ

  • 3. Data: 2005-07-18 12:41:18
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-07-18 14:02- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Michał 'Amra' Macierzyński, gdy pisał(a):

    Cudzysłów się zgubił?

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 4. Data: 2005-07-18 12:58:14
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Mon, 18 Jul 2005 14:02:48 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > chipem. Wszystkie obecnie wydawane przez bank karty będą wyposażone w chip
    > (mikroprocesor), którego zastosowanie zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo
    > transakcji kartowych.

    jesli do tego maja pasek (a maja na pewno) to chip ZMNIEJSZA to
    bezpieczenstwo

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 5. Data: 2005-07-18 16:58:37
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
> [...]
    > wyposażone w chip (mikroprocesor), którego zastosowanie zdecydowanie
    > zwiększa bezpieczeństwo transakcji kartowych.

    i co - mam pamietac i używać PIN do kredytówki
    - bedzie bezpieczniej ale DLA BANKU !
    Za duze saldo dostepne jest na takiej KK, a więc i pokusa żeby ją
    rąbnąć
    jeśli już się zobaczy wprowadzany PIN, a o to przy kasach w
    hipermarketach nietrudno skoro każda jest obserwowana przez kamerę.

    Przyjdzie oddać KK BZWBK - dopilnuję żeby się nie przedłużyły
    *** blad ***

  • 6. Data: 2005-07-18 17:43:31
    Od: " Robert" <r...@W...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Bank Zachodni WBK jako pierwszy bank w Polsce wydaje wyłącznie karty z
    > chipem.

    W Anglii wszystkie banki wydają karty z chipem i nawet jest moda na Chip&PIN
    no i co?
    W sporej liczbie sklepów proszą o PIN w momencie odczytania paska magnetycznego.
    Jedynie co można zrobić to powiedzieć, że przykro mi, ale nie znam PINu.
    W dwóch przypadkach skończyło się to koniecznością zmiany karty na inną - bo
    system tak ma, że przyjmuje tylko z PINem :-(

    > Wszystkie obecnie wydawane przez bank karty będą wyposażone w chip
    > (mikroprocesor), którego zastosowanie zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo
    > transakcji kartowych.

    Niech się bujają... W żadnym jeszcze sklepów w Polsce nie poproszono mnie o
    PIN ani do Multi, Inteligo czy Citi.
    Jak nie będzie paska to pogadamy :)

    No i jeszcze poproszę o 6 lub 8 cyfrowy PIN z zapytaniem w POSie o losowe 4 znaki.

    --
    Pozdrawiam,

    Robert

  • 7. Data: 2005-07-18 18:36:12
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Robert wrote:

> [...]
    > nie znam PINu. W dwóch przypadkach skończyło się to koniecznością zmiany
    > karty na inną - bo system tak ma, że przyjmuje tylko z PINem :-(

    W przypadku kart EMV możliwe jest takie spersonalizowanie karty, że klient
    ma możliwość wciśnięcia "Cancel" w momencie wprowadzania PIN-u, a klient
    zostanie w takim przypadku uwierzytelniony podpisem. Ale to już zależy
    chyba tylko i wyłącznie od wydawców kart, ewentualnie organizacji
    płatniczych, które mogą narzucić wydawcom taką a nie inną personalizację.

    ch.

    --
    /* ocieramy się o siebie,
    ścierając z siebie kurz... */

  • 8. Data: 2005-07-18 19:05:04
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Mon, 18 Jul 2005 18:58:37 +0200, blad napisal/a:

    > jeśli już się zobaczy wprowadzany PIN, a o to przy kasach w
    > hipermarketach nietrudno skoro każda jest obserwowana przez kamerę.
    podpis tez można podejrzeć(wręcz zobaczyć mając juz kartę) a mało kto
    spradza go dokładnie pod kątem grafologicznym- więc raczej problem
    zalezy od tego jak bank będzie traktował reklamacje transakcji
    potwierdzonych PINem.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 9. Data: 2005-07-18 19:40:39
    Od: maHo <m...@p...net>

    Krzysztof Lerski wrote:

> [...]
    > spradza go dokładnie pod kątem grafologicznym- więc raczej problem
    > zalezy od tego jak bank będzie traktował reklamacje transakcji

    Ale w razie reklamacji, możesz (łatwiej lub trudniej) udowodnić że to
    nie ty podpisałeś. W przypadku PINu, jeżeli nie ma nagrania/świadków kto
    wstukiwał PIN, nie udowodnisz że to nie ty.

    pozdrav

    maHo

  • 10. Data: 2005-07-18 19:48:59
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

> [...]
    > chipem. Wszystkie obecnie wydawane przez bank karty będą wyposażone w
    > chip (mikroprocesor), którego zastosowanie zdecydowanie zwiększa

    Euro<26 też jest chipowa?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica