  • 1. Data: 2008-11-26 20:47:40
    Temat: alior vs eurobank
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    A tak właściwie, to co się tak podniecać tym ovenightem? 5,5% bez belki
    z kapitalizacją dzienną daje 5,65% rocznie, podczas gdy w Eurobanku ROR
    z oprocentowaniem 7,07% przy kapitalizacji miesięcznej i po odjęciu
    belki daje 5,92%. Czyli przy wkładzie 16400, Eurobank daje 43zł rocznie
    więcej i nie trzeba pilnować by nie przekroczyć granicy anty-belkowej. :-)

    No, a jakby ktoś chciał trzymać więcej niż te graniczne 16400, to Alior
    już kompletnie odpada, bo zostaje tylko 4,58% netto...

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2008-11-26 21:49:10
    Temat: Re: alior vs eurobank
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> napisał(a):

    > ...i nie trzeba pilnować by nie przekroczyć granicy anty-belkowej.

    Spostrzeżenie (prawie) słuszne.

    Czy zakładając lokatę jest możliwość zadeklarowania przelewów (po każdym
    okresie 10-dniowym) na tą część "nie owernaitową"?

    To by było remedium na problem ;)

  • 3. Data: 2008-11-27 06:02:26
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    I tylko trzeba dodac, ze o 7,07 nie jest na stale, ale w ramach promocji w
    Eurobanku. Do tego funkcjonalnosc karty troche gorsza nie mowiac juz o
    TokenieGSM. Za sprzetowy nalezy placic (2zl/mc).

  • 4. Data: 2008-11-27 06:15:31
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    tylko po co, skoro ten w komórce jest bardzo dobry?

  • 5. Data: 2008-11-27 06:21:45
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Zephyr" <z...@T...com> napisał w wiadomości
    > tylko po co, skoro ten w komórce jest bardzo dobry?

    Nie kazdy ma ochote by mu bank cos tam w komorce mieszal, nakazywal kolejny
    PIN zapamietywac - w szczegolnosci, gdy ktos lubi zmieniac telefony, a lista
    tych przetestowanych przez Eurobank jest bardzo uboga.

  • 6. Data: 2008-11-27 07:57:45
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 27 lis 2008 o 07:21 GMT, Szymon napisał(a):

    > Nie kazdy ma ochote by mu bank cos tam w komorce mieszal,

    O to dobre :)

    Mozesz podac co konkretnie bank miesza w komorce? :P

    ?

    > gdy ktos lubi zmieniac telefony, a lista
    > tych przetestowanych przez Eurobank jest bardzo uboga.

    Widac ze nie masz pojecia o czym piszesz :)

    Token GSM jest bardzo prosta, wrecz prymitywna aplikacja, ktora poprostu
    dziala na DOWOLNYM telefonie z Java, aha, jak doczytasz to oni nie
    testowali tego na zadnym telfonie fizycznie, jedynie na emulatorach...

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ "It's men like him that give the Y ]
    [ Ekg: #3781111 ][ chromosome a bad name." ]

  • 7. Data: 2008-11-27 08:22:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Brzezi <b...@g...com> writes:

    > O to dobre :)
    >
    > Mozesz podac co konkretnie bank miesza w komorce? :P

    Instaluje jakąś aplikację, o której tak naprawdę nie wiem nic.
    KJ

  • 8. Data: 2008-11-27 08:24:00
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > O to dobre :)
    >
    > Mozesz podac co konkretnie bank miesza w komorce? :P

    Instaluje aplikacje.

    > ?

    TokenGSM jest chroniony PINem (info z Eurobanku).

> [...]
    > dziala na DOWOLNYM telefonie z Java, aha, jak doczytasz to oni nie
    > testowali tego na zadnym telfonie fizycznie, jedynie na emulatorach...

    Eurobank: Oferujemy bezpieczny, wspanialy tokenGSM, bez ktorego nie da sie
    zalogowac na konto.
    Wlasnie... Czy gwarantuja mi, ze token na moim telefonie bedzie dzialal?
    Eurobank: Nie. Powinien dzialac dobrze, ale nie musi.
    Co bedzie w przypadku kradziezy aparatu lub wyladowania baterii?
    Eurobank: Utrata dostepu do konta.
    Co w przypadku czestych zmian aparatu?
    Eurobank: Koniecznosc instalacji/usuwania albo utrata dostepu do konta.
    Ktory jeszcze bank w PL wpadl na tak glupi pomysl, by instalowac cos w
    komorce?
    Eurobank: Tylko my.

    Powiedzmy, ze wole jednak token sprzetowy, co nie znaczy, ze dla Ciebie nie
    ma to byc bezpieczne, wspaniale rozwiazanie.

