  • 1. Data: 2023-11-23 12:32:01
    Temat: Zakupy za USD
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Czym teraz najlepiej płacić w USD (i EUR) jako że zamykają VISA Velobanku?

    Dla Revoluta moje dokumenty są "nieczytelne", więc pies ich drapał.
    Przeniesienie KK do ING podobno nie działa.

    Najlepiej jakby zakupy obciążały moją MC Velo w złotówkach, ale nie wiem czy
    nie za wiele wymagam :)

    PS. Założyłem konto walutowe w Nestbanku (normalne mam od dawna).

  • 2. Data: 2023-11-23 13:14:49
    Temat: Re: Zakupy za USD
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 23 listopada 2023 o 12:33:33 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > nie za wiele wymagam :)
    >
    > PS. Założyłem konto walutowe w Nestbanku (normalne mam od dawna).

    Pytano już przecież (z tego samego powodu):
    - IKA - wiadomo, darmowo, tylko trzeba mieć euro na kontach (lub ew. euro i usd) -
    mogę cię polecić
    - citek - darmowo+wiśnie, ale też trzeba mieć euro i ew. inne waluty, oraz pamiętać o
    włączeniu
    citi globat wallet (tylko w apce - przynajmniej jeszcze niedawno tak było) i/lub
    ręcznym
    przepinaniu karty (choć CHYBA przy płatności w innych walutach, gdy karta jest
    "podłączona"
    do konta w euro, CHYBA nie zerżną) - też mogę cię polecić :)
    - mbąk - ale już nie darmowo
    - podobno bnp dla ROR premium
    - żubr-pekao - tu obciążają złotówkowe, przy USD prowizja MC, przy innych walutach
    podwójna prowizja MC
    - N26 - oczywiście rachunki tylko w euro, inne waluty bez prowizji - też mogę cię
    polecić

    Powyższy wszystko debetówki.

    "Przenoszenie" KK już od dawna nie działa nigdzie.
    A i podobno uzyskanie KK visa w ING nie jest łatwe jak nie masz konta z regularnymi
    wpływami.

    Z KK jeszcze to chyba karty kredytowe premium skarbonki (CHYBA platyna oraz visa
    infinite)
    i może nadal jest promocja na visie platinum w bnp.

    Hmm, a co do nest - tam można jakoś "powiązać" konta walutowe z debetówką?

  • 3. Data: 2023-11-23 13:25:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 23 listopada 2023 o 12:33:33 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):

    > Najlepiej jakby zakupy obciążały moją MC Velo w złotówkach, ale nie wiem czy
    > nie za wiele wymagam :)

    Za wiele to tylko wtedy, gdy dodatkowo wymagałbyś, żeby za to extra nie dopłacać ;P
    Bo za odpowiednią opłatą to bank zadowolony będzie (nie po to przecież likwiduje
    visy) ;>
    Swoją drogą ciekawe, czy w PL nadal karty 60%:40% na korzyść visy - choć mc ostro
    walczy,
    wygryzł visę z citka, teraz z velo, alior visy chyba nigdy nie miał - ale z drugiej
    strony chyba żubr visy do niedawna nie miał, a teraz ma, i to nie tylko złotą,
    ale i "zwykłą" debetówkę - choć chyba korzystne przewalutowanie jest tylko
    na debetówkach MC (choć coś mi się zdaje, że jakąś visę FX widziałem, ale może to
    gold była).
    Ale chyba KK żubra to tylko mc.
    bnp visę ma chyba tylko platynową KK, pozostałe KK oraz debetówki tylko mc.
    W fintechach też rządzi mc.
    Jedynie VW twardo tylko z visą.

    Obecnie na moje 18 kart tylko 5 to visa (w tym 2 kredytowe) a 13 mc (w tym 5
    kredytowych).

  • 4. Data: 2023-11-23 13:44:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Nov 2023 04:14:49 -0800 (PST), w
    <df3d0971-b36c-4f26-a949-3cc977e644e6n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Pytano już przecież (z tego samego powodu):
    > - IKA - wiadomo, darmowo, tylko trzeba mieć euro na kontach (lub ew. euro i usd) -
    mogę cię polecić

    Co to jest IKA? Poleć :)

> [...]
    "podłączona"
    > do konta w euro, CHYBA nie zerżną) - też mogę cię polecić :)

    Więc za dużo roboty.

    > - żubr-pekao - tu obciążają złotówkowe, przy USD prowizja MC, przy innych walutach
    podwójna prowizja MC

    Czyli jak Velo.

    > - N26 - oczywiście rachunki tylko w euro, inne waluty bez prowizji - też mogę cię
    polecić

    Poleć :)

    > Powyższy wszystko debetówki.

    Wirtualne? Bo na razie wystarczy. I darmowe? :)

    > Hmm, a co do nest - tam można jakoś "powiązać" konta walutowe z debetówką?

    Jeszcze nie sprawdzałem.

  • 5. Data: 2023-11-23 16:02:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 23 listopada 2023 o 13:48:34 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Thu, 23 Nov 2023 04:14:49 -0800 (PST), w
    > <d...@g...com>, Dawid Rutkowski

    - mogę cię polecić
    > Co to jest IKA? Poleć :)

    (Internetowy) Kantor Aliora - kantor.aliorbank.pl
    Jak chcesz być polecony przeze mnie to przy zakładaniu wpisz kod KU7SPAKZRYU8
    Za darmo prowadzenie i plastikowa debetówka (możliwość google pay).
    Po jednej darmowej wypłacie w PL i za granicą miesięcznie.
    Zasady płacenia:
    - jak płacisz w złotówkach to najpierw próbuje obciążyć konto w PLN,
    jak brakuje środków to próbuje obciążyć konto EUR - kurs MC, jak brakuje to odrzuca
    - jak płacisz w EUR to najpierw próbuje obciążyć konto w EUR, jak brakuje
    środków to konto w PLN - uwaga, 7,5% prowizji, jak brakuje to odrzuca
    - jak płacisz w innej walucie to najpierw próbuje obciążyć konto w tej walucie
    (obok USD można mieć też różne egzotyczne, ze 20 chyba), jak brakuje to konto
    w EUR - kurs MC, jak brakuje to konto w PLN - 7,5% prowizji, jak brakuje to odrzuca

    Czyli można tanio płacić w dowolnej walucie mając euro - a jak się nie potrzebuje tej
    karty
    do płatności/bankomatu w PLN to lepiej konto w PLN trzymac puste.

