  • 1. Data: 2011-12-09 10:25:06
    Temat: dzienna optima
    Od: n...@p...onet.pl

    Witam,
    założyłem dzienna lokate w optimie przy założeniu: automatycznej
    odnawialności na kolejny taki sam okres i z kapitalizacją odsetek.
    Po założeniu z ciekawości postanowiłem dokonać zmiany opcji parametrów
    lokaty:dokonałem zmiany dot.kapitalizacji odsetek,żeby się nie
    kapitalizowały, w zamyśle żeby wróciły na rachunek główny.Ku mojemu
    zaskoczeniu taki ruch był jednoznaczy ze zmianą pierwszego parametru
    dot.przedłużenia lokaty dziennej na kolejny dzień.
    Jedyną możliwością aktywną po tej operacji była operacja zerwnia lokaty.
    Następnego dnia trwania lokaty,środki wróciły wraz z odsetkami na rachunek
    główny.

    Czy ktoś może testował warunek założenia lokaty z automatyczną jej odnową na
    ten sam okres(1 dzień) przy założeniu braku kapitalizacji odsetek?Jak to
    technicznie wygląda kwota bazowa pracuje non stop a odsetki przekazywane są
    na konto główne?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-12-09 11:38:40
    Temat: Re: dzienna optima
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 09 Dec 2011 11:25:06 +0100, namikk napisał(a):

> [...]
    > odsetek?Jak to technicznie wygląda kwota bazowa pracuje non stop a
    > odsetki przekazywane są na konto główne?

    Dokładnie tak to działa. Lokata jest codziennie odnawiana a odsetki są
    przelewane na główny.

  • 3. Data: 2011-12-09 12:01:52
    Od: luc <b...@g...net>

    On 9 Gru, 12:38, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Dokładnie tak to działa. Lokata jest codziennie odnawiana a odsetki są
    > przelewane na główny.

    A nie na to konto, z którego została założona lokata? Zrobiłem sobie
    rachunki celowe, zakładałem lokaty z jednego z nich i odsetki pojawiły
    się na nim właśnie.

    pzdrwm
    luc

    http://?.tk - co mi w uchu siedzi...

  • 4. Data: 2011-12-09 12:06:25
    Od: BI <f...@o...pl>

    > Dokładnie tak to działa. Lokata jest codziennie odnawiana a odsetki są
    > przelewane na główny.

    Zakładanie lokat z kapitalizacją daje gorszy zysk niż bez
    kapitalizacji. Odsetki skapitalizowane przy lokacie są za małe by w
    cyklach jednodniowych dać choćby 1 grosz kolejnych odsetek od ich
    kwoty. Tworzą po prostu nieoprocentowany kapitał do czasu aż uzbiera
    się ich na tyle dużo by cała lokata awansowała o 1 grosz dziennie, co
    w najlepszym przypadku trwa kilkanaście dni.
    Natomiast odsetki przekazywane na rach. główny zaczynają procentować
    już przy stosunkowo małych kwotach ze względu na kapitalizację
    miesięczną.

  • 5. Data: 2011-12-09 18:23:34
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "BI" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >Natomiast odsetki przekazywane na rach. główny zaczynają procentować
    >już przy stosunkowo małych kwotach ze względu na kapitalizację

    A moze policzyles tez roznice
    przy kapitalizacji na lokacie oraz odsetek przelewanych na r-k glowny
    dla kwoty max bodajze 13.500 ?
    - ja tak tylko formalnie, zeby bylo wiadomo
    czy warto sobie tym glowe zawracac :D

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-12-09 19:24:29
    Od: BI <f...@o...pl>

    On 9 Gru, 19:23, "Waldek" <m...@n...dam> wrote:
> [...]
    > dla kwoty max bodajze 13.500 ?
    > - ja tak tylko formalnie, zeby bylo wiadomo

