  • 1. Data: 2002-09-11 11:05:51
    Temat: egzekucja
    Od: <t...@N...gazeta.pl>

    Pytanie dotyczy zapisów w umowie o prowadzenie rachunku (bez debetu) w LGnet.
    Bank przyslal mi umowe, w ktorej musze sie zgodzin na egzekujce nawet do
    50.000.
    Tymczasem instrumenty, ktore bank wydaje do rachunku - nie pozwalaja w ogole
    na transakcje ponizej "zera". Dlaczego wiec bank chce to na mnie wymusic?
    Dzieki za opinie.

  • 2. Data: 2002-09-11 11:39:25
    Temat: Re: egzekucja
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik t...@N...gazeta.pl napisał:
> [...]
    > na transakcje ponizej "zera". Dlaczego wiec bank chce to na mnie wymusic?

    Być może bank za jakiś czas wyposaży Cię w instrumenty pozwalające na
    takie działanie, nię będzie musiał wtedy aneksować umowy. Nie wiem, jak
    w LG, ale w Telepekao 24 spokojnie da się zrobić niezły debet. Trudno go
    zrobić w bankach full online, co jest zaletą, lecz i wadą: brak "on
    line", czyli sprawnego łacza powoduje komunikat " Kiss my ass". Bardzo
    miłe na prowincjonalnej stacji benzynowej o 2:00 w nocy.

    Pzdr: Dogbert

  • 3. Data: 2002-09-11 11:40:52
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > na transakcje ponizej "zera". Dlaczego wiec bank chce to na mnie wymusic?

    To standardowe zachowanie banków:

    mBank 30.000 bodajże
    BPH 50.000 bodajże

    Jacek

  • 4. Data: 2002-09-11 17:59:14
    Od: <t...@N...gazeta.pl>

    j...@p...onet.pl napisał(a):

    LGnet.

    > To standardowe zachowanie banków:

    > mBank 30.000 bodajże
    > BPH 50.000 bodajże
    >
    > Jacek

    Jeszcze raz. Nie bardzo moge zrozumiec, dlaczego - gdy nie chce debetowac
    rachuku - bank chce to na mnie wymusic. I to na niemala kwote.
    Domyslam sie, ze nei oferujac pelnego zabezpieczenia dostepu do rachunku,
    przerzuca w ten sposob odpowiedzialnosc finansowa na mnie.
    Czy ktos zna taki bank (rachunek), ktory nie wymaga wysokich i jednostronnych
    zabezpieczen ? Dziekuje.

  • 5. Data: 2002-09-12 04:49:10
    Od: "krab" <k...@h...pl___>

    Użytkownik <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Domyslam sie, ze nei oferujac pelnego zabezpieczenia dostepu do rachunku,
    > przerzuca w ten sposob odpowiedzialnosc finansowa na mnie.

    wszedzie gdzie masz do cznienia z kartami platniczymi (ale to nie warunek)
    wymaga sie takiego poreczenia, mozliwosci ludzkiego umyslu nie znaja granic
    i cos co wydawalo sie dobre - moze sie nagle okazac bardzo kiepskie bo "ktos
    cos" takiego wymysli, ze dokona jakiejs tranzakcji i zamknie konto, a bank
    bedzie zmuszony to zaplacic.
    To jest wlasnie na taki wypadek
    Nie ma mowy o przewaleniu odpowiedzialnosci na klienta - tylko na
    zabezpieczeniu sie przed jego nieuczciwoscia, co zwazywszy na ogolne
    pojecie: kazdy klient to zlodzej - tez mi sie nie podoba, ale nie jest to
    dla mnie przeszkoda w zalozeniu konta.
    moze wiec ty napiszesz, dlaczego to jest dla Ciebie przeszkoda ?

  • 6. Data: 2002-09-12 09:59:20
    Od: <t...@N...gazeta.pl>

    krab <k...@h...pl___> napisał(a):

> [...]
    > dla mnie przeszkoda w zalozeniu konta.
    > moze wiec ty napiszesz, dlaczego to jest dla Ciebie przeszkoda ?

    Witam,
    Wlasnie dlatego, ze bank na dzien dobry uwaza mnie za potenjalnego zlodzieja.
    Nie zamiezam miec kart platniczych a jedynie deponowac na nim kase.
    Zastanawia mnie jeszcze i to, ze 50.000 to duzo wiecej niz w przypadku
    zabezpieczenia egzekucyjnego KK w Citi - tam zazadali ode mnie 15.000. A
    karta moge zrobic duzo wieksze szkody.
    I jeszcze jedno pytanie - co zrobi bank, gdy ktos przez internet "wejdzie" w
    moje konto i zejdzie "ponizej zera"? To najpierw ze mnie Bank sciagnie sporna
    kwote. Bo przeciez zgodzilem sie.
    Mysle, ze banki generalnie - tak jak napisales - nie czuja sie bezpieczne ale
    dlaczego ja mam ryzykowac na spora kwote? Zanim ktos dojdzie, ze to nie ja
    dobralem sie do kasy, w polskich realiach nie bede miec specjalnie szans na
    potyczke z bankiem :(((

  • 7. Data: 2002-09-12 15:36:52
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    krab <k...@h...pl___> wrote:

    > wszedzie gdzie masz do cznienia z kartami platniczymi (ale to nie warunek)
    > wymaga sie takiego poreczenia

    Citibank - nie
    Pekao Qualiflyer - nie...

    Wszędzie?

    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2002-09-12 16:05:58
    Od: "krab" <k...@h...pl___>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Citibank - nie
    > Pekao Qualiflyer - nie...
    > Wszędzie?

    w imieniu pytajacego: dziekujemy :-)

  • 9. Data: 2002-09-12 18:09:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Citibank - nie

    Hm... Poczytajmy co jest na zniosku o KK...

    5. Na podstawie art. 97 ust. 2 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Prawo Bankowe
    (Dz. U. nr 140. poz. 939) oraz w zwiazku z zawarta umowa o korzystanie z
    Karty Kredytowej oswiadczam, ze w przypadku niesplacenia przeze mnie
    zobowiazan wynikajacych z powyzszej umowy,
    poddaje sie egzekucji swiadczec pienieznych nie przekraczajacych kwoty 50
    000,- (slownie piedziesieciu tysiecy zlotych), obejmujacych kwote dlugu wraz
    z odsetkami oraz koszty sadowe i wszelkie inne koszty i wydatki niezbedne do
    celowego dochodzenia praw Citibank
    (Poland) S.A. Jednoczesnie upowazniam Citibank (Poland) S.A. do wystawienia
    bankowego tytulu ezgekucyjnego do dnia 31 grudnia 2010 roku.
    [nie mam pod reka nowego wniosku wiec cytat ze starego ktory znajduje sie na
    www... dlatego Citibank (Poland) S.A.]

    > Pekao Qualiflyer - nie...

    Wniosku do tej karty nie mam pod reka, ale AFAIR jest tam rowniez mowa o
    bankowym tytule egzekucyjnym.

    > Wszędzie?

    Pod rzadami 'nowej' Ustawy Prawo Bankowe [od 1998 roku] chyba wszystkie
    banki korzystaja z tego przywileju.

    Maciej

  • 10. Data: 2002-09-12 18:21:33
    Od: <t...@N...gazeta.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > bankowym tytule egzekucyjnym.

    > Pod rzadami 'nowej' Ustawy Prawo Bankowe [od 1998 roku] chyba wszystkie

    Ale ja nie chce karty kredytowej! Rachunek do wysokosci salda!