  • 1. Data: 2024-08-17 06:42:40
    Temat: Złodzieje?
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    Oszuści? W czerwcu kupiłem obligacje skarbowe, o zmiennym
    oprocentowaniu, ale warunkowanym wahaniami stóp procentowych. W lipcu
    wpłynęła  na konto deklarowana umową kwota za odsetki, ale w lipcu już o
    kilka procent mniejsza.. Z tego co wiem nie było obniżki stóp
    procentowych, a więc z czego te mniejsze odsetki? A może jednak była
    obniżka stóp, tylko przegapiłem, czy państwo polskie zwyczajnie oszukuje?

  • 2. Data: 2024-08-17 08:46:22
    Temat: Re: Złodzieje?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v9p9o2$3qo7i$1@paganini.bofh.team>
    user Trybun pisze tak:

    > czy państwo polskie zwyczajnie oszukuje?

    Chyba każde państwo oszukuje

    Poszedłem na pocztę opłacić podatek drogowy.
    Za cały rok wychodzi jednorazowo 1540zł a w dwóch ratach 1686zł.

    Pan zapytał Jak płacimy? Za pół roku? (bo tu dzieciate biedaki już
    trawę żrą z tego dobrobytu po brexicie, zrównał mnie z tym plebsem)
    Tak za pół roku mi się wymsknęło.

    Nie przyszło mi do głowy że rząd może zajebać 146zł odsetek za damski
    chuj. Także tak.

    --
    Piter

    PIS szuka kolejnego słupa na prezydęta
    Może to właśnie Ty? Przyjdź na casting.
    Nowogrodzka 84/86, 02-018 Warszawa

  • 3. Data: 2024-08-17 09:34:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Trybun <M...@t...cb> writes:

> [...]
    > procentowych, a więc z czego te mniejsze odsetki? A może jednak była
    > obniżka stóp, tylko przegapiłem, czy państwo polskie zwyczajnie

    A możesz podać:
    - rodzaj obligacji
    - kwotę jakiej się spodziewałeś (może być od jednej obligacji)
    - kwotę jaka wpłynęła
    Bez tego ciężko powiedzieć, czy masz rację czy bredzisz.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2024-08-17 14:33:27
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 sie 2024 o 08:46, PiteR pisze:

    > Nie przyszło mi do głowy że rząd może zajebać 146zł odsetek za damski
    > chuj. Także tak.

    Osłabianie narodowej spójności -- efekty widać na ulicach:

    https://tvn24.pl/swiat/zamieszki-w-wielkiej-brytanii
    -wsrod-oskarzonych-12-i-13-letnie-dzieci-st8042294

    Wszelkie interesy należy prowadzić gładko, bez szarpnięć, czysto,
    z szacunkiem do przeciwników/współpracowników/kontrahentów itd. -- każdy
    to wie i wielu zna efekty pseudouczciwości, ale z jakiegoś powodu zasady
    pokojowego współistnienia bywają łamane a efekty widać gołym okiem... Do
    demon_strantów można strzelać -- można też ,,strzelać'' do konfliktowych
    przyczyn, choćby ww. ,,odsetek''...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 5. Data: 2024-08-18 11:42:06
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 17.08.2024 o 08:46, PiteR pisze:
> [...]
    > Tak za pół roku mi się wymsknęło.
    >
    > Nie przyszło mi do głowy że rząd może zajebać 146zł odsetek za damski

    W tym przypadku nie widzę żadnego oszustwa, reguły są chyba jasne,
    płacenie w ratach to dodatkowe koszty. Ale jak na Angoli to i tak
    dziwne, dotychczas miałem ich za najbardziej, ze tak napiszę, uczciwy
    kraj w Europie.

  • 6. Data: 2024-08-18 11:42:59
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 17.08.2024 o 09:34, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > - kwotę jaka wpłynęła
    > Bez tego ciężko powiedzieć, czy masz rację czy bredzisz.

    -Roczne
    -Tylko takiej jaka jest gwarantowana (jeśli się nie mylę jest to 5.85%)
    gdy nie nastąpi zmiana stóp procentowych.
    -Mniejsza niż w pierwszym miesiącu po zakupie, mimo tego że nic mi nie
    wiadomo o jakiejś zmianie stóp.
    Zdradzisz po co Ci te szczegóły?

