-
1. Data: 2014-02-19 09:29:10
Temat: Wyższa Kultura. Nie mamy Pańskiego płaszcza...
Od: wiatrak <w...@y...pl>
Zadałem Aliorowi Wyższej Kulturze, pytanie:
"Dlaczego po zalogowaniu do systemu, dane odbiorców w szablonach
płatności można zmienić bez problemu bez potwierdzania kodem sms?
Przypuśćmy, ze złodziej poznaje nasz login i hasło. Loguje się,
podmienia numer IBAN u naszego odbiorcy w szablonie płatności. Gdy nie
jest to przelew zaufany, złodziej nie musi tej operacji potwierdzać w
żaden sposób.
Właściciel konta dokonuje przelewu według zapisanego szablonu
płatności, ale z podmienionym juz nr konta.Jest przekonany, ze nr konta
w szablonie płatności jest poprawny. Przecież sam go tam kiedyś
wpisywał. Sprawdza poprawność danych przelewu z smsem autoryzacyjnym.
Wszystko się zgadza. Nr konta wyświetlony na ekranie z cyframi z nr
konta podanymi w smsie. Tylko ,że to już numer konta podmieniony przez
złodzieja.
A przecież nikt z nas nie nie ma w głowie zapamiętanych wszystkich
26-cyfrowych nr kont naszych odbiorców.
W ten sposób właściciel konta potwierdza przelew na fałszywy nr konta,
bedąc przekonany po dokładnym sprawdzeniu z smsem, że wszystkie dane są
poprawne."
I dostałem odpowiedź:
Witam serdecznie,
dziękuję za przesłaną wiadomość.
Uprzejmie informuję, że nie należy
udostępniać numeru Klienta CIF oraz hasła do logowania osobom trzecim.
informuję, że po zalogowaniu w systemie bankowości internetowej może Pan
ustanowić
powiadomienia przesyłane poprzez e-mail i SMS, informujące o poprawnym
logowaniu, próbie
nieudanego logowania lub o blokadzie dostępu do systemu bankowości
internetowej.
Wówczas
będzie Pan miał bieżące informację w zakresie logowania do Pana
bankowości internetowej.
Powiadomienia mogą zostać ustawione w zakładce ,,Ustawienia" - ,,Profil
użytkownika".
Wyjaśniam, że powiadomienia e-mail są bezpłatne, natomiast powiadomienia
sms sa płatne 0,30
zł za każde powiadomienie. Opłata jest pobierana zbiorczo na koniec
miesiąca.
-
2. Data: 2014-02-19 21:22:53
Temat: Re: Wyższa Kultura. Nie mamy Pańskiego płaszcza...
Od: MarcinF <m...@i...pl>
W dniu 2014-02-19 09:29, wiatrak pisze:
> I dostałem odpowiedź:
> Uprzejmie informuję, że nie należy
Wygląda na klasyczny przypadek nieudanej próby przebicia się przez
pierwszą linię obrony. Nawet jeśli temu komuś zależało, to jedynie
wydawało mu się że Cię zrozumiał. Może w treści lub/i temacie trzeba
użyć jakichś zaklęć powodujących przekierowanie wiadomości od razu
na drugi poziom ?
-
3. Data: 2014-02-19 23:09:04
Temat: Re: Wyższa Kultura. Nie mamy Pańskiego płaszcza...
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Wed, 19 Feb 2014 21:22:53 +0100, MarcinF napisał(a):
> Wygląda na klasyczny przypadek nieudanej próby przebicia się przez
> pierwszą linię obrony. Nawet jeśli temu komuś zależało, to jedynie
> wydawało mu się że Cię zrozumiał. Może w treści lub/i temacie trzeba
> użyć jakichś zaklęć powodujących przekierowanie wiadomości od razu
> na drugi poziom ?
W mBanku trzeba napisać trzy razy to samo, by poszło do właściwej osoby.
Warto spróbować i tutaj do trzech razy sztuka.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl