  • 1. Data: 2010-07-24 18:52:26
    Temat: czy lot do smoleńska 10.04.2010 był ubezpieczony?
    Od: z...@o...pl

    czytałem sobie ostatnio OWU ubezpieczenia NNW
    i wśród standardowych stosowanych przez każdego
    ubezpieczyciela wylączeń są katastrofy samolotowe
    inne niż katastrofa samolotu pasażerskiego.

    przez media przetoczyły się informacje jakoby
    lot tupolewa 154 był lotem niepaństwowym
    nieoficjalnym a nawet prywatną wycieczką Lecha K.
    ale IMHO nie mozna go nazwać lotem "pasażerskim"

    osoby inne niż prezydent, jeśli miały przy sobie
    karty kredytowe, zapewne miały wykupione "jakieś"
    ubezpieczenie, ale ubezpieczenie to nie obejmuje
    wg mnie katastrofy smolenskiej.

    wniosek: figa, rodziny ofiar nie dostaną odszkodowań.

    dobrze myślę?

  • 2. Data: 2010-07-24 19:03:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 24 Jul 2010 20:52:26 +0200, zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
    napisał(a):

    > wniosek: figa, rodziny ofiar nie dostaną odszkodowań.
    >
    > dobrze myślę?

    Źle myślisz. Nie dostaną odszkodowań od ubezpieczyciela. Dostana od kogo
    innego. Wszystko wskazuje na to, że od właściciela samolotu czyli od
    państwa, A mówiąc inaczej na to odszkodowanie złożymy się my wszyscy,

  • 3. Data: 2010-07-24 19:09:18
    Od: z...@o...pl

    > Dnia Sat, 24 Jul 2010 20:52:26 +0200, zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
    > napisaĹ&#65533;a):

    > zle mylisz.

    zgadzam się, to że państwo zapłaci coś extra (już chyba dostali 40.000
    nie pamiętam na osobę czy za osobę) ale mnie interesuje czy dostaną
    także od ubezpieczyciela.

    i tutaj (jeśli dobrze zrozumiałem) kolega także uważa że NIE dostaną.

  • 4. Data: 2010-07-24 19:28:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z...@o...pl writes:

> [...]
    > lot tupolewa 154 był lotem niepaństwowym
    > nieoficjalnym a nawet prywatną wycieczką Lecha K.
    > ale IMHO nie mozna go nazwać lotem "pasażerskim"

    To kwestia interpretacji przez sąd, moim zdaniem to byl lot pasazerski.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2010-07-24 20:05:15
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 24 Jul 2010 21:28:38 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To kwestia interpretacji przez sąd, moim zdaniem to byl lot pasazerski.

    wszyscy experci w TV i gazetach i oficjalne potwierdzenie MON, że był to
    lot wojskowy i dowiezienie "ładunku" było zadaniem wojskowym, załoga była
    złożona z etatowych żołnierzy, samolot na stanie jednostki wojskowej,
    procedury lotu inne niż dla lotów tzw. cywilnych

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow
    _k_Warszawy_20070930-32.php

  • 6. Data: 2010-07-24 21:34:30
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    z...@o...pl pisze:
> [...]
    > inne niż katastrofa samolotu pasażerskiego.

    > wniosek: figa, rodziny ofiar nie dostaną odszkodowań.

    Tak, ale nie... :-)

    Myślę, że jednak dostaną, bo ubezpieczycielom bardziej będzie opłacało
    się wypłacić, niż... nie wypłacić i czytać nagłówki. :-)

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2010-07-25 00:27:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z...@o...pl wrote:
    > czytałem sobie ostatnio OWU ubezpieczenia NNW
    > i wśród standardowych stosowanych przez każdego
    > ubezpieczyciela wylączeń są katastrofy samolotowe
    > inne niż katastrofa samolotu pasażerskiego.

    a zauważyłeś, że to był samolot wojskowy?

  • 8. Data: 2010-07-25 00:29:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > To kwestia interpretacji przez sąd, moim zdaniem to byl lot pasazerski.

    pasażerski w sensie, na pewno nie towarowy.
    Samolot jak i sam lot był w dyspozycji wojska i na pewno nie był to lot
    cywilny.

  • 9. Data: 2010-07-25 09:01:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> writes:

    > wszyscy experci w TV i gazetach i oficjalne potwierdzenie MON, że był to
    > lot wojskowy

    Wojskowy nie oznacza automatycznie, ze nie byl pasazerski.

    > i dowiezienie "ładunku" było zadaniem wojskowym, załoga była
    > złożona z etatowych żołnierzy, samolot na stanie jednostki wojskowej,

    To moim zdaniem nie powinno miec znaczenia.
    Inaczej by to wygladalo, gdyby to byl lot np. bojowy albo transport do
    Afganistanu.
    Domyslam sie, ze glownym zastosowaniem tamtego wylaczenia z
    ubezpieczenia maja byc loty malymi samolotami (nie bedace jednak
    "pasazerskimi"), np. loty szkoleniowe, wszystko co zwiazane
    z ultralekkimi itd. (mozna porownac statystyki wypadkow). Dodatkowo
    loty wojskowe inne niz pasazerskie. Trzeba tez spojrzec na przyczyne
    katastrofy, powyzsze sprawy (pomijajac ponizsza) na to nie wplywaja.

    > procedury lotu inne niż dla lotów tzw. cywilnych

    Teoretycznie, podobno nie. Ale to wydaje mi sie jedynym mozliwym punktem
    zaczepienia dla ubezpieczyciela - w praktyce procedury (albo raczej
    "procedury") byly rzeczywiscie zupelnie inne i mozliwe ze sąd moze sie
    z tym zgodzic. W gruncie rzeczy, gdyby procedury byly takie same jak
    w normalnym lotnictwie, katastrofy (a wiec i szkody) by nie bylo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2010-07-25 09:55:38
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    witek <w...@g...pl.invalid> dared to write:

    > a zauważyłeś, że to był samolot wojskowy?

    W wojsku nie mają samolotów pasażerskich?