  • 1. Data: 2010-04-17 15:05:07
    Temat: gdzie najlepsza polisa lokacyjna?
    Od: z...@o...pl

    najlepsza tzn.:
    1) możliwość zawarcia umowy dotyczącej niskiej kwoty i
    2) jednocześnie krótkiego jak najkrótszego terminu oraz
    3) dopłacania dodatkowych kwot w trakcie trwania umowy

  • 2. Data: 2010-04-17 15:40:05
    Temat: Re: gdzie najlepsza polisa lokacyjna?
    Od: Michal <n...@n...org>

    z...@o...pl pisze:
    > najlepsza tzn.:
    > 1) możliwość zawarcia umowy dotyczącej niskiej kwoty i
    > 2) jednocześnie krótkiego jak najkrótszego terminu oraz
    > 3) dopłacania dodatkowych kwot w trakcie trwania umowy

    Podaj jakieś konkretne parametry które Cię interesują. Ja się spotkałem
    głównie z 10 letnimi planami. Sprawdź Nordeę.

    Michał

  • 3. Data: 2010-04-18 13:33:50
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    Widzę tu pewne pomieszanie dwóch produktów: polis lokacyjnych i polis
    inwestycyjnych.

    Zacznijmy od pierwszej - polisy lokacyjnej.
    Jak pisze Wyborcza:
    Coraz częściej polscy inwestorzy mogą spotkać się z tzw. polisami
    lokacyjnymi, nazywanymi też polisolokatami. To w istocie produkt
    podobny do lokaty bankowej, tyle że oferowany w formie ubezpieczenia
    na życie. Tego typu produkty oferowane są na okres 6 lub 12 miesięcy.
    Po tym czasie klient otrzymuje zainwestowaną składkę powiększoną o
    tzw. wskaźnik ubezpieczeniowy, czyli odsetki. Lokaty ubezpieczeniowe
    zwolnione są z 19-proc. podatku od zysków kapitałowych, który trzeba
    zapłacić w przypadku tradycyjnych depozytów bankowych.
    (koniec cytatu)
    Ładnie to wygląda tylko w teorii, bo w praktyce jeśli posiadacz umrze
    w trakcie trwania polisy, to w większości przypadków uposażony nie
    dostaje odsetek. Przykładowy cytat ze strony Open Finance - Getin
    Banku:
    http://lokaty.open.pl/glowna/polisolokaty/
    Dzięki formie grupowego ubezpieczenia na życie i dożycie, w przypadku
    śmierci ubezpieczonego, uprawnieni wskazani do wypłaty świadczenia
    ubezpieczeniowego z tytułu zgonu ubezpieczonego otrzymają 100,1%
    składki. Świadczenie ubezpieczeniowe z tytułu zgonu zwolnione jest z
    podatku od spadków i darowizn.
    (koniec cytatu)

    Co do polis inwestycyjnych, to ich wadą jest długi termin i masa
    różnych opłat (sam się czasem dziwię, że ktoś to kupuje). Ale jak
    bliżej przyjrzeć się temu tematowi, to da się znaleźć polisę na mniej
    niekorzystnych warunkach niż inne. Na przykład to:
    http://bzwbkaviva.pl/ubezpieczenia/program-inwestycy
    jny-in-plus-bz-wbk/program-inwestycyjny-in-plus-bz-w
    bk.html
    Program bezterminowy, po 3 latach można się wycofać bez karnych opłat,
    za "zarządzanie" biorą 1,95% (niezależnie od opłat za zarządzanie
    zawartych w cenie jednostek funduszy inwestycyjnych), minusem jest
    konieczność zapłacenia podatku Belki.

  • 4. Data: 2010-04-18 19:10:57
    Od: z...@o...pl

    > Co do polis inwestycyjnych, to

    mnie nie interesują

    > Zacznijmy od pierwszej - polisy lokacyjnej.

    i przy niej się zatrzymajmy bo o niej właśnie założyłem wątek

    > Tego typu produkty oferowane są na okres 6 lub 12 miesięcy.

    a idealna byłaby jednodniowa albo chociaż jednomiesieczna. Są takie?

    > Lokaty ubezpieczeniowe zwolnione są z 19-proc. podatku od zysków

    to super

    > zwolnione jest z podatku od spadków i darowizn.

    wspaniale

    > (koniec cytatu)

    i dodam od siebie: wypłata nie wchodzi do masy spadkowej.

  • 5. Data: 2010-04-18 19:15:37
    Od: z...@o...pl

    mowa oczywiście nie o żadnych inwestycjach, ale o "polisie
    lokacyjnej" rozumianej jako ubezpieczenie na życie i dożycie.

    > 1) a idealna byłaby jednodniowa albo chociaż jednomiesieczna.

    a oto dalsza część koncertu życzeń :)

    2) z niskim wkładem, idealnie 100zł, ale ucieszyłbym sie także
    gdyby minimalna kwota polisy wynosiła np. 1.000zł

    3) z możliwością dopłacania dodatkowej składki w trakcie
    trwania polisy.

  • 6. Data: 2010-04-18 19:18:12
    Od: z...@o...pl

    > mowa oczywiście nie o żadnych inwestycjach, ale o "polisie
    > lokacyjnej" rozumianej jako ubezpieczenie na życie i dożycie.

    > 1) a idealna byłaby jednodniowa albo chociaż jednomiesieczna.

    czy istnieją takowe? TAK/NIE?

> [...]
    > gdyby minimalna kwota polisy wynosiła np. 1.000zł

    czy istnieją takowe? TAK/NIE?

    > 3) z możliwością dopłacania dodatkowej składki w trakcie

    czy istnieją takowe? TAK/NIE?

  • 7. Data: 2010-04-19 13:31:09
    Od: z...@o...pl

> [...]
    > gdyby minimalna kwota polisy wynosiła np. 1.000zł
    >
    > 3) z możliwością dopłacania dodatkowej składki w trakcie

    wyobrażam sobie taki manewr: zakładam 30 polis lokacyjnych
    jednomiesięcznych, na minimalną kwotę (np. 30x1.000zł),
    a dużo większe pieniądze trzymam na rachunku oszczędnościowym,
    bo wyższy procent i nie są one zamrożone,
    mam także ustawione automatyczne przelewy na właściwe rachunki
    polisy lokacyjnej (polecenia stałe, każde wykonywane co miesiac
    i dopóki żyję, co wieczór odwołuję jutrzejsze polecenie stałe.

    Gdy umrę i nie odwołam, taki przelew pójdzie na kończącą się
    danego dnia polisę lokacyjną

    polisa lokacyjna skończy się tuż po zaksięgowaniu takiego przelewu
    a osoba uposażona wypłaci sobie te pieniądze bez podatku spadkowego
    bez podatku belkowego i bez szarpania się ze spadkami i sądami.

    to taka moja ulepszona wersja zapisu na wypadek śmierci

    a teraz prosze o druzgoczącą, konstruktywną krytykę :P