  • 1. Data: 2011-02-11 16:56:44
    Temat: ideabank - inne oprocentowanie a inne odsetki, wrażenia - odpis z EDG
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam,

    Założyłem sobie wczoraj lokatę 8.05% dla prowadzących działalność
    gospodarczą. Podczas zakładania/wypełniania wniosku, miałem informację o
    tym ile będzie odsetek.

    Problem w tym, że z 8000 miałem wyliczone 102.xx odsetek, co mi daje
    7.xx %, 8.05% powinno dać coś około 107zł.

    Czy ktoś się spotkał z taką rozbieżnością w IB? Czy oni coś źle liczą,
    czy też mają jakiś "kreatywny" sposób liczenia odsetek? (swoją drogą
    7.xx% też jest niezłe).

    A wrażenia - proces zakładania jest nieco dziwny. Podczas zakładania -
    przeczytałem regulamin bo ciekaw byłem co konkretnie mają na myśli
    mówiąc "lokata dla przedsiębiorców". Spodziewałem się tam jakichś
    obostrzeń, że tylko z konta firmowego, czy też że tylko w związku z
    prowadzoną DG, czy coś w tym stylu. A tymczasem nic z tych rzeczy.

    Ale, po złożeniu wniosku dostałem maila którego można streścić tak
    "dostarcz kopię EDG albo oprocentowanie będzie 4.2%". Nic o tym nie było
    w regulaminie. Po dostarczeniu (skan/mail) oprocentowanie rzeczywiście
    jest 8.05%.

    p. m.

  • 2. Data: 2011-02-11 17:20:55
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 11 Lut, 17:56, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Problem w tym, że z 8000 miałem wyliczone 102.xx odsetek, co mi daje
    > 7.xx %, 8.05% powinno dać coś około 107zł.

    Bo lokata założona dziś 11.02 procentuje do 10.04, a większość osób
    liczy do 11 i im się nie zgadza. No i luty nie ma 30 dni... Policz
    dokładną liczbę dni i wszystko Ci się zgodzi.

  • 3. Data: 2011-02-11 19:30:56
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > Bo lokata założona dziś 11.02 procentuje do 10.04, a większość osób
    > liczy do 11 i im się nie zgadza. No i luty nie ma 30 dni... Policz
    > dokładną liczbę dni i wszystko Ci się zgodzi.

    Mnie nie przekonują te argumenty.
    Lokata założona 11.02 do 11.04 powinna procentować już 11.02 i włącznie z
    10.04.
    Luty ma 28, a marzec 31 więc razem powinno wyjść 59 dni (do 10.04, a nie od
    11.04).
    A wynik 102 zgadza się dla 58 dni.
    Coś źle liczę ?
    P.G.

  • 4. Data: 2011-02-11 19:40:27
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 11.02.2011 20:30, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > z 10.04.
    > Luty ma 28, a marzec 31 więc razem powinno wyjść 59 dni (do 10.04, a nie

    We wszystkich kalkulatorach, podawane przez nich odsetki są dla lokat
    krótszych o 1 dzień (np. lokata na start w GO). Błąd w kalkulatorze lub
    celowe działanie.

  • 5. Data: 2011-02-11 19:50:34
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 11 Lut, 20:30, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:

    > A wynik 102 zgadza się dla 58 dni.
    > Coś źle liczę ?

