  • 1. Data: 2004-03-03 18:02:25
    Temat: W Expanderze taniej niż w banku
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Expander - ogólnopolska sieć niezależnych Doradców Finansowych, wynegocjował
    dla swoich klientów niższe oprocentowanie kredytów mieszkaniowych. Tańsze
    kredyty, specjalnie dla osób korzystających z usług Expandera, oferują dwa
    wiodące banki - Bank BPH oraz Bank Pekao SA, z którym Expander właśnie
    podpisał umowę o współpracy.
    calosc: http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,4489

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    http://www.prnews.pl/ - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2004-03-03 18:24:04
    Temat: Re: W Expanderze taniej niż w banku
    Od: "Dżony Bigut" <d...@W...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Tańsze kredyty, specjalnie dla osób korzystających z usług Expandera,
    > oferują dwa wiodące banki - Bank BPH oraz Bank Pekao SA, z którym Expander
    > właśnie podpisał umowę o współpracy.

    To mnie zadziwia. Banki które wydają olbrzymie pieniądze na utrzymanie dużej
    sieci placówek, chcą sprzedawać kredyty za pomocą pośredników i płacić im
    prowizje. Czy oni uważają że placówki powinny służyć tylko do operacji
    pieniężnych? Wydaje mi się że powinni raczej zastanowić się nad zwiększeniem
    wydajności tych placówek. To jest silny brak wiary w to że pracownicy są w
    stanie zwiększać sprzedaż produktów!!
    Pozdrawiam
    Dżony Bigut

  • 3. Data: 2004-03-03 18:53:27
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Dżony Bigut napisal/a:

> [...]
    > utrzymanie dużej sieci placówek, chcą sprzedawać kredyty za pomocą
    > pośredników i płacić im prowizje. Czy oni uważają że placówki powinny

    zapewne tak - to jest pilot i jak się uda, to banki będą myśleć o redukcjach
    personelu.

    "Klient, który pożyczy kwotę 200 tys. zł, w całym, 30-letnim, okresie spłaty
    zaoszczędzi ok. 8.000 zł."
    a ile bank zaoszczędzi przez 30 lat uwalniając choćby 1 etat? (nawet biorąc
    pod uwagę prowizję dla expandera)

    > Wydaje mi się że powinni raczej
    > zastanowić się nad zwiększeniem wydajności tych placówek. To jest
    > silny brak wiary w to że pracownicy są w stanie zwiększać sprzedaż
    > produktów!!

    są pewne fizyczne granice - brałem kredyt w BPH i widziałem co się tam
    dzieje - kalendarz tych miłych pań po prostu pęka w szwach - tu rozmowa
    wstępna, tam podpisanie umowy, tu znowu aneks -dopóki jest taki run na
    kredyty to umawiać się trzeba z tygodniowym wyprzedzeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 4. Data: 2004-03-03 19:01:32
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Dżony Bigut" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > wydajności tych placówek. To jest silny brak wiary w to że pracownicy są w
    > stanie zwiększać sprzedaż produktów!!

    Raczej silna wiara w to, że taniej wychodzi przez pośredników niż przez
    szkolenia własnych pracowników.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-03-03 19:06:58
    Od: "PrzemB" <p...@...to.poczta.onet.pl>

> [...]
    zwiększeniem
    > wydajności tych placówek. To jest silny brak wiary w to że pracownicy są w

    Okazuje się, że zwykli zjadacze chleba mają większe zaufanie do takich
    instytucji. Myślą, że te instytucje sa bardziej obiektywne i zaproponują im
    odpowiedni (tańszy) kredyt niż bank, który chwali tylko swoje. Być może tak
    jest - nigdy nie skorzystałem. Pamiętam jak w czasie boomu na kredyty
    samochodowe banki podpisywały z dilerami umowy na pośrednictwo. Po pewnym
    czasie okazało się, że największy "popyt" był na kredyt, od których
    sprzedawcy mieli największe prowizje. Kredyty te wygrywały też tym, że
    formalności załatwiał pośrednik.

    PrzemB

  • 6. Data: 2004-03-03 20:20:42
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    Dżony Bigut napisał:

> [...]
    > wydajności tych placówek. To jest silny brak wiary w to że pracownicy są w

    Chyba specjalizacja oraz marketing & promocja usług... Niekoniecznie te,
    które tam są w Expanderze są lepsze od tych, których nie ma a są w
    innych bankach niż 'expanderowskie', a o których potencjalny klient nie
    wie. Ale żeby się dowiedzieć, to jednak trzeba się nałazić po bankach i
    zasięgnąć języka...

    K.

  • 7. Data: 2004-03-04 09:11:44
    Od: Robi <r...@p...pl>

    Użytkownik Krystek napisał:
    > Dżony Bigut napisał:

    > wie. Ale żeby się dowiedzieć, to jednak trzeba się nałazić po bankach i
    > zasięgnąć języka...
    >
    > K.

    Właśnie.... ja z czystego lenistwa poszedłem do Expandera i jestem
    naprawdę zadowolony. Jakbym poszedl do BPH to oprocentowanie wyniosłoby
    ok 3,40 a tak mam 2,88.
    Nie musiałem czekać, wszystko załatwione zostało szybko i w jednym
    miejscu... A i nie zapłaciłem za wycenę wartości domu, a w banku bym
    zapłacił.
    Robert

  • 8. Data: 2004-03-04 15:57:10
    Od: "Fazuskas" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > czasie okazało się, że największy "popyt" był na kredyt, od których
    > sprzedawcy mieli największe prowizje. Kredyty te wygrywały też tym, że

    Ale tak jest ze wszystkim, biuro podróży spróbuje wcisnąć Ci bilet (na danej
    trasie) od tego przewoźnika od którego janwięcej mu skapnie, agent
    ubezpieczeniowy nagoni Cie na ubezpieczenie od którego dostanie najlepsza
    prowizje itd..