-
1. Data: 2017-04-04 03:18:22
Temat: awaria w ING
Od: janek z pola <a...@e...pl>
Witam,
www.gazetawroclawska.pl/polska-i-swiat/a/awaria-w-in
g,11949672/
Mechanizm jest tym razem taki, że się nie dopasowały blokady do obciążeń.
Gdy przyszła paczka z obciążeniami od organizacji płatniczej, odpowiedni
system w banku powinien zdejmować blokady wraz z tym jak dokonywał obciążeń.
Czy ktoś może zna odpowiedź na takie pytania:
1) W jakich godzinach weszły obciążenia z paczki przesłanej przez mc?
2) W jakich godzinach zaczęły być zdejmowane blokady?
3) Ile procent blokad (albo jakiego rodzaju) zostały zdjęte w poniedziałek?
4) Jaka była przyczyna (techniczna?) po stronie banku?
W ogóle co za chamstwo - padł serwis transakcyjny, bo ludzie się logowali
masowo w momencie jak się okazywało, że nie mogą płacić kartą ze względu na
debet wynikający z pozostawienia blokad. Ale rzecznik prasowy banku słowem
nie wspomniał w komunikatach dla mediów że faktyczną przyczyną braku dostępu
do serwisu transakcyjnego była awaria zdejmowania blokad. Zamiast tego bank
przeprasza za to, że się im bankowość internetowa przypchała.
--
Wysłane z pola.
-
2. Data: 2017-04-04 11:14:47
Temat: Re: awaria w ING
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:obus8s$s95$...@g...aioe.org...
>www.gazetawroclawska.pl/polska-i-swiat/a/awaria-w-i
ng,11949672/
>Mechanizm jest tym razem taki, że się nie dopasowały blokady do
>obciążeń.
>Gdy przyszła paczka z obciążeniami od organizacji płatniczej,
>odpowiedni
>system w banku powinien zdejmować blokady wraz z tym jak dokonywał
>obciążeń.
Pismak jak to pismak - pisze newsa, pisze co mu powiedzieli, troche
przy tym pomyli, reszta go nie obchodzi.
>Czy ktoś może zna odpowiedź na takie pytania:
0) czemu niby pozostawienie blokady spowodowalo podwojne zaksiegowanie
przelewow i debety ?
Ale tu akurat ... na poczatku mowa o podwojnym zaksiegowaniu
przelewow, na koncu o sciaganiu podwojnych blokad.
Jesli bylo jak piszesz, to ewentualny debet jest fikcyjny.
>1) W jakich godzinach weszły obciążenia z paczki przesłanej przez mc?
>2) W jakich godzinach zaczęły być zdejmowane blokady?
>3) Ile procent blokad (albo jakiego rodzaju) zostały zdjęte w
>poniedziałek?
>4) Jaka była przyczyna (techniczna?) po stronie banku?
Ja tam nie wiem, ale czemu banki nie ksieguja obciazenia z debetowki
od razu, tylko po dwoch dniach ?
>W ogóle co za chamstwo - padł serwis transakcyjny, bo ludzie się
>logowali
>masowo w momencie jak się okazywało, że nie mogą płacić kartą ze
>względu na
>debet wynikający z pozostawienia blokad. Ale rzecznik prasowy banku
>słowem
>nie wspomniał w komunikatach dla mediów że faktyczną przyczyną braku
>dostępu
>do serwisu transakcyjnego była awaria zdejmowania blokad. Zamiast
>tego bank
>przeprasza za to, że się im bankowość internetowa przypchała.
No coz:
a) rzecznik ma ladnie wytlumaczyc i pozostawic dobra opinie o banku,
za to ma placone :-)
b) w okreslonym momencie rzecznik moze nie calkiem wiedziec co sie
stalo,
c) troche w zwiazku z a) - banki, i inni tez, taki juz maja zwyczaj,
ze o problemach na stronie nie napisza.
widac wola, zeby klient przeklął wiecznie zajętą infolinie, niż
dowiedział sie, ze bank ma problemy :-)
d) awaria oprogramowania (sprzętu ?) to normalna sprawa, a nie zadne
chamstwo :-)
J.
