  • 1. Data: 2011-07-22 07:24:38
    Temat: [gazeta] Jak odzyskać pieniądze, gdy bankomat wypłaci nam mniejszą sumę, niż żądaliśmy
    Od: Marcin <p...@c...net>

    może komuś się przyda.
    na podstawie artykułu:
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/532961,jak_odz
    yskac_pieniadze_gdy_bankomat_wyplaci_nam_mniejsza_su
    me_niz_zadalismy.html

    Gdy bankomat wypłaci mniej, niż żądaliśmy, należy złożyć reklamację w
    banku. Przed sądem możemy się posiłkować nagraniami z kamer
    monitoringu. Banki nie mogą zwolnić się z odpowiedzialności za
    działanie bankomatu.

    W Polsce jest prawie 17 tys. bankomatów. W 2010 roku liczba transakcji
    bankomatowych przekroczyła 673 mln. Nic więc dziwnego, że bankomaty
    czasem się mylą i zamiast wypłacić żądaną kwotę, wypłacają mniej
    pieniędzy. Problem pojawia się, gdy z wydruku wynika, że pobraliśmy
    kwotę wyższą niż w rzeczywistości.
    [...]
    Jeżeli bank nie uwzględni racji klienta, temu ostatniemu pozostaje
    droga sądowa, która - niestety - nie jest prosta.
    Pozew przeciwko bankowi trzeba wnieść do sądu cywilnego. W przypadku
    błędów, które wystąpiły podczas transakcji bankomatowych, najczęściej
    właściwym sądem będzie sąd rejonowy. Zgodnie bowiem z procedurą
    cywilną, rozpatruje on sprawy, w których wartość przedmiotu sporu nie
    przekracza 75 tys. zł.
    - Wnosząc sprawę do sądu, klient musiałby dowieść, że bankomat
    wypłacił kwotę niezgodną z żądaniem - mówi Paweł Jaśkiewicz.
    [...]
    - Umowy z bankami nie mogą zawierać postanowień wyłączających
    odpowiedzialność banku za szkody spowodowane wadliwym działaniem
    bankomatów - mówi Paweł Jaśkiewicz.
    I wskazuje, że takie zapisy umowne zostały wpisane do rejestru klauzul
    niedozwolonych prowadzonego przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i
    Konsumentów (w szczególności klauzule nr 1961 oraz nr 2365).
    Jeżeli w umowie lub regulaminie znajdziemy tego typu zapisy,
    powinniśmy zwrócić na nie uwagę bankowi. Szanse, że bank je zmieni, są
    jednak nikłe. Dlatego też najlepiej będzie nie podpisywać takiej umowy
    lub po prostu zmienić bank.

  • 2. Data: 2011-07-22 07:33:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/22/2011 2:24 AM, Marcin wrote:
    > może komuś się przyda.
    > na podstawie artykułu:
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/532961,jak_odz
    yskac_pieniadze_gdy_bankomat_wyplaci_nam_mniejsza_su
    me_niz_zadalismy.html

    Same oczywiste oczywistosci w tym artykule i zadnych rad praktycznych. Z
    wyjatkiem ostatniego zdania, zeby zmienic bank, ale tez nie napisali na
    co :)

  • 3. Data: 2011-07-22 08:02:22
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-07-22 09:33, witek pisze:
> [...]
    >>

    > Same oczywiste oczywistosci w tym artykule i zadnych rad praktycznych. Z
    > wyjatkiem ostatniego zdania, zeby zmienic bank, ale tez nie napisali na

    Jak to "na co?"? Na wódkę oczywiście!

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 4. Data: 2011-07-22 10:42:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Marcin" <p...@c...net> napisał w wiadomości
    w.googlegroups.com...
> [...]
    ume_niz_zadalismy.html

    >Gdy bankomat wypłaci mniej, niż żądaliśmy, należy złożyć reklamację w

    To oczywiste

    >Przed sądem możemy się posiłkować nagraniami z kamer
    >monitoringu. Banki nie mogą zwolnić się z odpowiedzialności za
    >działanie bankomatu.

    Ale raczej nie będzie potzrebna sprawa sądowa. Składa się reklamacje
    włascicel bankomatu sprawdza czy jest superata(a powinna byc skoro bankomat
    wypłacił mniej i reklamację zostaje uznana.

    Krzysiek.

  • 5. Data: 2011-07-22 11:03:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-22 12:42, Kris pisze:

> [...]
    > włascicel bankomatu sprawdza czy jest superata(a powinna byc skoro
    > bankomat wypłacił mniej i reklamację zostaje uznana.

    Mi się zdarzyło, że dostałem więcej. Ktoś tego dnia mógł dostać mnie. I
    co wówczas?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-22 14:47:04
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > Mi się zdarzyło, że dostałem więcej. Ktoś tego dnia mógł dostać mnie. I co
    > wówczas?
    >
    > --
    > Liwiusz

    Powinienes dobrowolnie udac sie do urzedu zlodziejskiego upps skarbowego i
    zaplacic podatek od nieslusznego wzbogacenia :))