-
1. Data: 2004-01-15 06:23:42
Temat: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>
Witam wszystkich i mam pytanie.
Mamy z mężem wspólne konto w PKO B.P i dwie karty PKO express.
Kupiliśmy coś w Media Markecie i płaciliśmy moją kartą.
Po sprawdzeniu okazało się, że sprzęt jest wadliwy i mąż pojechał go oddać.
Okazało się , że nie mogą mu zwrócić pieniędzy dopóki ja osobiście nie
przyjadę ze swoją kartą
(chociaż mąż miał swoją kartę do tego samego konta) ponieważ zapłata była z
mojej karty.
I stąd moje pytanie czy tak jest zawsze ??
Przecież dlatego mamy wspólne konto i swoje karty, żeby wszystkie transakcje
wykonywać bez konieczności jeżdżenia "parami".
Od wczoraj, gdzie ma oddanie sprzętu straciliśmy pół dnia przestało mi się
podobać płacenie kartą:-(
Pozdrawiam !!
-
2. Data: 2004-01-15 07:58:34
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>
W artykule news:1074147467.185066@e61.icnet,
niejaki(a): Joanna Kostrom z adresu <j...@i...pl> napisał(a):
> Okazało się , że nie mogą mu zwrócić pieniędzy dopóki ja
> osobiście nie przyjadę ze swoją kartą
> (chociaż mąż miał swoją kartę do tego samego konta) ponieważ zapłata
> była z mojej karty.
> I stąd moje pytanie czy tak jest zawsze ??
> Przecież dlatego mamy wspólne konto
A skąd o tym mają wiedzieć w sklepie? Karty mają przecież różne numery.
Uznanie konta zwrotem pieniędzy musi zapewne mieć uzasadnienie w
księgowości sklepu, inaczej stwarzałoby to możliwość traktowania
sklepowej kasy jak bankomatu do wypłat :). Stąd ich troska (zrozumiała
IMO) o to, aby zwrot zgadzał się z wcześniejszym wydatkiem.
--
woy
'Jeżeli chcesz fabuły, to przed zamordowaniem
jakiejś postaci zawsze możesz z nią porozmawiać'
[Feanor, prgkr]
-
3. Data: 2004-01-15 08:06:53
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "KK" <n...@n...com>
"Joanna Kostrom" <j...@i...pl> wrote in message
news:1074147467.185066@e61.icnet...
> Witam wszystkich i mam pytanie.
>
> Mamy z mężem wspólne konto w PKO B.P i dwie karty PKO express.
> Kupiliśmy coś w Media Markecie i płaciliśmy moją kartą.
> Po sprawdzeniu okazało się, że sprzęt jest wadliwy i mąż pojechał go
oddać.
> Okazało się , że nie mogą mu zwrócić pieniędzy dopóki ja osobiście nie
> przyjadę ze swoją kartą
> (chociaż mąż miał swoją kartę do tego samego konta) ponieważ zapłata była
z
> mojej karty.
> I stąd moje pytanie czy tak jest zawsze ??
> Przecież dlatego mamy wspólne konto i swoje karty, żeby wszystkie
transakcje
> wykonywać bez konieczności jeżdżenia "parami".
> Od wczoraj, gdzie ma oddanie sprzętu straciliśmy pół dnia przestało mi się
> podobać płacenie kartą:-(
Na przyszłość:
- daje się kartę inną dowolną bez zająknięcia się, że to inna
- w razie problemów mówi się, że stara karta została zgubiona - nie mają
IMHO podstaw by Ci nie zwrócić kasy na inną kartę a nawet gotówką
Pozdrawiam
KK
-
4. Data: 2004-01-15 08:48:50
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>
>
> A skąd o tym mają wiedzieć w sklepie? Karty mają przecież różne numery.
> Uznanie konta zwrotem pieniędzy musi zapewne mieć uzasadnienie w
> księgowości sklepu, inaczej stwarzałoby to możliwość traktowania
> sklepowej kasy jak bankomatu do wypłat :). Stąd ich troska (zrozumiała
> IMO) o to, aby zwrot zgadzał się z wcześniejszym wydatkiem.
Sory, ale dla mnie jest to niespecjalnie zrozumiałe - zwracam towar i chce
pieniądze (mógłby to być prezent) !!!!
Szkoda że się tak nie troszczą przyjmując zaplatę za towar (bez problemu
płacę kartą męża).
-
5. Data: 2004-01-15 08:53:47
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "RobertS" <u...@o...pl>
bu5hn3$atv$...@n...polbox.pl,
KK <n...@n...com>:
> Na przyszłość:
> - daje się kartę inną dowolną bez zająknięcia się, że to inna
> - w razie problemów mówi się, że stara karta została zgubiona - nie
> mają IMHO podstaw by Ci nie zwrócić kasy na inną kartę a nawet gotówką
Taaa, wtedy po prostu nie przyjma zwrotu - nie maja takiego obowiazku.
--
Robert
User in front of @ is fake, actual user is: mkarta
-
6. Data: 2004-01-15 09:01:08
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>
Użytkownik "RobertS" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bu5kf3$mps$1@topaz.icpnet.pl...
