  • 1. Data: 2007-07-04 20:53:24
    Temat: certyfikat
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    w "instrukcjach" banków internetowych mówi się, aby na wejściu sprawdzać
    zawsze certyfikat. Co też staram się robić. I jest bank, który uzyskał
    taki certyfikat w dniu 25.10.2005 i miał on być ważny do 28.10.2007. I
    wszystko do dziś się zgadzało (SHA1 i MD5). Aż tu "nagle" dziś patrzę,
    wszystko pozamieniane, data uzyskania 25.06.2007 (nie minął termin
    ważności starego!), ważny do 25.06.2008. Oczywiście inne SHA1 i MD5.
    Skąd ja, szary interesant, mam wiedzieć, że mnie ktoś nie robi w
    bambuko, i że nie wylądowałem na lipnej stronie? Czy bank nie powinien
    wysyłać do jego użytkowników internetowych jednorazowego info o
    zmienionym certyfikacie? [mBank]

    andy_nek

  • 2. Data: 2007-07-04 21:24:13
    Temat: Re: certyfikat
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 04 Jul 2007 22:53:24 +0200, Andrzej Kłos <a...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >Skąd ja, szary interesant, mam wiedzieć, że mnie ktoś nie robi w
    >bambuko, i że nie wylądowałem na lipnej stronie?

    Logiki trochę. Jeżeli nie wierzysz w nowy certyfikat, to nie
    powinieneś też wierzyć w stary. Jest wystawiony dla www.mbank.com.pl?
    Jest ważny? Nie jest przeterminowany? To właściwie w czym problem?
    Przecież w dalszym ciągu masz potwierdzenie z VeriSign, że strona
    mBanku to strona mBanku.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 3. Data: 2007-07-04 21:46:47
    Od: "Tapatik" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jest ważny? Nie jest przeterminowany? To właściwie w czym problem?
    > Przecież w dalszym ciągu masz potwierdzenie z VeriSign, że strona

    Mało tego Andrzeju, nowemu certyfikatowi powinieneś ufać bardziej ze względu
    na status EV (Extended Validation).

  • 4. Data: 2007-07-04 21:49:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > i że nie wylądowałem na lipnej stronie? Czy bank nie powinien wysyłać do
    > jego użytkowników internetowych jednorazowego info o zmienionym

    Bo na certyfikacie jest napisane komu został wydany i to jest raczej ciężko
    podrobić.

  • 5. Data: 2007-07-04 21:54:02
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 04 Jul 2007 23:24:13 +0200, Maciej Bojko wrote:

> [...]
    > Jest ważny? Nie jest przeterminowany? To właściwie w czym problem?
    > Przecież w dalszym ciągu masz potwierdzenie z VeriSign, że strona

    Problem w tym, że przez kilka godzin "odcisk palca" podawany na stronie
    <http://www.mbank.com.pl/przewodnik/bezpieczenstwo/s
    zyfrowanie.html> był
    nieaktualny.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 6. Data: 2007-07-04 23:25:53
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Andrzej Kłos wrote:

    > Skąd ja, szary interesant, mam wiedzieć, że mnie ktoś nie robi w
    > bambuko, i że nie wylądowałem na lipnej stronie?

    nie wiesz tego, ale dopoki nie dodasz jakiegos lipnego certyfikatu
    do listy zaufanych to mozesz wierzyc przegladarce

  • 7. Data: 2007-07-05 06:39:46
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 04 Jul 2007 22:53:24 +0200, Andrzej Kłos napisał(a):

> [...]
    > bambuko, i że nie wylądowałem na lipnej stronie? Czy bank nie powinien
    > wysyłać do jego użytkowników internetowych jednorazowego info o

    Jeżeli chcesz mieć pewność, że logujesz się do mBanku i po drodze,
    żaden DNS nie został zatruty aby skierować Ciebie w inne miejsce niż
    byś tego chciał, to możesz się łaczyć do mBanku na adres IP czyli:

    [terror@cartel ~]$ host www.mbank.com.pl
    www.mbank.com.pl has address 193.41.230.81

    czyli https://193.41.230.81 - przeglądarka wyrzuci wprawdzie
    problem z certyfikatem, ale to jest oczywiste, ponieważ wystawiono go na
    adres kanoniczny www.mbank.com.pl. W przypadku łączenia się na IP masz
    100% pewność (możesz zapomnieć o certach), że łączysz się do mBanku, no
    chyba że zmieni się adres IP, ale to zdarza się bardzo rzadko z
    wiadomych względów.

  • 8. Data: 2007-07-05 06:48:30
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski wrote:

> [...]
    > adres kanoniczny www.mbank.com.pl. W przypadku łączenia się na IP masz
    > 100% pewność (możesz zapomnieć o certach)

    jaja sobie robisz prawda ? co Ci daje niby te pewnosc ?

  • 9. Data: 2007-07-05 06:55:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 08:39:46 +0200,
    osoba podpisana: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>
    napisała:
    > Dnia Wed, 04 Jul 2007 22:53:24 +0200, Andrzej Kłos napisał(a):

    [..]

    > [terror@cartel ~]$ host www.mbank.com.pl
    > www.mbank.com.pl has address 193.41.230.81
    >
    > 100% pewność (możesz zapomnieć o certach), że łączysz się do mBanku, no

    Jeśli rozmawiamy na tym poziomie paranoi, to należy rozważyć czy
    przypadkiem jakiś router po drodze nie robi podmiany pakietów. Bez
    jakiegoś IPsec słabo to widzę.

    KJ

    According to the latest official figures, 43% of all statistics are
    totally worthless.

  • 10. Data: 2007-07-05 07:07:19
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

    > W przypadku łączenia się na IP masz
    > 100% pewność (możesz zapomnieć o certach), że łączysz się do mBanku, no
    > chyba że zmieni się adres IP, ale to zdarza się bardzo rzadko z
    > wiadomych względów.

    Ops.
    Kolega chyba zapomniał, że po drodze jest jeszcze ze 40 routerów i ze 40
    adminów, którzy równie skutecznie mogą namieszać w tablicy routingu jak i
    inni admini w serwerach DNS.

    Różnica jest tylko taka, że serwerów DNS po drodze i ich adminów do złapania
    jest znacznie mniej niż routerów.