  • 1. Data: 2009-05-28 08:08:38
    Temat: Wroclawska grupa trzymajaca gielde
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Z Parkietu

    "Aż o 1095 proc. wzrosła wartość portfela Krzysztofa Piróga z Wrocławia.
    Tak świetny wynik osiągnął, inwestując w kontrakty terminowe na WIG20
    podczas IV Mistrzostw Polski Inwestorów Giełdowych Parkiet Challenge
    2009. Zawody organizowane przez ,,Parkiet" wspólnie z Domem Inwestycyjnym
    BRE Banku, naszym partnerem strategicznym, trwały od 2 lutego do 30
    kwietnia. Drugie miejsce zajęła Karolina Cawricz, której portfel wzrósł
    o 968 proc. (prywatnie zwycięzcy konkursu są parą). Wysoką trzecią
    pozycję wywalczył Jarosław Augustynowicz ze Stowarzyszenia Inwestorów
    Indywidualnych (940 proc.). Co ciekawe, wszyscy oni pochodzą z Wrocławia. "

    Gratuluje !

    Nie często się zdarza, by w tego rodzaju konkursach na wysokich
    pozycjach byli ludzie znani od dawna z tego, że zajmują się tematyką
    giełdową również od strony teorii.

    Ewenementem jest również ta "para" z pierwszych dwóch pozycji. To, że
    sparowani nie grali na dywersyfikacje ryzyka (by chociaż jeden samochód
    został przez nich wygrany), a raczej w sposób skorelowany, dowodzi dużej
    wiary (graniczącej z pewnością) w skuteczność stosowanej metody. Do
    podziwu !

    Jest też coś pocieszającego i dla mnie. Tetrycy górą !

    "W konkursie udział wzięło 685 inwestorów. 321 graczy inwestowało
    wyłącznie na rynku kasowym. 230 zawodników skupiło się na kontraktach
    terminowych. 134 osoby rywalizowały w obu kategoriach. Konkurs
    zdominowali mężczyźni (90 proc. wszystkich zawodników). Z danych
    przesłanych przez DI BRE Banku wynika, że średnia wieku kobiet
    uczestniczących w mistrzostwach wyniosła blisko 40 lat, a u mężczyzn
    przekroczyła ten próg. Stosunkowo mało młodych osób wzięło udział w
    zmaganiach. W kategorii wiekowej 18-25 lat zgłosiło się tylko 36 graczy."

  • 2. Data: 2009-05-28 12:35:51
    Temat: Re: Wroclawska grupa trzymajaca gielde
    Od: "roman ban" <r...@g...pl>

    piszesz jak dzecko ,to ci odpowem jak dziecko-- puknij sie w czulko -
    dzieciaku -w tym czasie normalny czlowiek z wynikiem kilkudzieciu % -
    niezajmowalby sie tego typu gierkami

  • 3. Data: 2009-05-28 14:50:48
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    roman ban pisze:
    > piszesz jak dzecko ,to ci odpowem jak dziecko-- puknij sie w czulko -
    > dzieciaku -w tym czasie normalny czlowiek z wynikiem kilkudzieciu % -
    > niezajmowalby sie tego typu gierkami

    Czy możesz nieco przybliżyć głębie swojej myśli ?.
    Ja o Gierku niczego nie pisałem.

  • 4. Data: 2009-05-28 19:42:32
    Od: "Mieciu.AP Szuszczkiewicz" <m...@w...pl>

    Witam!
    Jurku zerknij proszę na http://www.xtb.pl/strona.php?p=561 oraz
    http://www.xtb.pl/strona.php?p=563&cid=53916
    Jak ocenisz te wyniki.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-05-28 19:47:33
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    roman ban <r...@g...pl> napisał(a):

    > piszesz jak dzecko ,to ci odpowem jak dziecko-- puknij sie w czulko -
    > dzieciaku -w tym czasie normalny czlowiek z wynikiem kilkudzieciu % -
    > niezajmowalby sie tego typu gierkami

    http://www.parkiet.com/artykul/777966,815249_Poznaj_
    nowych_mistrzow_inwestowa
    nia.html

    "Najlepsi uczestnicy Parkiet Challenge 2009 poza realnie wypracowanymi
    zyskami otrzymają niezwykle cenne nagrody."

    Może ty się puknij w "czułko" (czólko chyba) zanim coś skomentujesz. To nie
    była gra virtualnymi pieniędzmi.

    kc

  • 6. Data: 2009-05-28 19:49:35
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    Mieciu.AP Szuszczkiewicz <m...@w...pl> napisał(a):

    > Witam!
    > Jurku zerknij proszę na http://www.xtb.pl/strona.php?p=561 oraz
    > http://www.xtb.pl/strona.php?p=563&cid=53916
    > Jak ocenisz te wyniki.
    > Pozdrawiam

    A tu właśnie jest przykład gry wirualnej. Bezstresowo.

    kc

  • 7. Data: 2009-05-28 21:46:46
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Mieciu.AP Szuszczkiewicz pisze:
    > Witam!
    > Jurku zerknij proszę na http://www.xtb.pl/strona.php?p=561 oraz
    > http://www.xtb.pl/strona.php?p=563&cid=53916
    > Jak ocenisz te wyniki.
    > Pozdrawiam

    Nie znam się na forexie, więc trudno mi ocenić.

    Jedno jest niezaprzeczalne a mianowicie to, że konkurs parkietu był na
    rzeczywistych portfelach w rzeczywistych warunkach, a XTB (o ile mi
    wiadomo) odbywa się na portfelach wirtualnych. To czyni przepaść w
    ocenie wartości poznawczej wyników tych konkursów. Po prostu na
    wirtualnym portfelu można jechać bez stresu po bandzie, a podstawową
    zasadą wszelkich inwestycji jest, że oczekiwana stopa zwrotu jest
    proporcjonalna do ponoszonego ryzyka.

  • 8. Data: 2009-05-29 10:25:05
    Od: AldikWr <b...@g...com>

    On May 28, 9:49 pm, " kc" <k...@g...pl> wrote:

    > A tu właśnie jest przykład gry wirualnej. Bezstresowo.
    >
    > kc
    >
    > --

    Mnie bardziej ciekawi czy przy grani z 1M zł na forex (lewar) ma się
    jakiś znaczący wpływ na kurs. Ale racja psychologia robi swoje.

  • 9. Data: 2009-05-29 18:11:03
    Od: "Mieciu.AP Szuszczkiewicz" <m...@w...pl>

    Witam!
    Jurku przecież od korzystania z Twojego softu do pobierania danych z
    akcje.net
    w analizie technicznej dużo się nie zmienilo.
    Liczy się tylko wykres w czasie, druga wspólrzędna może opisywać różne
    wielkości.
    Wspólna pozostaje tylko psychika inwestora.