  • 1. Data: 2008-09-04 04:15:38
    Temat: dom do kompletnego remontu
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Witam, mamy dom w dobrej okolicy z dużą działką (17 km od
    Bielska-Białej). Dom ten jednak ma już 40 lat i chyba od 25 lat w środku
    nie był odnawiany. Stare okna (40 lat!!!), dach w najbliższej
    przyszłości do wymiany (kornik), stare drewniane podłogi, o ścianach nie
    wspominam... wszystkie drzwi. Trzeba zrobić ogrodzenie działki,
    instalacja elektryczna budzie moje wątpliwości, instalacja wodna do
    wymiany, kaloryfery, itd, itp....

    Dom składa się z piwnicy (4 pomieszczenia + łazienka + mały garaż),
    parter (3 duże pokoje, kuchnia, jeden mały pokój), wysoki strych.

    Pytanie teraz następujące: czy ładować pieniądze w ten dom remontując go
    (trzeba będzie wziąć duuuuży kredyt), czy może lepiej sprzedać i kupić
    mieszkanie w mieście gdzie pracuję (chyba i tak trzeba będzie coś wziąć
    na kredyt)?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-09-04 11:36:47
    Temat: Re: dom do kompletnego remontu
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 04 Sep 2008 06:15:38 +0200, krzysiek napisał(a):

> [...]
    > (trzeba będzie wziąć duuuuży kredyt), czy może lepiej sprzedać i kupić
    > mieszkanie w mieście gdzie pracuję (chyba i tak trzeba będzie coś wziąć

    Może lepiej zapytaj na pl.misc.budowanie?

    Swoją drogą, czego spodziewasz się po takim postawieniu problemu? Wróżki
    jeszcze na urlopach i nikt tu nie będzie zgadywał, jakie masz dochody,
    zasoby, potrzeby i przyzwyczajenia, dążenia życiowe, warunki pracy i
    dojazdu etc., etc., a to wszystko musi mieć wpływ na decyzję

    T.

  • 3. Data: 2008-09-04 17:53:27
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    Tomasz Nowicki pisze:

> [...]
    > zasoby, potrzeby i przyzwyczajenia, dążenia życiowe, warunki pracy i
    > dojazdu etc., etc., a to wszystko musi mieć wpływ na decyzję

    prawda ;)

    ja mialem podobna sytuacje, a poniewaz wole wroclaw od wiochy zabitej
    dechami gdzie nawet zasieg gsm jest sredni (pomijam niezly dojazd i
    akceptowalna odleglosc od kilku miast gdzie moglbym dostac prace) to
    sprzedalem dom z zabudowaniami i sadem. Nadplacilem kredyt hipo na
    mieszkanie ktore jakis czas temu kupilem.

    I jestem zadowolony :)

    Zadowolony (IMHO) jest rowniez kupiec ktory nie lubi wroclawia a pracuje
    w odleglosci 10-15km od tej wiochy ;) (nawet mimo ze dom byl naprawde w
    srednim stanie)

    --
    Tomasz