> bu5hn3$atv$...@n...polbox.pl,
> KK <n...@n...com>:
>
> > Na przyszłość:
> > - daje się kartę inną dowolną bez zająknięcia się, że to inna
> > - w razie problemów mówi się, że stara karta została zgubiona - nie
> > mają IMHO podstaw by Ci nie zwrócić kasy na inną kartę a nawet gotówką
>
> Taaa, wtedy po prostu nie przyjma zwrotu - nie maja takiego obowiazku.
>
Wydaje mi sie, ze nie masz racji. Rozporzadzenie o prawach konsumenta chyba
ich obliguje do przyjecia zwrotu w ciagu 7dni bez wzgledu na powod.
Pzdrwm.
--
Lopez de Bytom en Silesia
-
7. Data: 2004-01-15 09:07:45
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "RobertS" <u...@o...pl>
bu5krn$nl0$...@n...onet.pl,
Lopez <l...@p...onet.pl>:
>> Taaa, wtedy po prostu nie przyjma zwrotu - nie maja takiego
>> obowiazku.
>>
>
> Wydaje mi sie, ze nie masz racji. Rozporzadzenie o prawach konsumenta
> chyba ich obliguje do przyjecia zwrotu w ciagu 7dni bez wzgledu na
> powod.
Podaj prosze namiary na to rozporządzenie - coś przespałem ;)
P.S. Pomylilo Ci sie moze z podobnym prawem dla umów zawartych zdalnie, a
Media Markt chyba nie prowadzi takiej dzialalnosci.
Fakt, przyjmuja zwroty, ale to raczej praktyka i obyczaj sklepu, nie maja
takiego obowiazku.
--
Robert
User in front of @ is fake, actual user is: mkarta
-
8. Data: 2004-01-15 09:11:57
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>
Dnia 2004-01-15 09:48, Użytkownik Joanna Kostrom napisał:
> Sory, ale dla mnie jest to niespecjalnie zrozumiałe - zwracam towar i chce
> pieniądze (mógłby to być prezent) !!!!
Pech, sklep placi prowizje za kazda transakcje karta, jaki ich interes
w tym, zeby CI gotowke zwrocic?
> Szkoda że się tak nie troszczą przyjmując zaplatę za towar (bez problemu
> płacę kartą męża).
Jesli placisz karta meza, to nie zdziw sie, jesli ktoregos pieknego
dnia ta karta zostanie zatrzymana i pocieta. Karta moze poslugiwac sie
jedynie osoba, ktorej dane sa na niej umieszczone.
--
Marcin Nowakowski
MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105
GCM/O d- s-:- a-- C++ L P- L+ E---- W+ N++ K- PS+ X++ R- tv b D+ h z+
-
9. Data: 2004-01-15 09:23:00
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "KK" <n...@n...com>
"RobertS" <u...@o...pl> wrote in message
news:bu5kf3$mps$1@topaz.icpnet.pl...
> > - daje się kartę inną dowolną bez zająknięcia się, że to inna
> > - w razie problemów mówi się, że stara karta została zgubiona - nie
> > mają IMHO podstaw by Ci nie zwrócić kasy na inną kartę a nawet gotówką
>
> Taaa, wtedy po prostu nie przyjma zwrotu - nie maja takiego obowiazku.
Nie piszę o obowiązku. Jeśli MM, Castorama, IKEA mają własną politykę
zwrotów, zapewne z jakimś wewnętrznym regulaminem itp to IMHO muszą kasę
oddać. No chyba, że gdzieś mają zapisane, ze zwrot kartą tylko na oryginalną
kartę. A i to jest po pierwsze śliskie, a po drugie powinno być przekazane
do wiadomości klienta.
Zobacz co pisze w IKEI - że zwracają kasę w ciągu 30 dni - to wszystko. Plus
to, że nie zwracają za żarówki itp. Nie ma słowa o tym, że w przypadku karty
tylko na oryginalną. I na to IMHO się trzeba powoływać, że skoro się samo
obligują do zwrotu kasy to powinni oddać nawet gotówkę.
Pozdrawiam
KK
-
10. Data: 2004-01-15 09:29:35
Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
Od: "RobertS" <u...@o...pl>
bu5m5m$h2t$...@n...polbox.pl,
KK <n...@n...com>:
> Nie piszę o obowiązku. Jeśli MM, Castorama, IKEA mają własną politykę
> zwrotów, zapewne z jakimś wewnętrznym regulaminem itp to IMHO muszą
> kasę oddać.
Watpie, czy jakby co uda sie ich postraszyc wlasnym regulaminem.
> Zobacz co pisze w IKEI - że zwracają kasę w ciągu 30 dni - to
> wszystko.
Nie mam mozliwosci. Ostatnio jak bylem nie widzialem takiego napisu. Jak
wisi taki napis, to juz jest _jakas_ podstawa, choc droga do wyegzekwowania
tego moze byc pokretna i kosztowna.
Ale w MM nie widzialem wywieszonej gwarancji bezwarunkowego zwrotu towaru,
choc przyznaje, ze dosc dawno tam nie bylem. Na ulotkach, ktore rzucaja, nie
ma nic o tym.
> trzeba powoływać, że skoro się samo obligują do zwrotu kasy to
> powinni oddać nawet gotówkę.
Mozna probowac - czesto sie udaje, ale nie ma gwarancji.
--
Robert
User in front of @ is fake, actual user is: mkarta