    > Więc za dużo roboty.

    Ma też inne zalety - darmowe 4 wypłaty z dowolnego bankomatu na miesiąc.
    Na zapas się nadaje - albo żeby używać jej np. tylko do płatności w USD.
    Bo prowadzenie i plastikowa debetówka za darmo (możliwość google pay).

    > Czyli jak Velo.

    No karta nie jest bezwarunkowo bezpłatna (konto jest) - no i podwójna prowizja MC. No
    i to żubr,
    choć od getoutu nie ma chyba nic gorszego.
    No dobra, w żubrze, jak już postoisz w kolejce z emerytami, co się boją bankomatu,
    a stoisz, bo wiele ważnych rzeczy można załatwić TYLKO w kasie, to obsługę trafisz
    kompetentną.
    Za to infolinia przebija nawet mLinki - w oddziałach też się z nich nabijają ;>

    > Poleć :)

    Załóż z linka
    https://n26.com/r/dawidr0508
    Bank niemiecki - prawdziwy bank, żaden tam fintech.
    Przy darmowym prowadzeniu plastiku już nie dają, ale jest wirtualny w google pay.

    > Wirtualne? Bo na razie wystarczy. I darmowe? :)

    Darmowość to podstawa.

    > Jeszcze nie sprawdzałem.

    To po co konto walutowe? Ale pewnie darmowe ;>
    Z tym dobry jest mbąk - jak wprowadzili "funkcję wielowalutową" to dodatkowym bonusem
    włączenia tego było niespodziewane obniżenie prowizji za przewalutowanie - z 6% na
    3,5%.
    Ale żeby tą "funkcję wielowalutową" włączyć, trzeba była założyć choć jedno konto
    walutowe.
    Są bezpłatne, ale pewnie na tyle odstraszało, że teraz pozwalają włączyć "funkcję
    wielowalutową"
    nawet gdy masz wyłącznie konto w PLN - i obniżają prowizję (z badyckiej na
    złodziejską, ale obniżają ;)

  • 6. Data: 2023-11-23 16:59:00
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.11.2023 o 12:32, r...@k...pl pisze:
    > Czym teraz najlepiej płacić w USD (i EUR) jako że zamykają VISA Velobanku?

    Nie wiem, czy najlepiej, ale na przykład:

    https://www.pkobp.pl/klient-indywidualny/karty-platn
    osci/uniwersalna-karta-do-konta

    MJ

  • 7. Data: 2023-11-23 18:33:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Nov 2023 16:59:00 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Nie wiem, czy najlepiej, ale na przykład:
    >
    > https://www.pkobp.pl/klient-indywidualny/karty-platn
    osci/uniwersalna-karta-do-konta

    Taa ... "bez przewalutowania 1)"
    "1) Za wypłaty gotówki w walutach obcych z bankomatów ich operatorzy
    mogą pobierać opłaty.
    Dodatkowo gdy nie skorzystano z funkcji wielowalutowej karty, wypłaty
    gotówki w walutach obcych, w tym transgraniczne transakcje płatnicze
    przy użyciu karty debetowej dla płatności gotówkowych, wiążą się z
    pobraniem prowizji za przewalutowanie.
    Zasady przewalutowania operacji zawierają Ogólne warunki prowadzenia
    rachunków bankowych i świadczenia usług dla Klientów indywidualnych
    przez PKO Bank Polski SA. Wysokość prowizji za przewalutowanie
    transakcji dostępna jest w Taryfie prowizji i opłat."

    To jak z tym przewalutowaniem?
    A rozliczanie/przewalutowanie po kursie organizacji, czy banku PKOBP?

    Zreszta w tytule strony "karta wielowalutowa". To takie są w wielu
    bankach.

    J.

  • 8. Data: 2023-11-23 18:42:47
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.11.2023 o 18:33, J.F pisze:

    > Zreszta w tytule strony "karta wielowalutowa". To takie są w wielu
    > bankach.

    To czego oczekujesz? Karty do konta złotówkowego, którą zapłacisz bez
    przewalutowania? To jest fizycznie niemożliwe. :)

    MJ

  • 9. Data: 2023-11-24 11:45:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Nov 2023 18:42:47 +0100, Michał Jankowski wrote:
    > To czego oczekujesz? Karty do konta złotówkowego, którą zapłacisz bez
    > przewalutowania? To jest fizycznie niemożliwe. :)

    Oczekuje przyzwoitej prowizji/spreadu od tego przewalutowania.
    Moze byc np po kursie Visa/MC.

    A tymczasem banki zamiast dac np 1.5%, to wymyslają jakies
    wielowalutowe.
    Jakby ich to strasznie drogo kosztowało ...

    Moze Visa/MC kursy daja dobre, ale same pobierają duze oplaty za
    transackcje transgraniczne? Ale nie, bo i wielowalutowe bylyby drogie
    ..

    J.

  • 10. Data: 2023-11-24 12:18:13
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Nie lepiej samemu wymienić na walutę, po kursie który widzisz i akceptujesz?

    MJ