  • 1. Data: 2004-11-16 23:04:38
    Temat: do uzytkownikow Sezam BPH
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    napiszcie czy macie klucz na dysku w banku czy na koputerze domowym?
    Nasunelo mi sie takie pytanie o bezpieczenstwo rachunku po lekturze art. w
    CHipie 12/2004.
    Jak mozna wycofac klucz na komputer domowy z banku?
    Jak zmienic haslo ale nie logowania do systemu tylko wykonania operacji?

    JR

  • 2. Data: 2004-11-16 23:09:11
    Temat: Re: do uzytkownikow Sezam BPH
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-17 00:04, kiedy JerzyR napisał(a) co
    następuje:
> [...]
    > Jak mozna wycofac klucz na komputer domowy z banku?
    > Jak zmienic haslo ale nie logowania do systemu tylko wykonania operacji?

    Mam wrażenie, że podobny wątek był całkiem niedawno. Sprawdź w archiwum
    grupy

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 3. Data: 2004-11-16 23:24:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    > napiszcie czy macie klucz na dysku w banku czy na koputerze domowym?
    > Nasunelo mi sie takie pytanie o bezpieczenstwo rachunku po lekturze art. w
    > CHipie 12/2004.

    Klucz mam w banku. Bo jakoś mi się to bezpieczniejsze wydaje. Komputer z
    domu mogą ukraść, może się zepsuć. Mogą go shakowac. No jednak bankowy jest
    pewnie bardziej profesjonalnie chroniony. Byc może będę wchodzil z innego
    komputera.

    A co tam napisali (w skrócie), bo nie chce mi się szukać tej gazety w
    sklepie. Na stronie
    http://magazyn.chip.pl/chip_117921.html
    jest spis treści, ale nie widzę niczego, co by mogło mieć jakiś związek.

    > Jak mozna wycofac klucz na komputer domowy z banku?

    Myślę, że trzeba by utworzyć nowy klucz i go nie eksportować.

    > Jak zmienic haslo ale nie logowania do systemu tylko wykonania operacji?

    Chyba musisz nowy klucz wygenerować. W starym systemie widziałem taka opcję.
    Teraz nie znalazłem (a szukałem chwilę temu), co nie znaczy, ze nie ma. Bo w
    niektórych dziedzinach ten nowy portal jest tak intuicyjny, ze najlepiej
    szukać od miejsc najmniej spodziewanych. Już kilka razy nie widziałem
    czegoś, a było.

  • 5. Data: 2004-11-17 07:18:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2004 00:24:15 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > pewnie bardziej profesjonalnie chroniony. Byc może będę wchodzil z innego

    Trochę mylisz pojęcia...
    Klucz w banku - oznacza w zasadzie tyle, że złodziejowi wystarczy
    wykradnięcie haseł z Twojego komputera. Klucz przetrzymywany na Twoim
    komputerze dodatkowo wymaga od złodzieja wykradnięcia tegoż klucza... Czyli
    trzymanie klucza w banku jest MNIEJ bezpieczne. A w dodatku w razie włamania
    "od środka" w banku ktoś może bezkarnie podpisywać transakcje Twoim
    kluczem...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 4. Data: 2004-11-17 07:18:17
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2004 00:24:15 +0100,
    osoba podpisana: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisała:
    > Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Klucz mam w banku. Bo jakoś mi się to bezpieczniejsze wydaje. Komputer z
    No, konkluzja OIDP, nie do końca była zgodna z tym co piszesz :-)
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

  • 6. Data: 2004-11-17 17:23:21
    Od: Marcin Wieczorek <i...@n...lubie.spamu.org>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > pewnie bardziej profesjonalnie chroniony. Byc może będę wchodzil z innego

    Koledzy już na to odpowiedzieli. Ja kluczyk mam nagrany na CD i schowany
    głęboko w "bardzotajemniczyminiedostepnymmiejscu ;)" - ze sobą
    noszę kopię na dyskietce ;). Używam go tylko w dwóch komputerach
    do których mam zaufanie (w domu i w pracy) ;)
    Jednego klucza używam nie dłużej niż pół roku.

    > Myślę, że trzeba by utworzyć nowy klucz i go nie eksportować.

    Dokładnie w ten sposób. Przy tworzeniu nowego klucza wybieramy
    bodaj "na dyskietce" zamiast repozytorium. Później nowy klucz
    podpisujemy starym - od tej chwili działają oba klucze. Ostatnim krokiem
    jest zablokowanie starego klucza i od tej chwili mamy już
    tylko klucz na dysku lokalnym.

    > Chyba musisz nowy klucz wygenerować. W starym systemie widziałem taka opcję.
    > Teraz nie znalazłem (a szukałem chwilę temu), co nie znaczy, ze nie ma.

    Ustawienia->Klucze->Generuj nowy klucz

    Pozdrawiam,

    Marcin