  • 1. Data: 2005-10-04 18:50:54
    Temat: emakler - obligacje ?
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    Witam,

    mam 2 krotkie pytanka:
    1. czy za pomoca emaklera mbankowego obligacje kupuje sie tylko na
    trynku wtornym czy mozna rowniez kupic na rynku pierwotnym?
    2. odsetki od obligacji sa opodatkwoane "belkowizna"?

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 2. Data: 2005-10-04 19:59:51
    Temat: Re: emakler - obligacje ?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MadziaMa wrote:
    > Witam,

    [...]

    > 2. odsetki od obligacji sa opodatkwoane "belkowizna"?

    Tak, chyba że jakieś stare :-)
    KJ

  • 3. Data: 2005-10-04 20:12:28
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    > 1. czy za pomoca emaklera mbankowego obligacje kupuje sie tylko na
    > trynku wtornym czy mozna rowniez kupic na rynku pierwotnym?

    mozna i pierwotnym - byleby dobry numer rachunku podac :)

    > 2. odsetki od obligacji sa opodatkwoane "belkowizna"?

    tak

  • 4. Data: 2005-10-04 20:45:25
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    On Tue, 4 Oct 2005 22:12:28 +0200, "Michal 'Amra' Macierzynski"
    <m...@p...pl> wrote:

    >mozna i pierwotnym - byleby dobry numer rachunku podac :)

    nr rachunku maklerskiego?
    a skad go wziasc w przypadku emaklera?
    bo w emaklerze widze jakis 8cyfrowy numer, ale to chyba nie jest
    "numer ogolnopolski" ?

    z tego co piszesz znaczy, ze moge kupic obligacje w np.
    obligacjeskarbowe.pl, podac numer mojego emaklera (jaki by on nie byl)
    i po zaplaceniu bede mial te obligacje "od razu" na swoim emaklerze (i
    bezproblemowo moge je sprzedac np na rynku wtornym)?

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 5. Data: 2005-10-04 21:02:03
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    > nr rachunku maklerskiego?
    > a skad go wziasc w przypadku emaklera?
    > bo w emaklerze widze jakis 8cyfrowy numer, ale to chyba nie jest
    > "numer ogolnopolski" ?

    albo dzownisz i sie pytasz, albo wykonujesz jakas operacje - te 8 cyfr to
    podpucha, na ktora sie nadzialem ;)

> [...]
    > i po zaplaceniu bede mial te obligacje "od razu" na swoim emaklerze (i
    > bezproblemowo moge je sprzedac np na rynku wtornym)?

    Od razu nie - po kilku dniach - ale tak. Jedynym problemem beda pobrane od
    ciebie prowizje ;)

  • 6. Data: 2005-10-04 21:11:55
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    On Tue, 4 Oct 2005 23:02:03 +0200, "Michal 'Amra' Macierzynski"
    <m...@p...pl> wrote:

    >albo dzownisz i sie pytasz, albo wykonujesz jakas operacje - te 8 cyfr to
    >podpucha, na ktora sie nadzialem ;)
    ups. na moje oko od razu numer podejrzanie za krotki, wiec nie
    zakladalem nawet ze to numer ogolnopolski

    >Od razu nie - po kilku dniach - ale tak.
    dlatego napisalem "od razu" - czlowiek jednak sie przyzwyczaja do 3
    sesji KIR i pozniej jest zdziwiony "co tak dlugo".

    >Jedynym problemem beda pobrane od ciebie prowizje ;)
    a wlasnie tego chcialbym uniknac, myslalem ze moze to bedzie latwy
    sposob przeniesienia z rynku pierwotnego na wtorny.
    orientujesz sie moze ile beda chcieli mi wyrwac?

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 7. Data: 2005-10-04 21:26:35
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MadziaMa wrote:
    > i po zaplaceniu bede mial te obligacje "od razu" na swoim emaklerze (i
    > bezproblemowo moge je sprzedac np na rynku wtornym)?

    Od razu oznacza - do dwóch tygodni, ostatnio deponowane we wrzesniu - 8 dni.

  • 8. Data: 2005-10-04 21:28:37
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MadziaMa wrote:

    > a wlasnie tego chcialbym uniknac, myslalem ze moze to bedzie latwy
    > sposob przeniesienia z rynku pierwotnego na wtorny.
    > orientujesz sie moze ile beda chcieli mi wyrwac?

    Za samo deponowanie nic nie wyrywaja.
    Za sprzedaz obligacji i owszem.

  • 9. Data: 2005-10-04 21:52:36
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>