  • 1. Data: 2003-01-31 20:56:55
    Temat: WIBOR ciągle spada
    Od: t...@p...onet.pl

    Wibor systematycznie spada. Jest już poniżej 6,5% (WIBOR3M). Oznacza to, że
    kredyty mieszkaniowe w PLN i oparte o tą stawkę są coraz tańsze. Przykładowo w
    KB 7,47% (od 1 lutego przy 40% wkładzie własnym) i 7,97% (przy 20%), w PKOBP
    trochę więcej ale też nisko. W tej sytuacji branie kredytów w walucie staje się
    coraz bardziej dyskusyjne. A co z kredytami o oprocentowaniu STAŁYM, bodajże
    7%, gwarantowanymi przez Państwo. Jeszcze kilka miesięcy i banki komercyjne
    zejdą poniżej! Tensor1.

  • 2. Data: 2003-01-31 21:07:31
    Temat: Re: WIBOR ciągle spada
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > dyskusyjne. A co z kredytami o oprocentowaniu STAŁYM, bodajże 7%,
    > gwarantowanymi przez Państwo. Jeszcze kilka miesięcy i banki
    > komercyjne zejdą poniżej! Tensor1.

    W uzasadnionych przypadkach makroekonomicznych minister bodaj finansow
    moze zmienic oprocentowanie.
    Najprawdopodobbniej wystartuja z 6%.

    P.S. Czy w.w. przez Ciebie oprocentowanie ma juz wliczone wszelkie
    prowizje, ubezpieczenia i czort wie co? :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 3. Data: 2003-01-31 21:18:30
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:b1eoir$7gm$1@news.onet.pl...

    > P.S. Czy w.w. przez Ciebie oprocentowanie ma juz wliczone wszelkie
    > prowizje, ubezpieczenia i czort wie co? :)

    To jest oprocentowanie "od" ale realne do wzięcia, bez prowizji,
    ubezpieczenia i innych opłat.
    Kredyty mieszkaniowe są tanie, ale wszystkie inne są 2-3 razy droższe.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2003-01-31 21:39:31
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Najprawdopodobbniej wystartuja z 6%.
    >
    > P.S. Czy w.w. przez Ciebie oprocentowanie ma juz wliczone wszelkie
    > prowizje, ubezpieczenia i czort wie co? :)

    Nie wiem jak jest dokładnie w PKOBP. W KB wiem bo brałem.
    Dodatkowe opłaty to:
    1. 0,9% prowizji,
    2. do czasu ustanowienia hipoteki klient płaci 0,07%/miesięcznie kwoty kredytu.
    3. Bank ubezpiecza Cię na życie; opłaty płaci Bank.
    Tensor1.
    PS. Po wybudowaniu mieszkania musisz się ubezpieczyć od ognia i czegoś tam
    jeszcze. Jest to jednak standardowe ubezpieczenie; koszt raczej niewielki.

  • 5. Data: 2003-02-01 12:31:00
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Dodatkowe opłaty to:
    > 1. 0,9% prowizji,

    minimum 0,9% wg. informacji z banku. A minimum oznacza, ze prowizja
    moze byc wieksza na przyklad jak masz mniejszy wklad wlasny

    > 2. do czasu ustanowienia hipoteki klient płaci 0,07%/miesięcznie
    kwoty kredytu.

    A wpis do hipoteki chyba u nas troche trwa? :)

    > PS. Po wybudowaniu mieszkania musisz się ubezpieczyć od ognia i
    czegoś tam
    > jeszcze. Jest to jednak standardowe ubezpieczenie; koszt raczej
    niewielki.

    Jesli tylko nie w Warcie ;) to ok.

    Co do oprocentowania ja mam na stronie ich w PLN od 8,42 - czyli
    troche rozniace sie od tego co podajesz (a nie piszemy o tym co bedzie
    a co jest ;) I pewnie zalezy od wkladu, od czasu na jaki berzemy go...
    Ty istotnie dostales najnizsze z mozliych procentowanie i prowizje -
    ale chyba ktos z ulicy - tak latwo oprocentowania granicznego nie
    dostaje...

    No i jak sobie policzymy wlasnie to od + prowizje to tak jakos
    wychodzi mi, ze kredyt jest od ~9% - a nie tak jak entuzjastycznie
    piszesz...

