  • 1. Data: 2011-10-03 19:31:27
    Temat: alior i lokata 100-dniowa: wyzsza kultura bankowa?
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

    czy alior zalozyl komus z was lokate 100-dniowa w tym samym dniu, w ktorym
    wplynely srodki do banku?
    moze akurat ja mam tylko pecha, bo trace za kazdym razem jak przelewam
    srodki na wyznaczony przez bank rachunek wlasnie ten 1 dzien (po przelaniu
    srodkow z innego banku, a srodki sa za kazdym razem w banku do południa).
    jesli tak robia z kazdym depozytem to np. na 1 miliardzie zarabiaja za 1
    dzien 165.205,48 PLN. ladna sumka.
    wogole ten system z zakladaniem lokat to dziwna sprawa, tak jakby sam bank
    utrudnil klientom proste zakladanie depozytow - aby przetrzymac je za friko
    przez 1 dzien. nawet majac konto nie mozna zalozyc takiej lokaty.... niby
    czemu? ano temu, zeby zatrzymac kase przez noc i zarobic, kiwajac klienta...
    czy to nazywa sie wyzsza kultura bankowosci?
    nic nie usprawidliwia takiego cfaniakowania.

  • 2. Data: 2011-10-03 19:38:28
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 03.10.2011 21:31, darkblue pisze:
    > czy alior zalozyl komus z was lokate 100-dniowa w tym samym dniu, w

    Przenies sie gdzie indziej jak ci nie pasuje i pochwal sie ile tam
    bedziesz czekal na zalozenie a pozniej na zwrot.
    W aliorze jak przelejesz rano, to masz lokate tego samego dnia.

  • 3. Data: 2011-10-03 19:51:05
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    > Przenies sie gdzie indziej jak ci nie pasuje i pochwal sie ile tam
    > bedziesz czekal na zalozenie a pozniej na zwrot.
    > W aliorze jak przelejesz rano, to masz lokate tego samego dnia.

    Jak się wyrobisz z przelewem do 12:00 do masz tego samego dnia, przynajmniej
    tak było u mnie:
    przelew z Alior Banku o 11:40 lokata tego samego dnia zalożonona o 15:00
    przelew z Alior Banku o 12:20 założona na drugi dzień

  • 4. Data: 2011-10-03 20:28:34
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Damian News <b...@p...onet.pl> wrote on 2011-10-03_21:51
> [...]
    > przynajmniej tak było u mnie: przelew z Alior Banku o 11:40
    > lokata tego samego dnia zalożonona o 15:00 przelew z Alior

    Jakkolwiek by nie było, lokata powinna zostać założona z datą
    wpływu środków do banku, bo od tej chwili pieniądze są w
    dyspozycji banku. Natomiast to, ile czasu bank potrzebuje na
    założenie konta technicznego i zaksięgowanie tam kwoty lokaty, to
    problem banku.
    Inna sprawa, czy rzeczywiście pieniądze wpływają tak, jak można
    wywnioskować z wykonania przelewu: niektóre kombinacje banków
    (wczesna ostatnia sesja przychodząca, późna sesja wychodząca) dają
    efekt księgowania na następny dzień. Ale wtedy data wpływu musi
    być z tego następnego dnia...

    witrak()

  • 5. Data: 2011-10-03 20:46:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-10-03, witrak() <w...@h...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > (wczesna ostatnia sesja przychodząca, późna sesja wychodząca) dają
    > efekt księgowania na następny dzień. Ale wtedy data wpływu musi

    Pamiętać należy, że alior księguje ostatnią sesję następnego dnia
    roboczego rano. Czyli przelew wysłany trzecią sesją w piątek, będzie
    księgowany w poniedziałek.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-10-03 20:59:46
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-10-03 22:28, witrak() pisze:
> [...]
    > (wczesna ostatnia sesja przychodząca, późna sesja wychodząca) dają
    > efekt księgowania na następny dzień. Ale wtedy data wpływu musi