  • 9. Data: 2008-11-27 08:53:02
    Od: otrov <o...@w...pl>

    Szymon pisze:

    > Instaluje aplikacje.

    > TokenGSM jest chroniony PINem (info z Eurobanku).

    > Eurobank: Oferujemy bezpieczny, wspanialy tokenGSM, bez ktorego nie da sie
    > zalogowac na konto.

    Da się zalogować bez tokena.

    > Wlasnie... Czy gwarantuja mi, ze token na moim telefonie bedzie dzialal?
    > Eurobank: Nie. Powinien dzialac dobrze, ale nie musi.

    Ziew.. Taka aplikacja jak ta będzie działać na 95% telefonów. Obsługa
    Javy musiała by być NAPRAWDĘ skopana w telefonie, żeby toto nie działało.

    > Co bedzie w przypadku kradziezy aparatu lub wyladowania baterii?
    > Eurobank: Utrata dostepu do konta.

    W przypadku kradzieży aparatu złodziej jeszcze musi znać twój kod
    zabezpieczający aplikację. W przypadku podania błędnego kodu aplikacja
    się odpala ale generuje niepoprawne kody.

    W przypadku rozładowania baterii musisz skorzystać z ładowarki i dalej
    będzie działać.

    > Co w przypadku czestych zmian aparatu?
    > Eurobank: Koniecznosc instalacji/usuwania albo utrata dostepu do konta.

    Chyba nie zmieniasz aparatów co dzień. Pobranie z WWW apliakcji i
    zainstalowanie jej nie trwa długo.

    Zawsze też możesz zainstalować sobie token na kompie na jakimś
    emulatorze i po problemie.

    > Ktory jeszcze bank w PL wpadl na tak glupi pomysl, by instalowac cos w
    > komorce?
    > Eurobank: Tylko my.

    Ja nie uważam, że to jest głupi pomysł. Mi pasuje i innym też.

    o.

  • 10. Data: 2008-11-27 09:07:48
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Da się zalogować bez tokena.

    Na ich www jest napisane, ze token jest wymagany do logowania. Czyzby nie
    wiedzieli co pisza?

    > Ziew.. Taka aplikacja jak ta będzie działać na 95% telefonów. Obsługa Javy
    > musiała by być NAPRAWDĘ skopana w telefonie, żeby toto nie działało.

    Problem jest inny. Ja chce aby odpowiedzialnosc za dzialanie tokena przejal
    bank. Tak mam w lukasie. Dostalem token i jesli cos bedzie skopane to bank
    sie marwi. A tu - bank umywa rece, bo winna moze byc komorka, skoro nawet
    jej nie ma na ich liscie. Czujesz roznice?
    Z pewnoscia sa osoby, ktore lubia instalowac podejrzane programy,
    szczegolnie do obslugi kont bankowych, ale powiedzmy, ze ja do nich nie
    naleze.

    > W przypadku kradzieży aparatu złodziej jeszcze musi znać twój kod
    > zabezpieczający aplikację. W przypadku podania błędnego kodu aplikacja się
    > odpala ale generuje niepoprawne kody.

    Nie tyle boje sie o kradziez z konta co o blokade dostepu. Przy
    kilkudziesieciu przelewach na miesiac pozbawienie mnie dostepu do konta, bo
    komorka spadla ze stolu i sie roztrzaskala to straty idace w setki zlotych.

    > W przypadku rozładowania baterii musisz skorzystać z ładowarki i dalej
    > będzie działać.

    Majac sprzetowy - nic nie musze.

    > Chyba nie zmieniasz aparatów co dzień. Pobranie z WWW apliakcji i
    > zainstalowanie jej nie trwa długo.

    Nie, ale token w lukasie mam juz z 5 lat. W tym czasie na pewno zmienialem
    aparat kilka (moze nascie) razy. Zwroc uwage, ze dzis ludzie maja czesto po
    2-3 telefony (prywatne i sluzbowe). W kazdym zamierzasz instalowac hasla?

    > Zawsze też możesz zainstalować sobie token na kompie na jakimś emulatorze
    > i po problemie.

    Tu juz ciekawie dla mnie ta opcja brzmi.

    > Ja nie uważam, że to jest głupi pomysł. Mi pasuje i innym też.

    Tak jak np. posiadanie konta w Eurobanku czy Aliorze z karta pod nie... i
    tylko czasami potem media donosza, ze na skutek skanowania kart zlodzieje
    ogolocili komus konta na setki tysiecy. Dziekuje - ja wole mbank z zerem na
    ekoncie zwiekszanym tylko na potrzeby bankomatu, gdzie zlodziej musialby sie
    wstrzelic w owe 15 minut miedzy zasileniem ekonta a wybraniem kasy, a i to
    robie raz na pol roku i powiedzmy max 200zl.
    Kazdemu wedlug potrzeb.