    P.S. Opieram sie tylko na stronie WWW:
    http://www.kbsa.pl/klienci_indywidualni/produkty_usl
    ugi/kredyty_pozycz
    ki/kredyt_ekstralokum/oprocentowanie_EKSTRALOKUM

  • 6. Data: 2003-02-01 14:21:10
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" napisał w wiadomości ...

    > P.S. Czy w.w. przez Ciebie oprocentowanie ma juz wliczone wszelkie
    > prowizje, ubezpieczenia i czort wie co? :)

    Te prowizje, ubezpieczenia i czort wie co występują także przy
    kredytach w dewizach i stanowią względnie wieksze obciążenie
    niż przy kredytach złotowych ( 0.9 przy 7 to prawie nic -
    0.9 przy 3 to już dużo).

  • 7. Data: 2003-02-01 15:17:25
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > No i jak sobie policzymy wlasnie to od + prowizje to tak jakos
    > wychodzi mi, ze kredyt jest od ~9% - a nie tak jak entuzjastycznie
    > piszesz...

    a gdzie jest lepiej ?
    bo gdzie indziej a i w walutach tez zwykle jest oprocentowanie OD
    takze prowizje oplaty itd. tez trzeba dolozyc...

    jeszcze nie tak dawno (ze dwa lata temu) dobre oprocentowanie to bylo
    w PLN ~20% a w walutach ~10 - przy kredytach >10 lat to byla katastrofa ;-)
    teraz i dwudziestoletni jakostam sie splaca... - rata to prawie same odsetki,
    ale w sumie polowe mniej tych odsetek niz te dwa latka temu... to jest raczej
    powod do entuzjazmu ;). Mozna zarabiac polowe mniej i lapac sie na kredyt...

    pozdrawiam

    romekk

  • 8. Data: 2003-02-01 19:40:57
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > http://www.kbsa.pl/klienci_indywidualni/produkty_usl
    ugi/kredyty_pozycz
    > ki/kredyt_ekstralokum/oprocentowanie_EKSTRALOKUM

    ************
    Strona jeszcze nie została zmieniona i dotyczy oferty za styczeń oraz wkładu
    mniejszego niż 40%, czyli oprocentowania WIBOR3M+1,5%; jeżeli masz wkład
    większy lub równy 40%, to WIBOR3M+1%
    Co będzie w lutym KAŻDY może sobie wyliczyć. Wystarczy na stronie www.money.pl
    wyzmaczyć średnią arytmetyczną WIBOR3M z ostatnich 10 dni roboczych stycznia i
    to ja właśnie zrobiłem. Jeżeli uważasz, że się pomyliem to sprostuj.
    *************
    Oprocentowanie nie zależy od okresu kredytowania.
    *************
    KB pobiera prowizję dokładnie w wysokości 0,9%; nie zależy to od okresu
    kredytowania ani od osoby kredytobiorcy.
    *************
    Dom możesz ubezpieczyć gdzie chcesz.
    *************
    Z szacunkiem Tensor1

    PS. Od pewnego czasu reklamuję kredyt mieszkaniowy (w PLN) w KB. Nie oznacza to
    jednak, że ich inne produkty są godne uwagi. Przykładowo, w żadnym wypadku nie
    polecam lokat.

  • 9. Data: 2003-02-03 07:55:54
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:b1eoir$7gm$1@news.onet.pl...

    > W uzasadnionych przypadkach makroekonomicznych minister bodaj finansow
    > moze zmienic oprocentowanie.
    > Najprawdopodobbniej wystartuja z 6%.

    a niech se obnizy i do 6%. Oprocentowanie STALE przez 20 lat ??
    Za pare lat waluta w Polsce bedzie Euro i kredyt budowlany bedzie
    oprocentowany na 3-4%. A jak ktos wezmie kredyt "made in SLD" to bedzie
    sponsorowal budzet przez nastepnych 20 lat. Ta partia specjalizuje sie w
    wyciaganiu pieniedzy z kieszeni podatnikow do budzetu...

    D.

  • 10. Data: 2003-02-03 08:04:56
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > sponsorowal budzet przez nastepnych 20 lat. Ta partia specjalizuje sie w
    > wyciaganiu pieniedzy z kieszeni podatnikow do budzetu...

    Dobrze powiedziane. Ale "niedoinformowani" się zawsze znajdą, a póżniej będą
    narzekać. Tensor1.