  • 1. Data: 2005-03-06 10:57:59
    Temat: Waluta przy płaceniu VE Inteligo przez sieć. Plus VAT.
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Witam,
    kupiłem sobie pewien program przez Internet. Do zapłaty użyłem VE
    Inteligo. Program według ogłoszeń kosztuje 11,5 USD, ale po wybraniu
    wersji polskiej strony obsługującej zakup cena została podana jako 7,75
    EUR. Tym niemniej była możliwość wybrania waluty płatności, USD lub EUR.
    Ja zostałem przy EUR, bo (mylnie) sądziłem, że jest to waluta używana do
    przeliczeń transakcji zagranicznych. Do tego doliczono VAT, dając sumę
    9,45 EUR. [Na informacji od resellera podano takie wartości, a na
    informacji od producenta programu, który zaraz przysłał kody była
    wartość Payment Amount: 10 USD, ale myślę że to by miało znaczenie tylko
    gdybym wycofał się z transakcji w danym czasie]. Blokadę założono mi na
    37,36 PLN.

    Pytania w związku z powyższym:

    1. Czy wybierając jako walutę USD bym zapłacił mniej? Dla tak małej
    kwoty to nie ma znaczenia, ale zawsze jest to kilkanaście procent, a nie
    wszystkie zakupy robię takie małe.

    2. Obsługujący transakcję, firma BMT Micro jest firmą amerykańską.
    Rozumiem, że do nich pójdzie kasa po zrealizowaniu transakcji. W jaki
    sposób VAT (22% czyli 18,03% tego co zapłaciłem) jest przekazywany tam
    gdzie powinien trafić? A może nie jest?

    3. Mój główny bank, czyli KredytBank, jako waluty do rozliczeń
    zagranicznych przez VE używa od paru miesięcy Euro. Nie pamiętam z
    jakiego powodu to zmieniono z USD, czy byli zmuszeni czy chcieli, ale
    czy istnieje szansa że np. Inteligo też zrobi taką sztuczkę? I po co?

    Pozdrawiam,
    --
    Saiko Kila - JID:s...@c...pl - UIN:223788653

    -= Mein Ordnung ist ein Chaos =-

  • 2. Data: 2005-03-06 11:07:27
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Saiko Kila napisał(a):

    > 1. Czy wybierając jako walutę USD bym zapłacił mniej?

    Gdybyś wybrał USD nie odbyłoby sie przewalutowanie przez VISA na USD po
    ichnim tajemniczym kursie a dopiero później po kursie banku na PLN,
    tylko od razu po kursie PKO BP z EUR na PLN.

    Jednoznacznie nie da się odpowiedzieć "tak, zapłaciłbyś taniej", bo
    kursy VISA nie są publikowane, ale...

    ...VISA też musi na czymś zarabiać... ;-)

> [...]
    > jakiego powodu to zmieniono z USD, czy byli zmuszeni czy chcieli, ale
    > czy istnieje szansa że np. Inteligo też zrobi taką sztuczkę? I po co?

    Istnieje taka szansa i jest to korzystne dla osób, które często kupują w
    Eurolandzie. Osoby jeżdżace po Europie wolą mieć karte przeliczaną w
    EUR, bo po co mają płacić niepotrzebnie za przewalutowanie na USD.

    Z kolei osoby, które kupują często w USA i sklepach internetowych w USA
    - mogą woleć przeliczanie przez USD, ale stopniowo coraz więcej banków
    przechodzi na EUR jako walutę rozliczeniową kart (w końcu w Europie
    jesteśmy, prawda?:)

  • 3. Data: 2005-03-06 13:29:32
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> zwrócił błąd:
> [...]
    > kursy VISA nie są publikowane, ale...
    > ...VISA też musi na czymś zarabiać... ;-)

    Dziękuję. Szukałem tych kursów i jakoś nie mogłem znaleźć. Widzę że to
    nic dziwnego. A to przewalutowanie to faktycznie mogłem ominąć, bo mimo
    wszystko dolar był nisko, nawet jak dla VISA. :o)

> [...]
    > - mogą woleć przeliczanie przez USD, ale stopniowo coraz więcej banków
    > przechodzi na EUR jako walutę rozliczeniową kart (w końcu w Europie

    Jesteśmy, ale walutę mamy nieeruopejską jeszcze... Zauważyłem, że nie
    mam ani jednej transakcji w sklepie EUROpejskim, tylko w Polsce, UK i
    USA. Chyba coś drogo w tym Eurolandzie ;)

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8