  • 1. Data: 2003-03-31 18:40:40
    Temat: bezpieczenstwo funduszy inwestycyjnych
    Od: "Darek" <daru22@[spam]poczta.onet.pl>

    Zastanawiam się nad inwestycja w fundusze (Skarbiec, SEB) i mam w związku z
    tym pytanie
    jakie sa gwarancje tych podmiotów

    pozdrawiam,
    darek

  • 2. Data: 2003-03-31 21:09:36
    Temat: Re: bezpieczenstwo funduszy inwestycyjnych
    Od: s...@p...onet.pl

    > Zastanawiam się nad inwestycja w fundusze (Skarbiec, SEB) i mam w związku z
    > tym pytanie
    > jakie sa gwarancje tych podmiotów

    Środki przechowywane są w banku depozytariusza.
    Środki zgromadzone u depozytariusza sa wydzielone i nie wchodzą w masę
    upadłościową banku. Są zarejestrowane na rachunku funduszu i są jego własnością.
    Dodatkowych gwarancji nie ma, ale bezpieczeństwo jest takie samo jak w
    przypadku lokat bankowych.

    cześć

  • 3. Data: 2003-04-01 06:00:26
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    własnością.
    > Dodatkowych gwarancji nie ma, ale bezpieczeństwo jest takie samo jak w

    WKF: Banki maja dodatkowo BFG.

    Karol

  • 4. Data: 2003-04-01 17:21:01
    Od: "Darek" <daru22@[spam]poczta.onet.pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> wrote>
> [...]
    > Środki zgromadzone u depozytariusza sa wydzielone i nie wchodzą w masę
    > upadłościową banku. Są zarejestrowane na rachunku funduszu i są jego

    no tak, ale kto mi zwroci kase jak padnie fundusz???
    bank depozytariusz???

    pozdrawiam,

    darek

  • 5. Data: 2003-04-01 18:17:22
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Darek" <daru22@[spam]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > no tak, ale kto mi zwroci kase jak padnie fundusz???
    > bank depozytariusz???

    A jest szansa(realna), żeby on padł??
    Przecież każdy fundusz jest zyskowny (bo manipuluje wartością jednostek)
    Wiec jak ma paść? Prezes ukradnie kasę i pojedzie w siną dal?
    Bank może paść jak udzieli za dużo niespłacalnych kredytów, ale fundusz?

  • 6. Data: 2003-04-01 20:41:18
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Darek" <daru22@[spam]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A jest szansa(realna), żeby on padł??
    > Przecież każdy fundusz jest zyskowny (bo manipuluje wartością jednostek)

    Kazdy zyskowny ? Co to znaczy "manipuluje wartościa jednostki"?

    > Wiec jak ma paść? Prezes ukradnie kasę i pojedzie w siną dal?
    > Bank może paść jak udzieli za dużo niespłacalnych kredytów, ale fundusz?

    Wystarczy, ze inwestuje w akcje na gieldzie.
    Teoretycznie mozna sobie wyobrazic sytuacje, ze wartośc j.u. funduszu
    zjedzie do 0.

    Karol

  • 7. Data: 2003-04-02 06:16:13
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wystarczy, ze inwestuje w akcje na gieldzie.
    > Teoretycznie mozna sobie wyobrazic sytuacje, ze wartośc j.u. funduszu
    > zjedzie do 0.

    No to co przeciez to twoje pieniadze nie ich. Fundusz nie ma nic wspolnego z
    majatkiem jakim zarzadza.
    TFI jako takie zyje z prowizji jesli ma ich za malo to moze zbankrutowac ale
    to w niczym nie zmiania
    sytulacji klienta ktorego j.u sa w banku depozytariuszu i TFI nie ma do nich
    dostepu.

  • 8. Data: 2003-04-02 15:05:26
    Od: "Darek" <daru22@[spam]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ROBBO 2" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ale
    > to w niczym nie zmiania
    > sytulacji klienta ktorego j.u sa w banku depozytariuszu i TFI nie ma do

    czyli jak dobrze rozumiem to gdy padnie fundusz to bank depozytariusz zwroci
    mi kase w 100%???

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-04-02 18:29:44
    Od: Michał Politowski <r...@r...address>

    On Wed, 2 Apr 2003 17:05:26 +0200, Darek <daru22@[> wrote:
    [...]
    > czyli jak dobrze rozumiem to gdy padnie fundusz to bank depozytariusz zwroci
    > mi kase w 100%???

    Co znaczy padnie fundusz? Jeśli wartość jednostki spadnie do zera,
    dostaniesz 100% swojego udziału w zerze (pewnie są przepisy nakazujące
    zamknąć taki interes wcześniej).
    Jeśli padnie TFI, nadal masz swój udział w funduszu.

    --
    Michał Politowski -- m...@c...icm.edu.pl
    This message intentionally left non-blank.

  • 10. Data: 2003-04-02 22:39:19
    Od: "Mariusz A. Jasiński" <n...@s...onet.pl>

    Darek wrote:
    > Zastanawiam się nad inwestycja w fundusze (Skarbiec, SEB) i mam w związku z
    > tym pytanie

    ryzyko to np. że fundusz zainwestuje w spółkę a'la Worldcom,
    albo że polski rzund zbankrutuje i nie spłaci obligacji

    MJ