  • 1. Data: 2009-06-20 21:50:52
    Temat: Wasze typy - MWIG40 i SWIG80
    Od: "Benjamin" <k...@o...pl>

    Witam
    Rzadko udzielam się na tej grupie, raczej czytam i analizuję niż zabieram głos
    (kwestia braku
    doświadczenia i wiedzy merytorycznej). W chwili obecnej gram na WIG-u20 - mój post z
    23.04.2009.
    Jakie spółki z SWIG-u i MWIG-u są w/g Was warte zainteresowania, które z nich są
    niedowartościowane,
    które z nich moglibyście polecić do analizy i ewentualnego kupna - oczywiście proszę
    o poważne
    propozycje. Za wszelkie rady i uwagi będę wdzięczny.

    ---------
    Pzdr
    Benjamin

  • 2. Data: 2009-06-21 02:07:11
    Temat: Re: Wasze typy - MWIG40 i SWIG80
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Benjamin wrote:

> [...]
    > niedowartościowane, które z nich moglibyście polecić do analizy i
    > ewentualnego kupna - oczywiście proszę o poważne propozycje. Za wszelkie

    Ja też jestem początkujący, więc nie traktuj moich wypowiedzi poważnie.
    Jeśli chodzi o fundamentalne parametry to miałbym na oku takie spółki:

    ARMATURA, ATLANTAPL, GANT, IMPEL, INSTALKRK, SYNTHOS, TECHMEX, TETA, TFONE,
    ZASTAL. Wszystkie wydają się mocno przecenione.

    Szczególnie podoba mi się ARMATURA, wydaje mi się, że w piątek wybiła się z
    chorągiewki i można liczyć na wzrost w okolice 2,70. Dobre może być też
    INSTALKRK, bo tendencja wygląda na jakiś trójkąt prostokątny i też lada
    moment można liczyć na wybicie. SYNTHOS również przypomina trójkąt
    prostokątny i też czekałbym tutaj na wybicie.

    Ale zaznaczam, że nie analizowałem jeszcze tych spółek, warto sprawdzić
    płynność i raporty, oraz perspektywy branży.

  • 3. Data: 2009-06-21 11:32:07
    Od: iktorn <n...@e...com>

    Benjamin pisze:
> [...]
    > niedowartościowane, które z nich moglibyście polecić do analizy i
    > ewentualnego kupna - oczywiście proszę o poważne propozycje. Za wszelkie

    Alma, wg mnie spore szanse na kilkadziesiat % w perspektywie
    najbliższych kilku miesięcy, w dłuższym terminie jeszcze więcej.

  • 4. Data: 2009-06-21 12:56:36
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    iktorn wrote:

    > Alma, wg mnie spore szanse na kilkadziesiat % w perspektywie
    > najbliższych kilku miesięcy, w dłuższym terminie jeszcze więcej.

    A można wiedzieć czym się kierujesz? Alma nie ma jakichś rewelacyjnych
    wyników finansowych.
    ============

    Zakisił i próbuje naganiać
    ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2009-06-21 13:54:53
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

  • 6. Data: 2009-06-21 19:04:46
    Od: iktorn <n...@e...com>

    Delfino Delphis pisze:

    > A można wiedzieć czym się kierujesz? Alma nie ma jakichś rewelacyjnych
    > wyników finansowych.

    Analiza porównawcza spółek z branży, zdrowy akcjonariat, nie bez
    znaczenia w kolejnym raporcie może być stan posiadania akcji pewnych
    spółek w portfelu przez Almę.

    A Jankowi Antywskaźnikowi przypominam proponowanie Vistuli jak stała
    zdaje się po ok. 1.3zł a w nią nie wierzył ;-)

    Alma to oczywiście inny przypadek niż Vistula - normalna spółka
    nienormalnie przeceniona, w sprzyjających okolicznościach ma spory
    potencjał, jak szeroki rynek padnie to i na niej cudów nie będzie.

  • 7. Data: 2009-06-21 20:18:31
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "iktorn" <n...@e...com> napisał w wiadomości
    > A Jankowi Antywskaźnikowi przypominam proponowanie Vistuli jak stała zdaje
    > się po ok. 1.3zł a w nią nie wierzył ;-)

    Ja wierzyłem, ale SL-ki nie.

  • 8. Data: 2009-06-21 22:34:09
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    iktorn wrote:

    > Analiza porównawcza spółek z branży, zdrowy akcjonariat, nie bez
    > znaczenia w kolejnym raporcie może być stan posiadania akcji pewnych
    > spółek w portfelu przez Almę.

    A jaki to jest zdrowy akcjonariat?

> [...]
    > nienormalnie przeceniona, w sprzyjających okolicznościach ma spory
    > potencjał, jak szeroki rynek padnie to i na niej cudów nie będzie.

    Hm no dobra, ale w sumie co tą spółkę wyróżnia tak na pierwszy rzut oka? Po
    czym szukać? Masa jest spółek o niskim C/Z przynoszących dochód, tutaj mamy
    właściwie wahania w kolejnych raportach, raz jest dochód, raz strata i
    właściwie jak szukałem początkującym okiem kandydatów, to ta zupełnie nie
    wpadła mi w oko :)

  • 9. Data: 2009-06-22 05:47:45
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    --------
[...]

    Wartość kapitału praktycznie nie ma znaczenia: PKP.
    Zysk też praktycznie nie ma znaczenia, bo może zostać przeznaczony na
    zwiększenie kapitału: patrz wyżej.
    Znaczenie ma wyłącznie dywidenda oraz w WYJĄTKOWYCH przypadkach
    przewidywanie wzrostu wartości akcji z uwagi na przyszły potencjał
    wzrostowy: nie dotyczy 99% spółek na WGPW.

    Przykładami spółek wypłacających godziwą dywidendę był np KGHM, ale nie
    tylko. Z tym, że KGHM już jest _moim_zdaniem_ za drogi i są lepsze
    inwestycje.

  • 10. Data: 2009-06-22 18:14:27
    Od: iktorn <n...@e...com>

    Delfino Delphis pisze:

    > A jaki to jest zdrowy akcjonariat?

    Taki, gdzie jedynymi właścicielami nie są OFE/TFI oraz gdzie FF jest na
    sensownym poziomie. FF 90% dla mnie oznacza, że spółka praktycznie nie
    ma właściciela. Z kolei FF 20-40% oznacza, że część spółki jest w
    mocnych rękach, ale na rynku jest jeszcze dostateczna ilośc akcji, żeby
    ew. jakiś kolejny fund mógł pozbierać > 5% i tym samym podnieść cenę spółki.

> [...]
    > właściwie wahania w kolejnych raportach, raz jest dochód, raz strata i
    > właściwie jak szukałem początkującym okiem kandydatów, to ta zupełnie nie

    Spółki z niskim C/Z fajnie odkrywać godzinę, dzień, może parę dni po
    opublikowaniu kolejnego raportu (o ile raport jeszcze nie jest w cenie).
    Teraz warto szukać spółek, które z C/Z = 20 (lub nawet -xx,xx) pokażą
    C/Z = ... w przyszłości :-)
    Pomyśl ile chętnych może być na spółkę z niskim C/Z i C/WK = 0.34
    podczas gdy bliźniacza Bomi ma C/WK = 0,70.

    Wnioski oczywiście trzeba wyciągać samemu, gdybym bezgranicznie wierzył
    w Almę to bym wziął kredyt i kupił za wszystko jej akcję, a tak nie jest
    - po prostu to jeden z moich najbardziej obiecujących typów na
    najbliższą przyszłość.