    Z 13500 zł codziennie powstaje 2,40 zł odsetek (kwota optymalna to
    13491zł - daje ten sam wynik). Aby w wyniku kapitalizacji łączne
    odsetki z lokaty wzrosły do 2,41 zł dziennie, musi się skapitalizować
    ok. 56 zł do kwoty łącznej 13547 zł. Tak więc kapitalizacja przyniesie
    efekt dopiero po upływie 23 dni, czyli zysk 7-8 gr miesięcznie.
    Te same odsetki przekazywane na rach. oszczędnościowy procentują już
    od pierwszego dnia (już 2,40zł daje po miesiącu 1 gr odsetek). W
    przybliżeniu, każde kolejne 2,40 zł dodane do rachunku powoduje wzrost
    o kolejny 1 gr od tego dnia. Nie chce mi się liczyć ile to będzie w
    skali miesiąca ale na pierwszy rzut oka widać, że więcej niż przy
    kapitalizacji.
    Ja wszystkie lokaty założyłem z rach. głównego a więc codziennie
    odkłada się na nim kolejne 19,2 zł. W miesiącu nazbiera się 576-595
    zł. Kwota ta przy 4,6% nie łapie się na podatek Belki. Po zakończeniu
    każdego miesiąca zamierzam przelewać zyski na rach. powiązany do
    bieżącego wykorzystania. Szkoda, że ta rentierska opcja będzie możliwa
    do stosowania tylko do kwietnia.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-12-09 19:24:47
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >A moze policzyles tez roznice
    >przy kapitalizacji na lokacie oraz odsetek przelewanych na r-k glowny
    >dla kwoty max bodajze 13.500 ?

    Z kapitalizacją:
    Dziennie od 13 500 mamy 2,40. Aby dostać kolejny grosz, musisz przekroczyć
    13 546,69, zajmie to 20 dni. Wtedy, przez 23 dni dochodzisz do kolejnego
    grosza, od 13 603,43. I tak mniej więcej dalej, aż do 14 052,08 po 228
    dniach, dalej już belka. Zarobiłeś 552,08/228*30=72,64 miesięcznie.
    Bez kapitalizacji:
    2,4*30 =72,00 miesięcznie, straciłeś przez 228 dni 4.88 (2,14 gr dziennie).
    Średnie saldo z odsetek na r-ku będzie 273,60 (od 0,00 do 547,2). Przy 4,3%
    wyciągamy 0,043/365*228*273,6=7,35. Eureka, jesteś 7,35*0,81-4,88=1,07 DO
    PRZODU!
    Gratulacje!!! Niespełna 8 miesięcy i masz całą ZŁOTÓWKĘ

  • 8. Data: 2011-12-09 20:37:18
    Od: " newsgrp" <n...@g...pl>

    mx <@m...@o...pl@> napisał(a):
    > Gratulacje!!! Niespełna 8 miesięcy i masz całą ZŁOTÓWKĘ

    ale ja odnosłem wrażenie, że to nie o to chodzi.
    13490.36 zł - lokata optymalna dla 6.48% (rzeczywiste 6.49%) - 2.4 pln
    dziennie.

    można mieć 8 lokat, więc dziennie 2.4 zł * 8 = 19.2 zł.
    kapitalizując to na rachunku podstawowym (4.3 %) co trzeci dzień można mieć
    1 grosz (dokładniej to od kwoty 39.68 zł - zabraknie 1.20 żeby 19.2 * 2 dało
    39.68 zł).

    ale przecież można się bawić i zamiast tego co drugi dzień kończyć jedną z
    lokat i dopisywać odsetki zarobione ze wszystkich ośmiu i zakładać ją od
    nowa, gdyż przy oprocentowaniu 6.48 i kwocie 19.2 zł odsetek dziennie z
    ośmiu lokat 1 grosz uzyskamy co drugi dzień (dokładnie to od kwoty 28.17 zł -
    więc z 19.2 zł x 2 jeszcze trochę zostanie).

    ok, wiem, że byłoby z tym sporo zabawy, ale jeśli ktoś chce, to może się
    bawić, przy założeniu, że nigdzie nie walnąłem się w obliczeniach :)

  • 9. Data: 2011-12-09 22:57:51
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "mx" <@m...@o...pl@> napisał w wiadomości

    > dniach, dalej już belka. Zarobiłeś 552,08/228*30=72,64 miesięcznie.

    Chyba liczymy z rozna dokladnoscia,
    bo mnie wychodzi z kalkulatora po 228 dniach 556,59 :)

    > Gratulacje!!! Niespełna 8 miesięcy i masz całą ZŁOTÓWKĘ
    Jak wiec widac, jest to ZLOTY interes ... LOL

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-12-10 08:33:14
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Chyba liczymy z rozna dokladnoscia,
    >bo mnie wychodzi z kalkulatora po 228 dniach 556,59 :)

    >Jak wiec widac, jest to ZLOTY interes ... LOL

    :>
    Może?
    Ja wg, własnego, jak dotychczas niezawodnego:
    Odsetki -czas-kwota na koniec:
    Start 13500
    2,40 20 13548,00
    2,41 23 13602,12