  • 1. Data: 2002-03-28 09:07:15
    Temat: czy to prawda - citibank
    Od: "bartek" <r...@p...onet.pl>

    witam
    rozmawialem dzisiaj z pracownikiem citibank i powiedzial mi ze
    musze otrzymywac wyciagi z konta do domu poniewaz mam mozliwosc
    debetowania konta - na moja odpowiedz ze nie korzystam z debetu -
    powiedziano mi ze to w prawie bankowym jest zapis o tym ze w takich
    przypadkach citi zmuszony jest wysylac wyciagi aby dzialac zgodnie
    z polskim prawem
    pytanie do grupowiczow: jak to jest - jest taki zapis w prawie
    bankowym czy nie ma - a jesli jest to jaki to artykul???
    i czy moze ktos juz sie spotkal z czyms takim???
    bartek

  • 2. Data: 2002-03-28 09:49:26
    Temat: Re: czy to prawda - citibank
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Popatrz, a ja z wyciągów Lukasa zrezygnowałem (oszczędności) i jakoś ich nie
    bardzo interesowało czy moge na koncie zrobić debet, czy nie.
    Czego to citi nie wymyśli.
    Grzegorz

  • 3. Data: 2002-03-28 09:56:14
    Od: "ToGa" <t...@p...fm>

> [...]
    > bankowym czy nie ma - a jesli jest to jaki to artykul???
    > i czy moze ktos juz sie spotkal z czyms takim???

    Nie wiem jakie są opłaty w Citi ale być może pobierają opłaty za generowanie
    wyciągów. W takim przypadku w Citi to jak najbardziej normalne, że będą
    wciskać Tobie wyciągi po to żebyś im zabulił.

  • 4. Data: 2002-03-28 10:10:54
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > rozmawialem dzisiaj z pracownikiem citibank i powiedzial mi ze
    > musze otrzymywac wyciagi z konta do domu poniewaz mam mozliwosc
    > debetowania konta - na moja odpowiedz ze nie korzystam z debetu -

    Pewnie chodzi o to ze u nich trzeba splacic miesiecznie 10% zadluzenia z
    linii kredytowej :((
    Jak nie korzystasz to zamknij linie kredytowa...

    > Nie wiem jakie są opłaty w Citi ale być może pobierają opłaty za
    generowanie
    > wyciągów.

    Wlasnie NIE pobieraja dodatkowo oplat za wyciagi.
    pzd

  • 5. Data: 2002-03-28 10:29:13
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiedziano mi ze to w prawie bankowym jest zapis o tym ze w takich
    > przypadkach citi zmuszony jest wysylac wyciagi aby dzialac zgodnie

    W handlobanku mialem wylaczona opcje przysylania wyciagow, po przejeciu
    przez Citka wyciagi zaczely przychodzic do domu. Zadzwonile na CitiPhone
    gdzie uzyskalem dokladnie taka sama odp jaka podales. Po miesiacu przy
    jakiejs kolejnej rozmowie ponownie sie o to spytalem - pan poszedl sie
    gdzies spytac, powiedzial ze wyciagi musza byc wysylane, ale chyba cos
    zrobili bo od tego momentu juz nie dostaje wyciagow - czyli sie da.

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2002-03-28 11:27:45
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jarosław Popiel"

    > gdzies spytac, powiedzial ze wyciagi musza byc wysylane, ale chyba cos
    > zrobili bo od tego momentu juz nie dostaje wyciagow - czyli sie da.

    masz dowod ze jak sie nie chce wyciagow to ich nie robia.

    Jesli byc dokladnym to ja mam r-ki w 9 bankach i z zadnego niegdy "do domu"
    nie dostawalem wyciagow - uzywam adresu korespondencyjnego na skrytke ;-))

    O takim przepisie w prawie bankowym nie slyszalem - jak sie na niego
    powoluja to niech sami podadza nr artykulu

    zadzwon do citi jeszcze pare razy to trafisz z pewnoscia na kogos kto ci
    przyjmie taka dyspozycje
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-03-28 14:15:57
    Od: "Luke M. Pychynski" <L...@P...Poznan.PL>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał :

> [...]
    > gdzies spytac, powiedzial ze wyciagi musza byc wysylane, ale chyba cos
    > zrobili bo od tego momentu juz nie dostaje wyciagow - czyli sie da.

    Huh, ja mam jeszcze inny problem z nimi... Otoz ze wzgledow bezpieczenstwa
    poczty (czeste'znikanie') udalo mi sie (po 2 latach!!) wynajac P.O. Box-a.
    Zadne banki nie robily jakichkolwiek problemow z dostarczaniem wyciagow i
    wszelkiej korespondencji na adres skrzynki. Oczywiscie wyjatek musi byc a
    tym wyjatkiem jest nasz ukochany Citibank ;-)) Argumentacja, ze wysylanie
    poczty na adres zamieszkania, ew. pracy jest bezpieczniejsze niz wyslanie
    tejze poczty do zamknietej kluczem skrytki nieustannie monitorowanej przez
    pracownikow Poczty Polskiej pomimo wielu prob zrozumienia jest dla mnie
    conajmniej enigmatyczna. Z ciekawostek dodam, ze wiekszosc bankow oraz Era i
    Plus przyjeli dyspozycje telefonicznie, ew. za posrednictwem internetu.

    Pozdrawiam,

    Lukasz M. Pychynski

  • 8. Data: 2002-03-28 17:45:54
    Od: "bartek" <r...@p...onet.pl>

    dziekuje wszystkim za odpowiedz - no coz wiem jaki jest citi bo tam
    pracowalem przez pewien czas :-) no spoko bede dalej dzwonil - bo
    przysylanie wyciagow jest dla mnie bez sensu - sprawdzam konto w
    sieci - mam komorke z polaczeniem z ery - no i pamietam co sie
    dzieje na koncie - po prostu wiem ile mam pieniedzy ;-) bo mam ich
    za malo zeby zapomniec ;-))
    pozdrawiam
    \wesolych swiat
    bartek

  • 9. Data: 2002-03-29 00:09:48
    Od: "Seba *****" <s...@p...gazeta.pl>

    Cześć,

    Oczywiście to kompletna bzdura !!!
    Nie ma tekiego zapisu w prawie bankowym !!!

    Chodzi jedynie o to, że musi być jakiś kanał gdzie możesz sprawdzić aktualne
    zadłużenie. Ale nie ma znaczenia co to będzie: telefon, internet, wyciąg...
    Nie możesz się potem wytłumaczyć, że nie wiedziałeś ile masz zadłużenia.

    Tak naprawdę można by nakazać klientowi otrzymywanie takich wyciągów. Ale
    zapis o tym musiałby być w umowie rachunku pożyczki(debetu)w koncie, lub w
    regulaminie, który stanowi jej integralną całość. Dodatkowo opłata musiałaby
    byc umieszczona w TOiP!!!

    Cześć

  • 10. Data: 2002-03-29 00:36:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Seba *****" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zapis o tym musiałby być w umowie rachunku pożyczki(debetu)w koncie, lub w
    > regulaminie, który stanowi jej integralną całość. Dodatkowo opłata

    To tez kompletna bzdura. Takich zapisow w umowie byc nie musi. Dlaczego? Bo
    reguluje to akt wyzszej rangi... Ustawa Kodeks Cywilny

    Art. 728. § 1. Bank obowiązany jest przy każdej zmianie stanu rachunku
    bankowego przesyłać jego posiadaczowi wyciąg z rachunku z ustaleniem salda.
    § 2. Posiadacz rachunku bankowego obowiązany jest zgłosić bankowi
    niezgodność salda w ciągu czternastu dni od dnia otrzymania wyciągu z
    rachunku.

    KC nie narzuca sposobu wysylania wyciagow, ale jakos trudno mi sobie
    wyobrazic wysylanie telefonicznie ;). Bank moglby wysylac wyciagi np.
    e-mailem lub faksem, ale nie kazdy oferuja taka usluge, w takim wypadku
    naturalne chyba jest wysylanie poczta.

    Maciej