  • 1. Data: 2004-02-16 10:01:03
    Temat: Zamiana mieszkania - kredyt
    Od: "pbjs" <p...@w...pl>

    Cześć,

    Zamieniam mieszkanie na większe i muszę
    posiłkować się kredytem. Chciałbym zrobić tak:
    kupić to większe mieszkanie biorąc kredyt (ok. 80.000zl)
    a później spłacić ten kredyt po sprzedaniu mniejszego mieszkania
    (sądzę, że w przeciągu roku).

    Dobrze by było, żeby zabezpieczeniem kredytu nie było to mniejsze
    mieszkanie bo nie będę miał go jak sprzedać.

    Ponadto przy wcześniejszej spłacie wolałbym nie uiszczać
    dodatkowych opłat z tym związanych (najlepiej, by było
    to zawarte w umowie).

    Da się to jakoś zrealizować ? Jaki bank mi to umożliwi ?
    Gdzie będzie najkorzystniej ? (mam konto osobiste w BPH).

    Pozdro,
    pbjs

  • 2. Data: 2004-02-16 10:44:20
    Temat: Re: Zamiana mieszkania - kredyt
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Cześć,

    Jestem w podobnej sytuacji. Też potrzebowałem kredytu na około 80.000, mając w
    zanadrzu mieszkanie. Wziąłem kredyt w Multibanku (MultiPlan). Już Ci piszę,
    dlaczego.

    1. Przyzwoite oprocentowanie. Przy okazji, można ponegocjować ;)

    2. Spłacasz kiedy chcesz, ile chcesz (nie mówię tu o normalnych ratach, tak
    dobrze nie ma, hehe). Za wcześniejszą spłatę nie jest pobierana żadna opłata.
    Stan zadłużenia na bieżąco możesz kontrolować w systemie transakcyjnym.

    3. Rachunek bilansujący, i to jest dopiero fajna sprawa. Nie będę się
    rozpisywał, sprawdź na stronie MultiBanku. W każdym razie biorąc kredyt np. na
    20 lat, i sprzedając mieszkanie np. za rok, nie musisz spłacać kredytu i
    likwidować MultiPlanu. Pieniądze za mieszkanie leżą na rachunku bilansującym,
    odsetek nie płacisz, a jak przyśni Ci się kupić samochód na kredyt, nie musisz
    biegać znowu do banku i błagać o pożyczkę. Zabierasz kasiorę z r.b. i już.
    Oczywiście w tym momencie zaczynasz spłacać raty od tej kwoty, którą wziąłeś,
    ale oprocentowanie się nie zmienia, co w tej chwili daje oszczędność do 6%
    rocznie (MultiPlan - ok. 7%, kredyt samochodowy - 12-13%).

    4. Po otrzymaniu kredytu zakładają Ci Multikonto, za które przez rok nie
    płacisz. Internetowy system transakcyjny jest naprawdę w dechę. Oprocentowanie
    Multikonta jest co prawda 2-2,5 raza niższe niż w bankach typu mBank, VWBD, ale
    za to 17,5 raza wyższe niż w Pekao SA ;-DDD

    Aha, jeśli kredyt na rok, to możesz też sprawdzić Bank Zachodni. Jakiś miesiąc
    temu mieli promocję, kredyt w pierwszym roku oprocentowany na 5,49, czy jakoś
    tak. Jeśli za rok miałbyś spłacić pożyczkę, warto się nad tym pochylić.

    Pozdrowienia od TaraBanka

  • 3. Data: 2004-02-16 13:55:24
    Od: Anita <a...@w...pl>

    > Cześć,

    zapytaj w Multibanku

    Placówki w Warszawie:

    1.Multibank, Centrum Usług Finansowych
    ul. Domaniewska 41 ( 10.30- 18:00 )
    ul. Kijowska 1 ( 9.00-19.00 )
    ul. Królewska 14 ( 9.00-19.00 )
    ul. Senatorska 18 ( 9.00-19.00 )
    ul. Wiertnicza 166 ( 9.00-19.00 )

    Przy braniukredytu mieszkaniowego przez Multibank należy:

    1.otworzyć rachunek bieżący
    2.na rachunek bieżący musi wpływać miesięczne wynagrodzenie
    3.opłata za prowadzenie rachunku- 3 zł

    Pozdrawiam
    Anita

    --