-
3. Data: 2017-04-05 00:17:37
Temat: Re: awaria w ING
Od: janek z pola <a...@e...pl>
J.F. wrote:
> Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:obus8s$s95$...@g...aioe.org...
>>www.gazetawroclawska.pl/polska-i-swiat/a/awaria-w-
ing,11949672/
>>Mechanizm jest tym razem taki, że się nie dopasowały blokady do
>>obciążeń.
>>Gdy przyszła paczka z obciążeniami od organizacji płatniczej,
>>odpowiedni
>>system w banku powinien zdejmować blokady wraz z tym jak dokonywał
>>obciążeń.
>
> Pismak jak to pismak - pisze newsa, pisze co mu powiedzieli, troche
> przy tym pomyli, reszta go nie obchodzi.
>
>>Czy ktoś może zna odpowiedź na takie pytania:
>
> 0) czemu niby pozostawienie blokady spowodowalo podwojne zaksiegowanie
> przelewow i debety ?
1. W momencie zapytania o dostępność środków przy płatności bank zrobił
blokadę.
2. W momencie otrzymania paczki z transakcjami bank obciążył konto i nie
zdjął blokady
W efekcie konto jest podwójnie obciążone do momemtu zdjęcia blokady.
>
> Ale tu akurat ... na poczatku mowa o podwojnym zaksiegowaniu
> przelewow, na koncu o sciaganiu podwojnych blokad.
>
> Jesli bylo jak piszesz, to ewentualny debet jest fikcyjny.
Po co się wypowiadasz, skoro nie masz pojęcia o tym temacie?
>
>>1) W jakich godzinach weszły obciążenia z paczki przesłanej przez mc?
>>2) W jakich godzinach zaczęły być zdejmowane blokady?
>>3) Ile procent blokad (albo jakiego rodzaju) zostały zdjęte w
>>poniedziałek?
>>4) Jaka była przyczyna (techniczna?) po stronie banku?
>
> Ja tam nie wiem, ale czemu banki nie ksieguja obciazenia z debetowki
> od razu, tylko po dwoch dniach ?
Dlatego, że blokada środków to tylko zabezpieczenie się banku przed
ewentualnym wejściem danego rachunku w debet. Dopiero paczka transakcji
przesyłana przez organizację płatniczą jest podstawą do wykonania
faktycznego obciążenia. Zwróć uwagę, że dla transakcji off-line (gdy nie ma
zapytania o dostępne środki) banki nie robią blokad bo nawet nie wiedzą o
takich transakcjach. Dopiero paczka przynosi im te informacje.
Tylko po co ja to wszystko piszę?
>
>>W ogóle co za chamstwo - padł serwis transakcyjny, bo ludzie się
>>logowali
>>masowo w momencie jak się okazywało, że nie mogą płacić kartą ze
>>względu na
>>debet wynikający z pozostawienia blokad. Ale rzecznik prasowy banku
>>słowem
>>nie wspomniał w komunikatach dla mediów że faktyczną przyczyną braku
>>dostępu
>>do serwisu transakcyjnego była awaria zdejmowania blokad. Zamiast
>>tego bank
>>przeprasza za to, że się im bankowość internetowa przypchała.
>
> No coz:
> a) rzecznik ma ladnie wytlumaczyc i pozostawic dobra opinie o banku,
> za to ma placone :-)
> b) w okreslonym momencie rzecznik moze nie calkiem wiedziec co sie
> stalo,
> c) troche w zwiazku z a) - banki, i inni tez, taki juz maja zwyczaj,
> ze o problemach na stronie nie napisza.