  • 7. Data: 2024-08-18 12:00:00
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Trybun <M...@t...cb> writes:

> [...]
    > 5.85%) gdy nie nastąpi zmiana stóp procentowych.
    > -Mniejsza niż w pierwszym miesiącu po zakupie, mimo tego że nic mi nie

    Nie ułatwiasz współpracy ale spróbujmy.
    Jeśli "roczne w czerwcu" to pewnie chodzi ci o:
    https://www.obligacjeskarbowe.pl/listy-emisyjne/?id=
    ror0625
    W liście emisyjnym mamy:
    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    15. W pierwszym okresie odsetkowym stopa procentowa wynosi 5,95% w skali roku.
    16. Począwszy od drugiego okresu odsetkowego stopa procentowa dla kolejnych okresów
    odsetkowych jest obliczana jako suma stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego
    (NBP)
    obowiązującej w dziesiątym dniu roboczym przed pierwszym dniem miesiąca
    kalendarzowego, w
    którym rozpoczyna się okres odsetkowy i marży w wysokości 0,00%.
    W przypadku gdy wysokość stopy referencyjnej NBP jest niższa od zera przyjmuje się,
    że stopa
    referencyjna wynosi zero
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    Jeśli sie nie mylę
    (https://nbp.pl/polityka-pieniezna/decyzje-rpp/podst
    awowe-stopy-procentowe-nbp/)
    to "stopa referencyjna" wynosi 5,75

    Więc za pierwszy miesiąc powinno być 5.95 (- belka)
    za drugi 5.75 (- belka)

    Tyle wyszło?
    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 8. Data: 2024-08-18 23:24:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v9sflj$4v7j$2@paganini.bofh.team>
    user Trybun pisze tak:

    > W tym przypadku nie widzę żadnego oszustwa, reguły są chyba jasne,
    > płacenie w ratach to dodatkowe koszty.

    ale zauważ, że to nie firma prywatna ani bank tylko gov.uk
    pobiera haracz.

    > Ale jak na Angoli to i tak dziwne, dotychczas miałem ich za
    > najbardziej, ze tak napiszę, uczciwy kraj w Europie.

    hmm
    bo ja wiem?

    są fair i tępią chamstwo w pracy
    mają wysoki próg znoszenia zanim wybuchną.

    bardzo mi się podoba że szybko łapia i szybko skazują
    a mordy do gazety na całą strone foto.

    ludzie są tu przyzwyczajeni do jebania z każdej strony
    za most, za prom, za najechanie kołem na zółtą linię.

    Hordy strażników miejskich polują na źłe parkujących.
    Okamerowane samochody krąża po uliczkach w poszukiwaniu
    nieopłaconych samochodów. Rozpoznawanie tablic, opłata w centrum
    Londynu, opłata za spaliny, opłata za nie przyjscie do lekarza,
    na pobranie krwi, opłata za oddychanie.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 9. Data: 2024-08-19 08:20:21
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 18.08.2024 o 12:00, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    awowe-stopy-procentowe-nbp/)
    > to "stopa referencyjna" wynosi 5,75
    >
    > Więc za pierwszy miesiąc powinno być 5.95 (- belka)

    Tyle wyszło, ale nie sądzisz że to jest jasne i oczywiste? Mam w
    prospekcie 5.95%, nie zmieniają się stopy a tu nagle niższe procenty..
    Może i nie złodzieje, ale państwo matackie  i hochsztaplerskie, żerujące
    na niewiedzy i niedoinformowaniu klienta.

  • 10. Data: 2024-08-19 08:22:11
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 18.08.2024 o 23:24, PiteR pisze:
    > in <news:v9sflj$4v7j$2@paganini.bofh.team>

    > ale zauważ, że to nie firma prywatna ani bank tylko gov.uk
    > pobiera haracz.

    W Polsce to samo, Polska Poczta to przecie firma rządowa, a wysokość
    opłat RTV zróżnicowana w zależności od opłat.

> [...]
    > nieopłaconych samochodów. Rozpoznawanie tablic, opłata w centrum
    > Londynu, opłata za spaliny, opłata za nie przyjscie do lekarza,

    Pisząc "uczciwy" miałem na myśli stosunki na linii państwo-obywatel.
    Wiesz że sporo Polaków ma za złe że żołnierze WP którzy postanowili
    zostać po wojnie w GB musieli podejmować pracę zarobkową bo rząd
    Brytyjski DAŁ im emerytur, zapomóg czy czegokolwiek? Ci Polacy nie
    wiedzą, nie chcą wiedzieć że Premier GB to nie władca który nadaje
    przywileje wg swojego widzimisię, tak jak w Polsce gdy premier Tusk
    przyznał swojej przyjaciółce państwową emeryturę. W Anglii rząd nie może
    publicznie opłacać weteranów obcego wojska, nawet w sytuacji gdy oni
    uczestniczyli w obronie Anglii, a sam premier nie może edyktem nadawać
    przywilejów dla swoich wybrańców. I taka jest właśnie różnica w
    uczciwości między Polską i wieloma innymi krajami Europy a GB.