  • 1. Data: 2009-02-01 11:27:32
    Temat: Zagraniczny bank internetowy - otwarcie konta z Polski
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Szukam zagranicznego banku internetowego:
    - w UE
    - w którym mógłbym otworzyć konto z Polski, korespondencyjnie
    - który nie wymaga utrzymywania minimalnego salda
    - z niskimi opłatami za prowadzenie rachunku i przelewy
    - z serwisem w języku angielskim lub polskim.

    Istnieje w ogóle taki bank?

  • 2. Data: 2009-02-01 12:33:44
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    nie wiem, ale ja korzystam z www.1822direkt.com - serwis po niemiecku

  • 3. Data: 2009-02-01 13:31:35
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Znalazłem Parex Banka - bank łotewski:

    www.parexgroup.com

    Dodatkowe pytanie: czy GIIF może wystąpić do tego banku z prośbą o
    udostępnienie wyciągu z historii rachunku? Czy bank chętnie udziela
    takiej informacji?

  • 4. Data: 2009-02-01 17:19:09
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Sheen pisze:
    > Znalazłem Parex Banka - bank łotewski:
    >
    > www.parexgroup.com
    Opening of Current Account (for private customers) 50 USD

  • 5. Data: 2009-02-02 12:38:55
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Sheen wrote:
> [...]
    >
    > Dodatkowe pytanie: czy GIIF może wystąpić do tego banku z prośbą o
    > udostępnienie wyciągu z historii rachunku? Czy bank chętnie udziela

    Niestety, ponieważ Łotwa jest członkiem UE, banki udzielają informacji
    tamtejszemu odpowiednikowi GIIF, a on współpracuje z naszym GIIF. Jedyna
    szansa w tym, że ta współpraca nie przebiega doskonale.

  • 6. Data: 2009-02-03 12:36:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sheen" <z...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dodatkowe pytanie: czy GIIF może wystąpić do tego banku z prośbą o
    > udostępnienie wyciągu z historii rachunku? Czy bank chętnie udziela takiej

    A co Ty sie tak tego GIIF boisz?

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-02-03 17:30:24
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Sheen" <z...@v...pl> wrote in message news:gm40vc$7e0$1@news.onet.pl...
> [...]
    > - z niskimi opłatami za prowadzenie rachunku i przelewy
    > - z serwisem w języku angielskim lub polskim.

    1. Spróbuj Citibank UK -> Current Account for Polish Nationals. Musisz podać
    adres UK, na który przyjdzie umowa i karta (mogą też żądać jakiegoś
    potwierdzenia adresu, np. rachunku za telefon itd.).
    2. Jeśli masz konto w Citibanku w PL, możesz przez nich próbować założyć
    konto w dowolnym Citibanku za granicą (mówiąc że tam właśnie wyjeżdżasz na
    dłużej), kiedyś świadczyli taką usługę (bezpłatnie). To samo ma HSBC, ale w
    Polsce mało kto może być ich klientem.
    3. Ivobank (www.ivobank.com) - bez opłat, bez minimalnego salda, konto jest
    w systemie SWIFT (przelewy przychodzące i wychodzące), karta - tylko
    wirtualna MasterCard (software). Zakładanie w UK (konto tylko w GBP) nie
    wiązało się z żadną korespondencją; oferują też w paru innych krajach UE i
    świata - Francja, Niemcy itd. - jeśli zdecydujesz się sprawdzić, daj znać na
    grupie proszę.
    4. swissquote.ch - konto teoretycznie brokerskie, ale z pełną
    funkcjonalnością konta bankowego; trzy waluty (CHF, EUR, USD); założenie i
    prowadzenie bez opłat, korespondencyjnie nawet z zagranicy (przysyłają
    kurierem); przelewy względnie drogie (10 jednostek danej waluty). Lata temu
    ktoś na grupie kiedyś założył to konto, ZTCP wszystko poszło gładko
    (przejrzyj archiwum grupy).
    5. BEKB - normalny bank szwajcarski, założenie konta korespondencyjne, z
    tego co pamiętam bezpłatnie; prowadzenie również za darmo; przelewy itd. -
    zob. ToIP. Formularz wnioskowy:
    https://www.bekb.ch/en/index/angebot/formular_kontoe
    roeffnung.htm

    Jeśli skorzystasz z którejś z opcji, DAJ ZNAĆ NA GRUPIE, JAK POSZŁO. Dzięki
    :)

    k.

  • 8. Data: 2009-02-04 10:07:38
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    kashmiri wrote:
    > 5. BEKB - normalny bank szwajcarski, założenie konta korespondencyjne, z
    > tego co pamiętam bezpłatnie; prowadzenie również za darmo; przelewy itd.
> [...]

    Ten bank byłby świetny (co za niskie opłaty: wybranie kasy z bankomatu
    za granicą: 5 CHF, przelew zagraniczny: 4 CHF!), ale przy wypełnianiu
    formularza kontaktowego jest informacja, że osobom z Polski nie
    zakładają rachunków. Dlaczego? Przecież jesteśmy cywilizowanym krajem, z
    UE. Czy komuś się udało tam otworzyć konto?

  • 9. Data: 2009-02-16 19:44:06
    Od: "kashmiri" <a @ a . com>

    "Sheen" <z...@v...pl> wrote in message news:gmbpdi$nia$1@news.onet.pl...
> [...]
    > formularza kontaktowego jest informacja, że osobom z Polski nie zakładają
    > rachunków. Dlaczego? Przecież jesteśmy cywilizowanym krajem, z UE. Czy

    Za info o tych dwóch ostatnich bankach - swissquote i BEKB - swego czasu
    zapłaciłem (eBay). Gościu, który je sprzedawał, pisał w instrukcji, żeby się
    nie przejmować tym zapisem i wpisać nazwę kraju w tej samej rubryce co nazwa
    miasta ("Poznan, Polen"), ponoć ma działać.

    pzdr,
    k.

  • 10. Data: 2009-02-17 19:58:33
    Od: Sheen <z1y2g3r4e5s@BEZcyfr_vp.pl>

    kashmiri wrote:

> [...]
    > się nie przejmować tym zapisem i wpisać nazwę kraju w tej samej rubryce
    > co nazwa miasta ("Poznan, Polen"), ponoć ma działać.

    Ale czy udało Ci się otworzyć konto w ten sposób?