  • 1. Data: 2009-11-20 10:56:25
    Temat: czy instrumenty pochodne to hazard? ;-)
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Ciekawostka: posłom już tak nakładli do głów, że opcje i takie tam to
    hazard, że aż musieli sobie to powyjaśniać w nowej ustawie hazardowej:

    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=696

    Nb. dodam, że tam są inne kwiatki, ale to już nie na tę grupę lament.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 2. Data: 2009-11-20 11:04:24
    Temat: Re: czy instrumenty pochodne to hazard? ;-)
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości grup
    l...

    > Nb. dodam, że tam są inne kwiatki, ale to już nie na tę grupę lament.

    Na tę.

    Dawaj, mnie to na przykład interesuje. A myślę, że nie tylko mnie.

  • 3. Data: 2009-11-20 11:05:43
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]

    Na tę.

    Dawaj, mnie to na przykład interesuje. A myślę, że nie tylko mnie.

    Przy okazji, czy płatne turnieje brydżowe z nagrodami na BBO to także już
    hazard wg tej polskiej ustawy? :)

  • 4. Data: 2009-11-20 11:51:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 20 Nov 2009 12:05:43 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Na tę.
    >
    > Dawaj, mnie to na przykład interesuje. A myślę, że nie tylko mnie.

    Ano na ten przykład:
    - podwójna sankcja za wzięcie udziału w nielegalnej grze
    - zakaz informowania o tym, że przedsiębiorstwo hazardowe kogoś
    sponsoruje (już nawet nie za sponsorowanie czy reklamę -- za samą
    informację)
    - zakaz e-hazardu, który (nowela już w drodze) zaraz będzie (częściowo
    uchylony)

    Ogólnie totalny burdel.

    > Przy okazji, czy płatne turnieje brydżowe z nagrodami na BBO to także
    > już hazard wg tej polskiej ustawy?

    Tak (art. 30) -- tylko za zezwoleniem MinFin, plus np. art. 44, art. 60,
    etc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2009-11-20 12:08:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Co do zasady, uważam że to dobrze. Im więcej takich ośmieszających prawo
    martwych przepisów powstanie tym lepiej, nawet nie powinni tego nowelizować.
    Oczywiście w dłuższym dystansie, bo w krótkim to będzie tylko coraz gorszy
    bajzel. Ale i tak sądzę, że cała ta ustawa to jest jakieś odwracanie uwagi i
    pozorowanie działania.

    Ciekawi mnie jak mogłaby wyglądać "Wiosna Ludów" w epoce powszechnego
    Internetu. :) Zdaję sobie sprawę, że powszechny dobrobyt utrudnia pójście tą
    drogą, ale poczekajmy na krach systemu ubezpieczeń społecznych w którymś z
    państw. Potem może już być z górki.

  • 6. Data: 2009-11-20 12:28:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 20 Nov 2009 13:08:50 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Co do zasady, uważam że to dobrze. Im więcej takich ośmieszających prawo
    > martwych przepisów powstanie tym lepiej, nawet nie powinni tego
    > nowelizować.

    Na szczęście: PiS ustawy nie poparł (ani SLD), przeto wiele wskazuje, że
    będzie veto prezydenckie -- a ustawa pójdzie do kosza.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 7. Data: 2009-11-20 12:51:20
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Zobacz jak fajnie to zrobili. Umiejętnie i szybciutko połączyli w tej
    ustawie działania skierowane przeciwko podmiotom czerpiącym zyski z hazardu
    z działaniami przeciwko klientom tych podmiotów oraz dodali kilka łatwych do
    wychwycenia absurdów. W związku z tym społeczeństwo będzie raczej przeciwko
    tym zmianom. Ustawa pójdzie do kosza i wszystko zostanie po staremu. A w
    razie czego będą mogli powiedzieć: no przecież chcieliśmy zabrać zyski
    kolesiom zbysia i rysia, ale społeczeństwo nie chciało tej ustawy albo też
    prezydent ją zawetował i nie udało się odrzucić tego veta.

  • 8. Data: 2009-11-20 12:57:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 20 Nov 2009 13:51:20 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Zobacz jak fajnie to zrobili. Umiejętnie i szybciutko połączyli w tej
    > ustawie działania skierowane przeciwko podmiotom czerpiącym zyski z
    > hazardu z działaniami przeciwko klientom tych podmiotów

    Kara za udział w nielegalnym hazardzie była zawsze (i jest teraz). To
    przestępstwo karnoskarbowe -- art. 109 kks.

    > W związku z tym społeczeństwo
    > będzie raczej przeciwko tym zmianom.

    Społeczeństwu to powiewa, bo 99,98% ludzi nawet nie wie co to e-hazard
    (wliczam także tych, co grają, ale bez świadomości, że za to jest kara).

> [...]
    > chcieliśmy zabrać zyski kolesiom zbysia i rysia, ale społeczeństwo nie
    > chciało tej ustawy albo też prezydent ją zawetował i nie udało się

    A to prawda, będzie można bić w prezydenta i to w sumie na niecały rok
    przed kampanią wyborczą.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 9. Data: 2009-11-20 15:35:11
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 20 Lis, 13:08, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > drogą, ale poczekajmy na krach systemu ubezpieczeń społecznych w którymś z

    Z tym powszechnym dobrobytem to bym nie przesadzał. Wkrótce zasada
    20/80 w cywilizowanym świecie, a 5/95 w świecie takim jak nasz polski,
    dadzą znac o sobie. Wielu ludzi ma już dość tzw. globalizacji,
    polegającej na uleganiu korporacjom przez skorumpowane przez nie rządy
    w sferze zysku, a obciażaniu tzw. proletariatu stratami i kosztami
    tejże. Ostatni przykład - cła antydumpingowe na buty z Chin - UE je
    znosi, Chiny utrzymują wciąż bardzo wysokie cła na ten asortyment.
    Kilkadziesiąt tysięcy robotników w UE na bruk. Czy produkowane w
    Chinach, czy w UE, markowe buty kosztują w sklepie tyle samo. Pytanie:
    kto zarabia ?

    Co do reszty - pełna zgoda. Wiosna Ludów to kwestia czasu.

    Niektóre mądre narody i ich elity mają tego świadomość. Wezwanie
    niemieckich baronów finansowych do samoopodatkowania z uwagi na kraj i
    narod w kryzysie jest tego dobitnym przykładem. A nasze "elity" ?

  • 10. Data: 2009-11-20 15:38:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    1&id=696
    > Nb. dodam, że tam są inne kwiatki, ale to już nie na tę grupę

    Ale o co wlasciwie chodzi ? Przeciez to hazard w czystej postaci,
    powinni tego zabronic :-)

    J.