> widac wola, zeby klient przeklął wiecznie zajętą infolinie, niż
> dowiedział sie, ze bank ma problemy :-)
>
> d) awaria oprogramowania (sprzętu ?) to normalna sprawa, a nie zadne
> chamstwo :-)
Nie dość że się wypowiadasz w temacie o którym - jak widać - nie masz
pojęcia, to dodatkowo nie czytasz ze zrozumieniem. Chamstwem jakie wskazałem
nie jest awaria oprogramowania, tylko to że zespół PR tego banku nie
przekazał informacji o faktycznej awarii a jedynie odniósł się do jednego z
jej skutków.
--
Wysłane z pola.
-
4. Data: 2017-04-05 12:21:22
Temat: Re: awaria w ING
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:obus8s$s95$...@g...aioe.org...
>www.gazetawroclawska.pl/polska-i-swiat/a/awaria-w-i
ng,11949672/
>Mechanizm jest tym razem taki, że się nie dopasowały blokady do
>obciążeń.
>Gdy przyszła paczka z obciążeniami od organizacji płatniczej,
>odpowiedni
>system w banku powinien zdejmować blokady wraz z tym jak dokonywał
>obciążeń.
Wlasnie mowia, ze awaria byla szersza i dotyczy Mastercarda w kilku
bankach.
Citi, Alior, BZ, itp.
J.
-
5. Data: 2017-04-05 12:44:25
Temat: Re: awaria w ING
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
Wygląda na to, że to MC ogólnie miał problem - pojawiła się informacja w ST w db.
Ciekawe, czy to problem MC w PL czy na całym świecie ?
Ale mi się żadne transakcje na KK MC z db podwójnie nie zaksięgowały, chyba blokady
nie były zdjęte, ale tak też miałem jakiś czas temu - taka jednak zaleta kredytówki z
odpowiednim limitem, że można taki problem olać i spokojnie 2 tygodnie na
automatyczne zdjęcie blokady poczekać.
O KK MC z citi nie powiem nic, bo właśnie jest okres jej nieużywania, debetówką MC
płaciłem wczoraj (dla spełnienia warunków promocji), więc pewnie okres awarii już
przeszedł.
-
6. Data: 2017-04-05 14:10:40
Temat: Re: awaria w ING
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości grup
>Wygląda na to, że to MC ogólnie miał problem - pojawiła się
>informacja w ST w db.
>Ciekawe, czy to problem MC w PL czy na całym świecie ?
>Ale mi się żadne transakcje na KK MC z db podwójnie nie zaksięgowały,
>chyba blokady nie były zdjęte, ale tak też miałem jakiś czas temu -
>taka jednak zaleta >kredytówki z odpowiednim limitem, że można taki
>problem olać i spokojnie 2 tygodnie na automatyczne zdjęcie blokady
>poczekać.
Jak kto ma wiecej pieniedzy to pewnie tak.
Jak ktos ma budzet napiety, to sie zaczyna - kredytowka odmawia
platnosci, bo limit przekroczony, debetowka odmawia, bo brak
pieniedzy, wyplaty z bankomatu odmowi, albo wejdzie w debet ...
A jak ktos akurat rozliczenia skontroluje, to tez bedą jajca, tzn
reklamacje.
J.
-
7. Data: 2017-04-05 15:18:22
Temat: Re: awaria w ING
Od: janek z pola <a...@e...pl>
J.F. wrote:
> Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:obus8s$s95$...@g...aioe.org...
>>www.gazetawroclawska.pl/polska-i-swiat/a/awaria-w-
ing,11949672/
>>Mechanizm jest tym razem taki, że się nie dopasowały blokady do
>>obciążeń.
>>Gdy przyszła paczka z obciążeniami od organizacji płatniczej,
>>odpowiedni
>>system w banku powinien zdejmować blokady wraz z tym jak dokonywał
>>obciążeń.
>
> Wlasnie mowia, ze awaria byla szersza i dotyczy Mastercarda w kilku
> bankach.
>
> Citi, Alior, BZ, itp.
Przed paru laty VISA zrobiła podobny numer - przesłała w paczkach każdą
transakcję po (zdaje się) 27 razy. Z tego co pamiętam był tylko jeden bank
wtedy w Polsce, który nie wessał tej paczki.
