  • 1. Data: 2006-02-10 08:42:36
    Temat: Zloto w raiffeisen
    Od: "Krecik" <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Orientuje sie ktos co oferuja i jakie maja ceny (ile wynosi marza) dla zlotych
    monet/sztabek?

    Jak zadzwonilem na infolinie to mi gosc nie chcial powiedziec i odeslal mnie do
    oddzialu - mowie ze prosze telefon do oddzialu zeby zadzwonic i zapytac - na to
    on ze kontakt TYLKO przez centralna infolinie. Wiec zeby sprawdzic cene to
    musze osobiscie pojechac do oddzialu!!! Paranoja - a jak mi cena nie pasuje?

    Pozdro
    Krecik

  • 2. Data: 2006-02-10 09:21:27
    Temat: Re: Zloto w raiffeisen
    Od: "kali" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Krecik" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > on ze kontakt TYLKO przez centralna infolinie. Wiec zeby sprawdzic cene to
    > musze osobiscie pojechac do oddzialu!!! Paranoja - a jak mi cena nie
    > pasuje?

    Czy złoto chcesz mieć tez wirtualne ? Przecież po ten ciężki metal musisz
    się pofatygować, nawet po to by od razu schować w bankowej skrytce.

    Ceny nowych polskich monet kolekcjonerskich zobacz w ofercie NBP
    http://www.nbp.pl/ (banknoty,monety, kolekcjonerskie).

    W PKOBP są wyższe o VAT i koszt transportu.
    Czy inny bank może być w monetach kolekcjonerskich detalicznie tańszy od PKO
    BP ?
    Stare monety, są najtańsze na Allegro
    http://www.allegro.pl/showcat.php?id=378 . Ryzyko !
    Sztabki lokacyjne http://e-numizmatyka.pl/store/default.php?cPath=200_
    1631

  • 3. Data: 2006-02-10 09:40:24
    Od: "Krecik" <k...@p...onet.pl>

    > Czy złoto chcesz mieć tez wirtualne ? Przecież po ten ciężki metal musisz
    > się pofatygować, nawet po to by od razu schować w bankowej skrytce.

    Czlowieku! Ale jak cena mi nie odpowiada to po co mam jechac i tracic czas!

> [...]
    >
    > W PKOBP są wyższe o VAT i koszt transportu.
    > Czy inny bank może być w monetach kolekcjonerskich detalicznie tańszy od PKO

    A gdzie napisalem o monetach kolekcjonerskich??? Ja chce monety/sztabki
    LOKACYJNE! A to jest _BEZ_ VATu zgodnie z dyrektywa unijna.

    Czytaj uwaznie!

  • 4. Data: 2006-02-10 11:28:45
    Od: "kali" <k...@o...pl>

    > Czlowieku! Ale jak cena mi nie odpowiada to po co mam jechac i tracic
    > czas!

    Sugerowałem, byś ich olał i szukał gdzie indziej.Nie złość się.
    O złocie austriackim jest tylko świeża reklama, wzmianka prasowa .
    Zapewne nie mają w Polsce żadnego zapasu skoro tak do tego podchodzą, a
    telefony oddziałów są tajne.
    Oddziały NBP miewają na składzie śladowe ilości bielików, to co może mieć
    dziś maleńki oddział banku R?
    Drożej niż http://www.sklep.mennica.com.pl/prod.php?idg=&idp=97
    5 trudno
    znaleźć.

  • 5. Data: 2006-02-10 12:16:51
    Od: "Krecik" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > O złocie austriackim jest tylko świeża reklama, wzmianka prasowa .
    > Zapewne nie mają w Polsce żadnego zapasu skoro tak do tego podchodzą, a

    Dobra OK sorry. Tylko jestem wkurzony ze nie mozna dowiedziec sie ceny nie
    jadac do _GLOWNEGO_ oddzialu w miescie.