    Niestety robiąc przelewy wewnętrzne (księgowany przecież od razu) około
    12.00 żadna z lokat nie została założona w tym samym dniu... zakładane
    były między trzecią i dziewiątą rano dnia następnego. Wszystko pewnie
    zależy od liczby wniosków i mocy przerobowych banku bo lokaty zakładane
    przez internet są najprawdopodobniej zatwierdzane ręcznie przez ludków w
    melonikach ;)

  • 7. Data: 2011-10-03 22:04:15
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup

    > Przenies sie gdzie indziej jak ci nie pasuje i pochwal sie ile tam
    > bedziesz czekal na zalozenie a pozniej na zwrot.
    > W aliorze jak przelejesz rano, to masz lokate tego samego dnia.

    kasę przelałem w niedziele z mbanku. pierwsza sesja z mbanku jest o 5.55
    rano i ta sesją kasa wyszła. w Aliorze musiała byc na sesję o 11.00 (tak do
    tej pory ZAWSZE BYŁO). tymczasem przed chwila spojrzałem na rachunek i lokat
    nie ma.
    wniosek?

  • 8. Data: 2011-10-04 07:17:07
    Od: "Bolek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "darkblue" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > czy alior zalozyl komus z was lokate 100-dniowa w tym samym dniu, w ktorym
    > wplynely srodki do banku?

    Mi założył. Wpłaciłem kasę na konto osobiste i założyłem lokatę
    telefonicznie.

    Bolek

  • 9. Data: 2011-10-04 07:18:12
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    darkblue <n...@n...pl> wrote on 2011-10-04_0:04
> [...]
    > o 5.55 rano i ta sesją kasa wyszła. w Aliorze musiała byc na sesję
    > o 11.00 (tak do tej pory ZAWSZE BYŁO). tymczasem przed chwila
    Ale to nic nie znaczy: Ważna jest data utworzenia lokaty, gdy już
    ona będzie założona. Trzeba zaczekać.

    witrak()

  • 10. Data: 2011-10-04 07:35:09
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    osa <o...@n...onet.pl> wrote on 2011-10-03_22:59

    > Niestety robiąc przelewy wewnętrzne (księgowany przecież od razu)
    > około 12.00 żadna z lokat nie została założona w tym samym dniu...

    Pisz gramatycznie, pls...

> [...]
    > banku bo lokaty zakładane przez internet są najprawdopodobniej
    > zatwierdzane ręcznie przez ludków w melonikach ;)

    Ale to powinno być zakładane z datą wpływu środków. Mogą nawet
    tydzień się z tym bawić, ale pieniądze dostali wcześniej.

    Moim zdaniem należy składać reklamacje, z prośbą o wyjaśnienie
    kiedy środki wpłynęły do banku i dlaczego lokata nie została
    założona z tą datą.

    W ogóle uważam - po moim doświadczeniu ze skargą do KNF i UOKiK -
    że należałoby przeprowadzić zorganizowaną akcję składania skarg do
    KNF. Podejrzewam, że już przy kilkudziesięciu pismach/mailach
    zaczęliby coś konkretniejszego robić. Jeżeli moje indywidualne
    działanie spowodowało (oprócz typowego objaśnienia stanowiska
    samego KNF) reakcję banku [nagle odpowiedzieli na zarzuty, których
    wcześniej nie zauważyli, albo w ogóle nie dostali (sic!)], to może
    parędziesiąt listów spowodowałoby większą reakcję.
    Myślę to o właśnie takich sprawach jak księgowanie 3. sejsi
    następnego dnia, opóźnianie wykonywania otwarć lokat, opóźnianie
    przelewów zwrotnych (Getin itp.), wykorzystywanie limitu czasu na
    zerwanie lokaty (Idea: "do 24 godzin" -> "następnego dnia") itp.

    Po prostu nasze tutaj gadanie/narzekanie/użalanie się nic nie
    daje, ale wysyłanie maili pod właściwe adresy już by coś dało. A
    nakład pracy na wysłanie maila nie zależy od adresu :-)
    Więc tylko jest kwestia napisania wzorców...

    witrak()