--
Wysłane z pola.
-
8. Data: 2017-04-10 19:50:37
Temat: Re: awaria w ING
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oc1620$1b5u$...@g...aioe.org...
J.F. wrote:
>> 0) czemu niby pozostawienie blokady spowodowalo podwojne
>> zaksiegowanie
>> przelewow i debety ?
>1. W momencie zapytania o dostępność środków przy płatności bank
>zrobił
>blokadę.
>2. W momencie otrzymania paczki z transakcjami bank obciążył konto i
>nie
>zdjął blokady
>W efekcie konto jest podwójnie obciążone do momemtu zdjęcia blokady.
>> Ale tu akurat ... na poczatku mowa o podwojnym zaksiegowaniu
>> przelewow, na koncu o sciaganiu podwojnych blokad.
>> Jesli bylo jak piszesz, to ewentualny debet jest fikcyjny.
>Po co się wypowiadasz, skoro nie masz pojęcia o tym temacie?
Bo tak mi sie jakos wydaje, ze blokada sie nazywa jak sie nazywa, zeby
nie byla pobraniem z konta.
Zebysmy sie zrozumieli - dla tych, co im bankomat odmowi wyplaty, czy
bank odmowi autoryzacji kolejnej transacji, debet bedzie jak
najbardziej realny i dotkliwy.
Ale jakies karne odsetki czy oplaty za wejscie w debet nie powinny
miec miejsca - przynajmniej tak mi sie wydaje.
Bo i na jakiej podstawie ?
>>>1) W jakich godzinach weszły obciążenia z paczki przesłanej przez
>>>mc?
>>>2) W jakich godzinach zaczęły być zdejmowane blokady?
>>>3) Ile procent blokad (albo jakiego rodzaju) zostały zdjęte w
>>>poniedziałek?
>>>4) Jaka była przyczyna (techniczna?) po stronie banku?
>
>> Ja tam nie wiem, ale czemu banki nie ksieguja obciazenia z
>> debetowki
>> od razu, tylko po dwoch dniach ?
>Dlatego, że blokada środków to tylko zabezpieczenie się banku przed
>ewentualnym wejściem danego rachunku w debet. Dopiero paczka
>transakcji
>przesyłana przez organizację płatniczą jest podstawą do wykonania
>faktycznego obciążenia.
I ta paczka jest wysylana po dwoch dniach ?
Musze sie przyjrzec, ale IMO - niektore banki ksieguja szybko.
>Zwróć uwagę, że dla transakcji off-line (gdy nie ma
>zapytania o dostępne środki) banki nie robią blokad bo nawet nie
>wiedzą o
>takich transakcjach. Dopiero paczka przynosi im te informacje.
Ale ja tu o on-line, bank jak najbardziej wie, bo blokade zalozyl.
>> No coz:
>> a) rzecznik ma ladnie wytlumaczyc i pozostawic dobra opinie o
>> banku,
>> za to ma placone :-)
>> b) w okreslonym momencie rzecznik moze nie calkiem wiedziec co sie
>> stalo,
>> c) troche w zwiazku z a) - banki, i inni tez, taki juz maja
>> zwyczaj,
>> ze o problemach na stronie nie napisza.
>> widac wola, zeby klient przeklął wiecznie zajętą infolinie, niż
>> dowiedział sie, ze bank ma problemy :-)
>
>> d) awaria oprogramowania (sprzętu ?) to normalna sprawa, a nie
>> zadne
>> chamstwo :-)
>Nie dość że się wypowiadasz w temacie o którym - jak widać - nie masz
>pojęcia, to dodatkowo nie czytasz ze zrozumieniem. Chamstwem jakie
>wskazałem
>nie jest awaria oprogramowania, tylko to że zespół PR tego banku nie
>przekazał informacji o faktycznej awarii a jedynie odniósł się do
>jednego z
>jej skutków.
Patrz pkt c).
"to zadne chamstwo, to jest praktyka biznesowa" :-P
J