    A co do szukania 'gdzie indziej' to wlasnie szukalem i mialem nadzieje ze u
    nich znajde taniej. Chodzi mi o monety filharmonikery 1oz (mam oferte wysylki z
    austrii w cenie 485 EUR + 40EUR koszt wysylki - koszt staly rowniez jak wezme
    wiecej monet). Generalnie maja monety z mennicy austriackiej ktora jest dosc
    tania.

  • 6. Data: 2006-02-10 12:58:19
    Od: "kali" <k...@o...pl>

    > Dobra OK sorry. Tylko jestem wkurzony ze nie mozna dowiedziec sie ceny nie
    > jadac do _GLOWNEGO_ oddzialu w miescie.

    Obawiam się, że gdybyś faktycznie się tam pofatygował wywołałbyś popłoch u
    personelu.
    Nie wiedzieliby, że mają takie coś w ofercie, a tym bardziej jaka cena i na
    kiedy.
    Chciałbym się mylić:-)

> [...]
    > wezme
    > wiecej monet). Generalnie maja monety z mennicy austriackiej ktora jest

    Cena złota w ostatnich tygodniach bardzo się zmienia
    http://www.rodium.pl/notowania/notowania_kruszce.pht
    ml
    http://euro.bankier.pl/market/notowania/quote.html?s
    ymbol=ZLOTO&format=chart&period=1Y&size=B
    Marża za uncję w bankach zwykle jest kilkanaście procent względem średniej
    ceny giełdowej
    Spada przy kilogramach.
    Czy bank R chciałby być konkurencyjny ? Nie wiem.
    Być może telefon o innej porze pozwoli trafić na bardziej obeznanego w
    temacie konsultanta.

    485 eur za uncję, dziś byłoby to b.tanio, ale to chyba nie jest dzisiejsza
    cena.
    40 eur za ubezpieczoną przesyłkę to nie jest drogo.
    Ja bym zamówił wprost.

    W Polsce względnie tania dla lokacyjnych sztabek szwajcarskiej mennicy PAMP
    SA jest e-numizmatyka (Express M) -szczególnie jak kupujesz z miesięczną
    dostawa - to nie jest towar pierwszej potrzeby.
    Marża 5.5% przy 45 dniowej dostawie 1 uncji - taniej gdy więcej. Dziś:
    492.26 eur/1oz
    Ubzepieczony transport w Polsce jest tańszy niż 40 eur.
    {466.5970 eur Londyn http://www.lbma.org.uk/statistics_current.htm }

  • 7. Data: 2006-02-10 14:00:38
    Od: "Krecik" <k...@p...onet.pl>

    > 485 eur za uncję, dziś byłoby to b.tanio, ale to chyba nie jest dzisiejsza
    > cena.
    > 40 eur za ubezpieczoną przesyłkę to nie jest drogo.
    > Ja bym zamówił wprost.

    Sluchaj, a orientujesz sie co do SREBRNYCH monet lokacyjnych z Perth Mint
    (Australian Kookaburra)? Bo tez mam oferte (cena ok 300EUR/kilo) Tylko tutaj
    jest problem z VATem. Monety srebrne, nawet lokacyjne oblozone sa vatem. I
    teraz nie wiem czy jak je sprowadze z Austrii to mi zwroca vat? (tak jak za
    kazdy towar co wywozisz z danego kraju)?

  • 8. Data: 2006-02-10 14:22:32
    Od: "kali" <k...@o...pl>

    > Sluchaj, a orientujesz sie co do SREBRNYCH monet lokacyjnych z Perth Mint

    Niestety nie.
    Tym się nie zainteresowałem, bo wydawało mi się kiedyś, że to mało modny
    towar i ciężko byłoby to korzystnie sprzedać.
    Z Vatem jest normalnie. Austria może go nie naliczyć, lub zwrócić, ale w
    Polsce powinieneś 22% zapłacić.
    Jak nigdzie nie zapłacisz, pozostanie Twoim problemem i polskiego fiskusa.