  • 1. Data: 2009-10-23 12:31:52
    Temat: Wreszcie jakiś konkretny artykuł o stoczniach....
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    MEA CULPA - AFERA STOCZNIOWA JEDNAK JEST!
    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=686

    "[...] Dotąd sądziłem, że "afera stoczniowa" jest grubymi nićmi szyta. Bo
    kto chciałby kupować w Polsce stocznie (i jeszcze płacić za to jakieś
    łapówki) żeby produkować w nich statki, skoro 12% światowej floty towarowej
    stoi obecnie bezczynnie u wschodnich wybrzeży Singapuru i czeka na lepsze
    czasy??? [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2009-10-23 12:48:32
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > łapówki) żeby produkować w nich statki, skoro 12% światowej floty
    > towarowej stoi obecnie bezczynnie u wschodnich wybrzeży Singapuru i czeka

    Czytałeś dalej czy tylko to 1wsze zdanie?
    Na poczatku miałem wrazenie, że Gwiazdowski to pisał na łące wśród ziół:

    - zakaz prowadzenia w stoczniach działalności związkowej
    - upoważnienie BGK do drukowania własnego pieniądza
    - skłonić polskich armatorów by zamawiały w polskich stoczniach (wezwać
    prezesa PŻM na dywanik i zagrozić, że się go "w..li" z roboty, jak się nie
    posłucha.)
    - wprowadzenia jakichś restrykcji w stosunku do Korei i Chin

    I nie wiem czy załapałeś, że on sie nabija z idiotów:)
    Ale chyba jestes zbyt bystry, żeby nie:)

    cyt "Ale to wszystko oznacza, że afera jest. I to wielka. Nazywa się
    socjalizm."

    Piszemy to we dwie osoby tutaj od dawna.
    Sprywatyzować całe to pasozytnicze badziewie w piz.... czym prędzej tym
    lepiej.

  • 3. Data: 2009-10-23 13:23:49
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    skippy <...@n...ma> napisał(a):

    > Sprywatyzować całe to pasozytnicze badziewie w piz.... czym prędzej tym
    > lepiej.

    Sprywatyzować i od razu będzie lepiej? A od czego zacznie właściciel? Od
    obniżenia kosztów pracy, bo to one decydują, że armatorzy nie kupują w
    naszych stoczniach statków. Co więc stoi na przeszkodzie aby dotychczasowy
    właściciel obniżył koszty pracy? Nowy właściciel zrobi to wiadomo jak,
    dotychczasowy właściciel ma chyba trochę więcej możliwości w tym zakresie.

    Tak, sprywatyzować wszystko, stocznie kopalnie, energetykę, tv,wojsko,
    służbę zdrowia, szkoły, GPW oczywiście, nic nie robić, siedzieć i pobierać
    podatki. A wpływy z podatków znowu sprywatyzować.

    kc

  • 4. Data: 2009-10-23 14:16:56
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik " kc" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sprywatyzować i od razu będzie lepiej? A od czego zacznie właściciel?

    kompletnie mnie to nie interesuje, nie mój biznes, a państwo nie jest od
    prowadzenia działalności gospodarczej

  • 5. Data: 2009-10-23 14:34:50
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    skippy <...@n...ma> napisał(a):

    > kompletnie mnie to nie interesuje, nie mój biznes, a państwo nie jest od
    > prowadzenia działalności gospodarczej

    Ciebie nie, ale gdybyś pracował w stoczni albo Cegielskim, to co byś
    powiedział? Od czego wobec tego jest państwo, skoro zacząłeś ten temat. Od
    zbierania podatków tylko? To może dajmy stoczniowcom możliwość wyboru
    państwa, któremu będą płacić podatki? Bo jak dzisiaj widzieliśmy oni takie
    państwo mają w d... I nie tylko stoczniowcy.

    kc

  • 6. Data: 2009-10-23 15:37:38
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    > Ciebie nie, ale gdybyś pracował w stoczni albo Cegielskim, to co byś
    > powiedział?

    Nie jestem swinią i przejmuje się ich losem dokładnie tak samo, jak oni by
    sie przejeli moim gdybym jutro stracił dom i zbankrutował. Chciałbym im
    pomóc tak samo, jak wiem ze oni by pomogli mi w takiej sytuacji mi.

    > Od czego wobec tego jest państwo, skoro zacząłeś ten temat. Od
    > zbierania podatków tylko?

    Pisałem: wojsko, służby w tym policja i urzedy.
    Nie powinno byc od niczego więcej.

    > To może dajmy stoczniowcom możliwość wyboru państwa, któremu będą płacić
    > podatki?
    > Bo jak dzisiaj widzieliśmy oni takie państwo mają w d... I nie tylko
    > stoczniowcy.

    Mają tę mozliwość taką samą jak ja.

    BTW w czym oni sa ode mnie lepsi, że maja być dotowani z moich podatków, a
    ja nigdy nie bede dotowany z ich podatków?

  • 7. Data: 2009-10-23 17:07:15
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik " kc" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > kompletnie mnie to nie interesuje, nie mój biznes, a państwo nie jest od
    > prowadzenia działalności gospodarczej

    Nie ma co tracić czas i siły. Sam widzisz jak silne są poglądy
    socjalistyczne wśród ludzi, którzy handlują na giełdzie. Nic nie jest ich w
    stanie przekonać. Już najmniej przykłady jak ten z Korei Północnej czy Kuby.

  • 8. Data: 2009-10-23 17:14:36
    Od: "vanbasten" <v...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):

    > Bo jak dzisiaj widzieliśmy oni takie
    > państwo mają w d... I nie tylko stoczniowcy.
    >
    > kc

    ja jako obywatel tego panstwa mam stoczniowcow w d... i nie tylko
    stoczniowcow... i zareczam cie ze w odczuciach tych nie jestem bynajmniej
    odosobniony... tyle ze do glowy mi nie przyjdzie machac szturmowka przed
    jakimkolwiek budynkiem... ani napierdalac czymkolwiek w wykonujacych swoja
    robote policjatow... sa wolne etaty w policji... na tzw stojkowych ale takze w
    oddzialach prewencji... jak sadzisz ilu stoczniowcow sie zglosi...

    pzdr

  • 9. Data: 2009-10-23 17:20:58
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > socjalistyczne wśród ludzi, którzy handlują na giełdzie. Nic nie jest ich
    > stanie przekonać. Już najmniej przykłady jak ten z Korei Północnej czy

    To nazywasz socjalizmem? To, że twierdzę, że pryuwatyzacja nie jest lekiem
    na całe zło? Są trzy rodzaje własności, przyjmij to do wiadomości, i w
    gospodarce rynkowej wszystkie trzy występują. Czy Lehman Brothers
    zbankrutował, bo go w porę nie sprywatyzowano?

    kc

  • 10. Data: 2009-10-23 17:29:22
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    vanbasten <v...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    takze w
    > oddzialach prewencji... jak sadzisz ilu stoczniowcow sie zglosi...

    A to jest właśnie dokładnie to, co czytałem w "Trybunie Ludu" w czasach
    głebokiego socjalizmu

    kc