  • 1. Data: 2005-12-11 13:34:46
    Temat: czekomaty
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Będąc w tym roku na Ukrainie zauważyłem, że kilka banków posiada dziwne
    bankomaty, w któych oprócz otworu na kartę jest także inny, na czek. Może mi
    ktos wyjaśnić skąd i dlaczego stosuje się takie urządzenia?
    AS

  • 2. Data: 2005-12-11 13:43:50
    Temat: Re: czekomaty
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Adam Sito wrote:
> [...]
    > dziwne bankomaty, w któych oprócz otworu na kartę jest także inny, na
    > czek. Może mi ktos wyjaśnić skąd i dlaczego stosuje się takie

    Są stosowane w wielu krajach, gdzie używanie czeków ma dłuższą historię niż
    np. w Polsce.
    Służą do wydawania czeków. Jak się komuś skończą to nie musi iść do banku po
    nowe tylko wystarczy posiadanie karty i odwiedzenie bankomatu.
    Rozwiązanie powoli wychodzi z użycia, ponieważ czeki są coraz mniej
    popularne.

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2005-12-11 14:29:39
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:dnhag2$6s4

> [...]
    > po nowe tylko wystarczy posiadanie karty i odwiedzenie bankomatu.
    > Rozwiązanie powoli wychodzi z użycia, ponieważ czeki są coraz mniej

    Znaczy tylko wydaja puste blankiety? A nie realizuja niechcacy czekow?

    Belin

  • 4. Data: 2005-12-11 14:36:01
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Belin wrote:
    > Znaczy tylko wydaja puste blankiety? A nie realizuja niechcacy czekow?

    Te, które ja widziałem wydawały puste czeki (no nie całkiem bo miały
    nadrukowane dane posiadacza rachunku), chociaż nie wykluczam że istnieją
    inne.

    --
    Dawid