  • 1. Data: 2003-04-05 16:01:37
    Temat: Wypłaty z bankomatów w USA - jaką kartą najtaniej
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    Mam znajomego w USA któremu w ramach rozliczeń wysyłam dość często różne
    kwoty - chciałbym mu wysłać jakąś kartę po to by sobie wybierał tą gotówkę w
    bankomacie

    i teraz pytanie za 100 punktów - jaką kartę mu wysłać żeby wyszło to
    maksymalnie tanio ?
    gdzie z Waszych doświadczeń są najlepsze przeliczniki, najmniejsze opłaty za
    wypłaty zagraniczne ?

  • 2. Data: 2003-04-05 18:41:24
    Od: m...@p...onet.pl

    Po pierwsze sprawdź, czy daną kartą można w Stanach coś wypłacić.
    Byłem w USA kilkakrotnie i nie zdołałem wypłacić gotówki z visy electron (karta
    Lukasa, Banku śląskiego i Inteligo).
    Opłaty za wyciąganie gotówki w różnych bankach są podobne. Zwykle 2% wypłacanej
    kwoty, z zastrzeżeniem, że minimalnie prowizja wynosi 8,5 lub 10 PLN.
    Przeliczniki są wszędzie takie same.

    Pozdrawiam,

  • 3. Data: 2003-04-05 19:03:11
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl>

    olo wrote:
> [...]
    > maksymalnie tanio ?
    > gdzie z Waszych doświadczeń są najlepsze przeliczniki, najmniejsze

    Sprawdz www.DB-24.pl - wyplaty bez prowizji w bankomatach Bank of
    America. Nie wiem jak z kursami.
    Fortis tez ma bez prowizji, ale odbija to sobie na kursach.
    Prowadzenie rachunku - 5 zl miesiecznie.

    MichalL

  • 4. Data: 2003-04-05 19:37:46
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    > Po pierwsze sprawdź, czy daną kartą można w Stanach coś wypłacić.
    > Byłem w USA kilkakrotnie i nie zdołałem wypłacić gotówki z visy electron
    (karta
    > Lukasa, Banku śląskiego i Inteligo).

    serio nie udało CI się wypłacić z bankomatu tymi kartami ?????

    w USA coprawda nie byłem jeszcze ale we wszystkich krajach które odwiedziłem
    nie miałem z tym żadnych problemów, z płaceniem różnie bywało szczególnie w
    Niemczech ale bankomaty to mi do głowy nie przyszło

    a jaką kartą Ci sie udało ?

  • 5. Data: 2003-04-05 21:28:41
    Od: "Tomasz Soroka" <t...@i...pl>

    chwila - ale Twój znajomy nie może używać Twojej karty nigdzie na świecie -
    patrz regulamin użytkownika kart kredytowych

  • 6. Data: 2003-04-05 22:49:56
    Od: k...@p...onet.pl

    Załóż konto w Citibanku w PLZ oraz USD. Kartą Maestro Citibanku możesz
    bezpłatnie wypłacać we wszystkich bankomatach Citibanku oraz Euronetu na całym
    świecie. Bankomatów Citibanku w USA jest dużo - napewno nie będzie mieć daleko
    do bankomatu, jak i problemów z wypłatą. Wpłacasz $ na konto i kolega przy
    użyciu karty wypłacajać $ w USA, to Citibank PL ściągnie USD z konta USD, a nie
    będzie robić przewalutowania USD<>PLZ.

  • 7. Data: 2003-04-05 22:55:29
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    olo wrote:
> [...]

    Millennium.
    Stala oplata za wyplate gotowki, normalne kursy, przelicznik
    bezposrednio z USD.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 8. Data: 2003-04-05 23:28:49
    Od: Glenn <g...@g...pl>

    Tomasz Soroka wrote:

    > chwila - ale Twój znajomy nie może używać Twojej karty nigdzie na świecie
    > - patrz regulamin użytkownika kart kredytowych

    Mylisz pojęcia - chodzi o kartę debetową. Poza tym za transakcje z użyciem
    PINu (a takie są wypłaty w bankomacie) odpowiada właściciel karty. Jeżeli
    udostępni kartę i PIN swojemu znajomemu to jest tylko i wyłącznie jego
    sprawa.

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2003-04-06 09:30:09
    Od: m...@o...pl

    > Załóż konto w Citibanku w PLZ oraz USD.
    W PLZ? To może być trudne. Taka waluta nie istnieje od 1 stycznia 1997 r. :-)
    Obowiązującą walutą w RP są polskie złote - PLN. ;-)

    m23m

  • 10. Data: 2003-04-06 11:20:53
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> wrote in message
    > Millennium.
    > Stala oplata za wyplate gotowki, normalne kursy, przelicznik
    > bezposrednio z USD.

    Dokladniue. Bylem moze nie w USA ale w okolicy (Meksyk) i wyplata VE Millennium za
    kazdym razem przebiegala bezproblemowo, a czytanie wyciagu po powrocie bylo czysta
    przyjemnoscia: mimo przeliczania MXN->USD->PLN kursy byly naprawde korzystne a
    prowizja za wyplate wynosila 3,5PLN. Wiec bezstresowo latalem do bankomatu kiedy
    chcialem (co pare dni).