  • 1. Data: 2006-02-07 22:18:07
    Temat: czek w gbp - inkaso czeku
    Od: "lysiejacy" <l...@s...gazeta.pl>

    Kilka tygodni temu pytałem się o najtańszy sposób realizacji zwyklego (czytaj
    nie bankierskiego) czeku w gbp - odpowiedzi byly nieliczne i sprzeczne
    Otóż w bz wbk za 25 zł od sztuki zrealizowali czek w ciągu 6 tyg. - nie mam u
    nich konta - kwotę w gbp odebrałem gotówką w kasie. Jest to najtańsza oferta
    jaką znalazłem (wazelinka dla bzwbk:)) - korzystna przy małych kwotach jak
    też przy większych - nie wiem jaka jest maksymalna mozliwa do ściągnięcia tym
    sposobem
    Czasem są pytania o wysyłkę kasy z zagranicy do Polski - imho jeśli czas nie
    jest ograniczony ważnymi okolicznościami nie korzystać ani z western union i
    podobnych zdzierających usług ani z transferów (swift i inne) bankowych -
    zawsze zaskoczą jakimiś opłatami (choćby banków pośrednikow)
    Wystawic swojej rodzinie czek lub nawet sobie samemu jeśli jest się w Polsce,
    zanieść do bzwbk i za 25zł pieniądze są w kraju - można korzystnie wymienić w
    kantorze. Warunkiem jest posiadanie konta z książeczką czekową (oraz
    dostępnej na nim kwoty:))- jeśli pracuje ktoś legalnie w np. uk to konto mieć
    musi, a książka czekowa jest darmowym standardem.