    Dzień Kwota Odsetki
    2010-02-11 8 000,00 zł 1,76 zł
    2010-02-12 8 001,76 zł 1,76 zł
    2010-02-13 8 003,52 zł 1,77 zł
    2010-02-14 8 005,29 zł 1,77 zł
    2010-02-15 8 007,06 zł 1,77 zł
    2010-02-16 8 008,83 zł 1,77 zł
    2010-02-17 8 010,60 zł 1,77 zł
    2010-02-18 8 012,37 zł 1,77 zł
    2010-02-19 8 014,14 zł 1,77 zł
    2010-02-20 8 015,91 zł 1,77 zł
    2010-02-21 8 017,68 zł 1,77 zł
    2010-02-22 8 019,45 zł 1,77 zł
    2010-02-23 8 021,22 zł 1,77 zł
    2010-02-24 8 022,99 zł 1,77 zł
    2010-02-25 8 024,76 zł 1,77 zł
    2010-02-26 8 026,53 zł 1,77 zł
    2010-02-27 8 028,30 zł 1,77 zł
    2010-02-28 8 030,07 zł 1,77 zł
    2010-03-01 8 031,84 zł 1,77 zł
    2010-03-02 8 033,61 zł 1,77 zł
    2010-03-03 8 035,38 zł 1,77 zł
    2010-03-04 8 037,15 zł 1,77 zł
    2010-03-05 8 038,92 zł 1,77 zł
    2010-03-06 8 040,69 zł 1,77 zł
    2010-03-07 8 042,46 zł 1,77 zł
    2010-03-08 8 044,23 zł 1,77 zł
    2010-03-09 8 046,00 zł 1,77 zł
    2010-03-10 8 047,77 zł 1,77 zł
    2010-03-11 8 049,54 zł 1,78 zł
    2010-03-12 8 051,32 zł 1,78 zł
    2010-03-13 8 053,10 zł 1,78 zł
    2010-03-14 8 054,88 zł 1,78 zł
    2010-03-15 8 056,66 zł 1,78 zł
    2010-03-16 8 058,44 zł 1,78 zł
    2010-03-17 8 060,22 zł 1,78 zł
    2010-03-18 8 062,00 zł 1,78 zł
    2010-03-19 8 063,78 zł 1,78 zł
    2010-03-20 8 065,56 zł 1,78 zł
    2010-03-21 8 067,34 zł 1,78 zł
    2010-03-22 8 069,12 zł 1,78 zł
    2010-03-23 8 070,90 zł 1,78 zł
    2010-03-24 8 072,68 zł 1,78 zł
    2010-03-25 8 074,46 zł 1,78 zł
    2010-03-26 8 076,24 zł 1,78 zł
    2010-03-27 8 078,02 zł 1,78 zł
    2010-03-28 8 079,80 zł 1,78 zł
    2010-03-29 8 081,58 zł 1,78 zł
    2010-03-30 8 083,36 zł 1,78 zł
    2010-03-31 8 085,14 zł 1,78 zł
    2010-04-01 8 086,92 zł 1,78 zł
    2010-04-02 8 088,70 zł 1,78 zł
    2010-04-03 8 090,48 zł 1,78 zł
    2010-04-04 8 092,26 zł 1,78 zł
    2010-04-05 8 094,04 zł 1,79 zł
    2010-04-06 8 095,83 zł 1,79 zł
    2010-04-07 8 097,62 zł 1,79 zł
    2010-04-08 8 099,41 zł 1,79 zł
    2010-04-09 8 101,20 zł 1,79 zł
    2010-04-10 8 102,99 zł 1,79 zł

    SUMA: 104,78 PLN

    A co oni podają dokładnie? 102,cośtam? To nie doliczają za jeden dzień.

  • 6. Data: 2011-02-11 20:49:34
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 11 Lut, 20:30, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:

    > A wynik 102 zgadza się dla 58 dni.
    > Coś źle liczę ?

    Dzień Kwota Odsetki
    2010-02-11 8 000,00 zł 1,76 zł..........................................

    SUMA: 104,78 PLN

    A co oni podają dokładnie? 102,cośtam? To nie doliczają za jeden dzień.
    A dlaczego niby miałaby procentować od 11,02 ? Wytłumacz mi to. Pierwsze
    odsetki naliczą ci 12-tego. Nigdy w żadnym banku nie było inaczej.

  • 7. Data: 2011-02-11 21:34:24
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    Regulamin mowi, ze od dnia założenia do D-1 z naliczeniem o 24, no
    unich to akurat ok. 23 za dany dzień.

  • 8. Data: 2011-02-11 21:41:29
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 11 Lut, 22:34, Tomek z Wawy <t...@t...pl> wrote:
    > Regulamin mowi, ze od dnia założenia do D-1 z naliczeniem o 24, no
    > unich to akurat ok. 23 za dany dzień.

    Oszukuje, bo ich regulamin to akurat nic nie mowi o niczym. Ale
    logiczne jest ze nalicza sie odsetki w tych dniach kiedy kwota jest na
    lokacie na zamkniecie dnia, dlatego za ostatni nie placa, a za
    pierwszy tak. Ostatnio walczylem o to z Meritum i naliczyli zgodnie z
    tym co mowie.

  • 9. Data: 2011-02-11 21:44:02
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Tomek z Wawy wrote:

    > Dzień Kwota Odsetki
    > 2010-02-11 8 000,00 zł 1,76 zł
    > 2010-02-12 8 001,76 zł 1,76 zł

    > SUMA: 104,78 PLN
    >
    > A co oni podają dokładnie? 102,cośtam? To nie doliczają za jeden
    > dzień.

    Skreśl 1,76 przy pierwszym dniu, - je masz *doliczone* do salda w
    drugim dniu.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 10. Data: 2011-02-11 21:48:51
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    Widocznie korzystamy z jakis innych systemow, ale mnie naliczają
    odsetki za pierwszy dzien o polnocy i drugiego dnia saldo nie rowna
    sie saldu z dnia pierwszego...